רב ערב 14.09.21

קורס "אמנות המיצג בישראל: מפרפורמנס ועד תכניות ריאליטי" | "יסודות" / שרון אתגר וענת גוטברג | מישפוחע / ערב הקרנת עבודות וידיאו | נירה פרג – לומדת מחסומים ומפרקת אותם

קורס "אמנות המיצג בישראל: מפרפורמנס ועד תכניות ריאליטי"

הקרנת סרט, מופע פרפורמנס ואירוע סיום מיוחד

הקורס יתקיים בחודשים אוקטובר־דצמבר 2021
12 מפגשים מקוונים הכוללים מפגשים מיוחדים ואורחים
ימי שלישי בשעות 19:00־20:30

סופר סטאר: הרצאה והקרנת סרט אונליין

שלישי, 5.10.21
הקורס אמנות המיצג בהנחיית האמן הדס עפרת באירוע פתיחת שנה מיוחד: הקרנת הסרט החדש והמדובר "מרינה אברמוביץ': מברווזונת לברבור" (אדם לאו, אנגליה, 2020), שיתוף פעולה בין אפוס ובית לאמנות ישראלית. האירוע יתקיים באופן מקוון, ללא עלות לתלמידי הקורס. את ההקרנה תקדים הרצאה של הדס עפרת: "מרינה אברמוביץ' – סופר סטאר". אירוע זה יאיר את דמותה של אברמוביץ', אמנית המיצג הידועה בעולם, באור חדש. הקהל הרחב מוזמן להצטרף: https://bit.ly/3C5gjCi

מופע פרפורמנס

הקורס אמנות המיצג יתקיים באופן מקוון אך בחודש נובמבר נצא מהזום ונפגש במיצג "איה" מאת האמנית כנרת חיה מקס, במופע מיוחד לתלמידי הקורס בלבד שיתקיים בתל אביב. לאחר המופע תתקיים שיחה עם האמנית בהנחיית הדס עפרת.

אירוע סיום קורס

את הקורס נחתום באירוע מיוחד שיתקיים באופן היברידי: מפגש בין האחים הדס עפרת והאוצר והחוקר ד"ר גדעון עפרת, מי שטבע את המושג "מיצג". בשיחה זו ידונו האחים על האמנות והחיים ועל החיים באמנות.

לפרטים ולהרשמה לקורס המלא: https://bit.ly/35q7CoL
לפרטים ולרכישת כרטיס לאירוע הפתיחה "סופר סטאר": https://bit.ly/3C5gjCi



"יסודות" / שרון אתגר וענת גוטברג

תערוכה חדשה בבית הנסן, מרכז תרבות לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה ירושלים

הכניסה חופשית
פתיחה לקהל: 17.9.21
אירוע פתיחה: 30.9.21
נעילה: 13.11.21

התערוכה "יסודות" בבית הנסן מהווה דיאלוג בין שתי עבודות וידיאו ומספר קולאז׳ים מאת שרון אתגר וענת גוטברג. אלו מתעמתים בחלל עם שאלת הבריאה והיצירה כפי שזו באה לידי ביטוי במיתולוגיה של הדימוי הנע, וכן בתפקידו החשוב של הפרגמנט, השבר והחלקי.

המפגש בין יצירותיהן של אתגר וגוטברג הוא תוצר של שיחה מתמשכת שמקורה בדרש קבלי מאת רבי חיים ויטאל (מתלמידיו של האר״י) המתאר את תהליך הבריאה במונחים של נראות וחלל, כמו גם התבוננות משותפת בחומרים ויזואליים וטכניקות הסרטה.

שרון אתגר (נ. 1975), ציירת וקולאז'יסטית, חיה ויוצרת בישראל. בוגרת הסדנה לציור ורישום במחלקה לתקשורת חזותית ומרצה באקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל. עבודותיה מוצגות בגלריות ואוספים בארץ ובעולם.

ענת גוטברג (נ. 1988), אמנית, מעצבת, יוצרת וידיאו ואנימטורית, חיה ועובדת בישראל. בוגרת המחלקה לתקשורת חזותית באקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל.

למידע נוסף



מישפוחע / ערב הקרנת עבודות וידיאו

מוצאי שבת, 18.8.21

שלושה סבבי הקרנה: 19:00, 20:00, 21:00

מלי דה־קאלו, אליזבת' לוין, כרם נאטור, ורד ניסים, דורון סולומונס, תומר ספיר
אוצרות: סלי קריסטל קרמברג ולי ברבו
גלריה P8, רחוב הפטיש 1, ת"א

גלריה P8 שמחה להזמין לערב הקרנת עבודות וידיאו שיעסוק בדינמיקה העדינה שבין בני משפחה והאופן שבו היא באה לידי ביטוי בעבודות וידיאו. העבודות יוקרנו ברצף, באוויר הפתוח שמחוץ לגלריה ותוך התחשבות בהנחיות משרד הבריאות. הכניסה חופשית.

לאחר כמעט שנתיים בהן רבים מאיתנו בילו תקופות ממושכות סגורים בביתם ובקרב המשפחה, ובעיצומה של תקופת החגים היהודיים על כל המשתמע ממנה – הקהל מוזמן לערב הבוחן את האופן בו האמנים מפעילים את בני משפחותיהם, עובדים איתם במשותף ומספקים מספר נקודות מבט ייחודיות על היחסים המורכבים שהם התא המשפחתי.

ערב זה הוא השלישי במסורת מתהווה של ערבי הקרנת עבודות וידיאו, הנערכים מספר פעמים בשנה בגלריה P8

לארוע בפייסבוק

מלי דה-קאלו, סטיל מתוך "ארוחת הבוקר"



נירה פרג – לומדת מחסומים ומפרקת אותם

 אמנית זוכת פרסים ומרצה לאמנות שמרבה להציג בגלריות ובמוזיאונים בארץ ובחו״ל. רבות מעבודותיה מתארות פעולות אנושיות באתרים דתיים ומקומות בעלי מטען סמלי פוליטי ותרבותי. העבודות נוצרות כמחקר אמנותי באנתרופולוגיה, וספק מתעדות ספק מכוננות יחס מיוחד בין קדושה, טקסיות ופולחן לבין חיי היומיום.

עד כה הציגה עבודות וידיאו, אולם תערוכתה החדשה, ״תוספת שבת״, כוללת גם יצירות בפיסול, אנימציה ממוחשבת ופרפורמנס.

קוראים לה נירה פרג והיא האורחת שלנו היום בלשם שמיים – פודקאסט התרבות של בית הנסן ומגזין ערב רב.

להאזנה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *