אשחר חנוך קלינגבייל הוא זוכה פרס ARTIQ לאמנות גאה לשנת 2022

פרס מיזם ARTIQ לשנת 2022 מוענק זו השנה החמישית לאמן אשחר חנוך קלינגבייל. המלגה ניתנת כחלק ממחויבותו של מיזם ARTIQ לקידום אמנות גאה וקווירית בישראל.

פרס מיזם ARTIQ לשנת 2022 מוענק זו השנה החמישית לאמן אשחר חנוך קלינגבייל. הפרס הייחודי כולל מענק כספי על סך – 5,000 ₪ ותערוכה בגלריה 'כורש 14', ירושלים. המלגה ניתנת כחלק ממחויבותו של מיזם ARTIQ לקידום אמנות גאה וקווירית בישראל.

אשחר חנוך קלינגבייל, אלפא קנטורי א', ב', 120X120 ס"מ, עפרון על נייר, באדיבות אוסף הכנסת, צילום: סיגל קולטון

בנימוקיה לפרס קבעה ועדת השופטות/ים כי:

פרס ARTIQ לשנת 2022 מוענק לאמן אשחר חנוך קלינגבייל, בוגר תואר ראשון ושני בבצלאל, אקדמיה לאמנות ועיצוב, ירושלים. יצירותיו של האמן בשנים האחרונות הן מחקר מתמשך שצולל לעומק החומריות של המדיום הרישומי וחומריותם של החלל וכוכבי הלכת. שילוב קווי מחקר אלו יוצר תחת ידיו של קלינגבייל גוף עבודות עשיר, מעמיק, חדשני ומרתק. חקר החלל, כתחום, כרוך בלא מעט דמיון – טלסקופים הנשלחים אל הלא נודע וקריאה מדעית של תצלומים רחוקים הנשענת לעיתים קרובות על לא יותר מהשערה ותהייה. אלו גם הכלים ליצירה חדשנית ומקורית שבאה לידי ביטוי בעבודות הגרפיט החושניות, האקספרסיביות ומלאות הדמיון של אשחר חנוך קלינגבייל. יצירותיו משקפות את היות הקווירי גם א‏־חומרי וגם גשמי, הוא מושגי ותלוי במדיום. עבודותיו מציעות מחשבה על קוויריות נזילה, על ריזומטיות, הרפתקנות וחדשנות, זאת לצד יכולות אמנותיות וקונספטואליות מרשימות. על הצעה זו מוענק לו פרס ARTIQ לשנת 2022.

בהצעתו לפרס ARTIQ לשנת 2022 הציע האמן ליצור מרחב רישומי הסובב את הצופה ומפעיל את חושיו. היצירה החדשה תותאם ספציפית לחלל הגלריה המארחת, כורש 14 באוצרותה של דביר שקד. התערוכה בגלריה כורש 14 תפתח בדצמבר 2023.

ועדה הפרס: ד"ר יעל רוזין, מייסדת ARTIQ; דביר שקד, אוצרת גלריה כורש 14, ירושלים; וליאב מזרחי, אמן ואוצר.

אשחר חנוך קלינגבייל, Rings D, 120X120 ס"מ, עפרון על נייר, באדיבות אוסף רבקה סאקר, צילום: סיגל קולטון

​לקהילה הגאה בישראל קול ותרבות ייחודיים משלה, ותוצרי התרבות והאמנות של הקהילה הגאה הם חלק מהמארג התרבותי ומעולם האמנות הישראלי בפרט ובעולם בכלל. מיזם ARTIQ, מהווה חלק מהאקטיביזם החזותי של הקהילה הגאה בישראל, ומאפשר לא.נשים להשמיע את קולם/ן האותנטי, קול שהוא נדבך חשוב בשיח הרב-תרבותי הישראלי.

מיזם  'ARTIQ – אמנות ישראלית גאה' הושק בשנת 2018 בתערוכה קבוצתית במוזיאון מוז"א, תל אביב. מאז, הוקמו מספר תערוכות קבוצתיות (ביניהן התערוכה השנתית "מחוץ לקופסה" המתקיימת כל שנה בחודש הגאווה בגלריית קופסאות האור של יפו) ותערוכות יחיד, נוצרו שיתופי פעולה עם קבוצות וארגונים נוספים מהקהילה הגאה, והושקה מלגה שנתית ייחודית לאמנ.ית מהקהילה הגאה. בשלוש השנים האחרונות גלריה 'כורש 14' הירושלמית מארחת את זוכי וזוכות המלגה בליווי אוצרותי של דביר שקד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *