רב ערב 16.11.21

מפגש ת(א)עשייה #95 עם האמן והאוצר דן אורימיאן | "חלל פנימי – Private Domain" | "להיות שָׁם" / קלאודיה לוֹסי | רננה רז – בתנועה מתמדת

מפגש ת(א)עשייה #95 עם האמן והאוצר דן אורימיאן

לדבר אל הקיר – אוצרות בין קירות בית הספר לאמנות וגלריה הקובייה

סדנאות האמנים ירושלים

חמישי, 18.11.21, בשעה 20:00

האירוע ישודר גם בזום ובפייסבוק לייב לקהל הרחב

להרשמה: https://bit.ly/dan_orimian

בהרצאה ישתף אורימיאן מחשבות על מהות תפקיד האוצר: האוצר כבמאי, האוצר כמפיק, האוצר כמלחין, האוצר כסופר, האוצר כחבר. האוצר כמי שתמיד מביט על העולם מן הצד. הוא ינסה להגיד משהו על המקום שלו כאמן ביחס למקומו כאוצר, ועל ההתמודדויות הקטנות שבדרך: לאילו פריבילגיות זוכה האוצר ולאילו קשיים הוא נחשף.

אורימיאן הוא המנהל האמנותי בבית הספר לאמנות הקובייה והאוצר הראשי של הגלריה. בוגר תואר ראשון ושני בבצלאל. ממקימי גלריה ברבור בירושלים. לאחרונה השיק את ספר האמן "ריטריט" בתמיכת מועצת הפיס לתרבות ואמנות.

צילום מתוך שיח גלריה בסלון הקוביה, צילום באדיבות הקוביה



"חלל פנימי – Private Domain"

יהודית אפלטון, יעל בוברמן־אטאס, חנה גולדברג, אביגיל פריד

תערוכה במסגרת הביאנלה של ירושלים
גלריה אגריפס 12, ירושלים
שיח גלריה ונעילה: מוצ"ש, 27.11.21 בשעה 19:15
אוצר: גבי יאיר

ארבע אמניות עם מכנה משותף של עשיה אמנותית מתמשכת ומתחדשת. כל אחת מהן יוצרת בד׳ אמותיה ובטביעת ידה הייחודית. התקופה החולפת זימנה להן זמן עצירה להתבוננות פנימית, מיקוד וחקירה, שהובילו אותן לנושאי יצירה דומים הקשורים ל־ד׳ אמות. התערוכה מרמזת על קווי דמיון בין היוצרות מהיבטים אמנותיים נוספים.

שעות פתיחה: שני־חמישי, 10:00־13:00, 16:30־19:30. שישי־שבת 11:00־14:00

אתר הביאנלה

אתר גלריה אגריפס 12

לינק לאירוע השיחה בפייסבוק

יעל בוברמן־אטאס, הפילוסוף, 2019, שמן על בד, 40X50 ס"מ' צילום: מוקי שוורץ



"להיות שָׁם" / קלאודיה לוֹסי

בית הנסן, מרכז לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה

פתיחה: שישי, 19.11.21, בשעה 12:00
נעילה: 25.12.21
אוצר: לאונרדו רגאנו

בתערוכה, מבקשת לוסי להתבונן מנקודת מבט אישית בקשר המורכב שבין אדם לאדמה. היא חוקרת את השניוּת הגלומה במושג הנוף, את תפישת הסביבה ואת הגבול העמום שבין מציאות טבעית למציאות מעשה ידי אדם. בעבודותיה, הכוללות מיצב סביבתי ייחודי, היא כורכת יחד שלוש מדינות – סינגפור, ישראל ואיטליה – שבהן היחסים בין ה"טבעי", האנושי, הספרותי והפוליטי מזינים נרטיבים גדולים שמורכבותם בלתי־נדלית.

במהלך אירוע הפתיחה, החל מהשעה 12:00, תעלה לוסי מיצג שהשראתו נובעת מהרקפות הפורחות בימים אלו מבין סלעי החומה של בית הנסן. במסגרת המיצג יפוזרו חלק מתוצריה ברחבי הבית, ויאכלסו את הנוף הסובב את המבקרים.



רננה רז – בתנועה מתמדת

היא רקדנית, כוריאוגרפית, שחקנית ומנהלת אמנותית. בעשרים השנים האחרונות היא מופיעה על במות ומסכים, ועובדת עם יוצרי מחול, תיאטרון, מוזיקה, קולנוע, טלוויזיה ואמנות חזותית. היא מעידה שהחוויות המכוננות ביותר ביצירתה החלו כשאיבדה עניין במשהו, ואולי בגלל זה העלתה בקיץ האחרון מופע לילדים בשם ״ההצגה הכי משעממת בעולם״.

קוראים לה רננה רז והיא האורחת שלנו ב״לשם שמיים – פודקאסט התרבות של בית הנסן ומגזין ערב רב״.

להאזנה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *