קול קורא לתוכנית אירוח במרכז לאמנות דיגיטלית, ג'סי כהן – חולון

התוכנית מזמינה אמניות ואמנים לפתח עבודה חדשה או גוף עבודות, תוך שימוש בפלטפורמות השונות של המרכז: חדר המוסיקה ותחנת הרדיו, מעבדת מקס מלאכות ומכונות, ארכיון המרכז, חללי תצוגה, חדר הדפוס ועוד. האמנים יקבלו ליווי מקצועי מותאם

קול קורא לתוכנית אירוח במרכז לאמנות דיגיטלית, ג'סי כהן – חולון

המרכז לאמנות דיגיטלית שמח לבשר על קול קורא חדש, בתמיכת מועצת הפיס לתרבות ואמנות, המזמין אמנים.יות ויוצרות.ים מכל התחומים להגיש מועמדות לשהות של חודש עד חודשיים במרכז לאמנות דיגיטלית. תכנית האירוח של המרכז נוסדה ב-2007 ואירחה עשרות אמנים ישראלים ובינלאומיים במשך השנים. המרכז מעמיד לרשות האורחים סדנאות עבודה וסיוע מקצועי לאמנים וחוקרות מתחומים שונים כדי לממש פוטנציאל הגלום בחיבור שבין אמנות עכשווית, פרקטיקות חברתיות, טכנולוגיה ומחקר.

התוכנית מזמינה אמניות ואמנים לפתח עבודה חדשה או גוף עבודות, תוך שימוש בפלטפורמות השונות של המרכז: חדר המוסיקה ותחנת הרדיו, מעבדת מקס מלאכות ומכונות, ארכיון המרכז, חללי תצוגה, חדר הדפוס ועוד. האמנים יקבלו ליווי מקצועי מותאם. עדיפות תינתן לפרויקטים עם דגש על עירוב הקהילה המקומית, לפרויקטים רב מדיומליים, ולחיבורים בין אמנות, מחקר וקהילה.

התוכנית דורשת מהמשתתפים פעילות של יום בשבוע עם הקהילה המקומית בשכונת ג'סי כהן. פעולת המרכז מייצרת שיתופי פעולה עם תושבים מעורבים הלוקחים חלק בעיצוב המרחב התרבותי בשכונה דרך סדרת פרויקטים ופלטפורמות. פרטים נוסף למטה.

האמנים המשתתפים יקבלו מענק חודשי בסך 3000 ש״ח (בהתאם למשך הזמן בו יפעלו) וכן סיוע הפקתי.

תוכנית אירוח אמנים במרכז לאמנות דיגיטלית, ג'סי כהן – עבודה עם הקהילה

עבודה המשלבת קהילה הינה רכיב מרכזי ממערך הפעילויות הקבוע במרכז. לאורך השנים האחרונות, לצד תערוכות ופרויקטי אמנות שונים, המרכז גיבש ותמך בסדרת פרויקטים ממושכים של עבודת אמנים עם הקהילה המקומית בשכונת ג'סי כהן: מוזיאון ג'סי השלם שנוסד ע"י האמנים אפי ואמיר – פרויקט מתמשך של בניית מוזיאון היסטורי יחד עם תושבים בכלים אמנותיים, תזמורת חריקות – הרכב של נשים מהשכונה והסביבה המנגן מוזיקה ניסיונית בהנחיית מלחינים ונגנים מובילים, פרויקט האולם – מרחב סטודיו פתוח ליצירה בין אמנים ובני נוער, ג'סקפה – בו קהל מהגיל השלישי מגיע לשמוע הרצאות אמנים ולראות סרטים, חדר המוסיקה – המיועד ללימוד מוזיקה ולחזרות, מעבדת מקס מלאכות ומכונות – מרחב מייקרים הפתוח לשימוש רחב של פרטים וקבוצות מקומיות, ועוד. כלל המרחבים מונגשים לקהל הרחב ללא עלות.

בנוסף, בשנת 2021 המרכז עובד על תוכנית ציבורית חדשה שבה יוזמנו אמנים ליצור פעולה עם קהלים מזדמנים במרחבים הציבוריים של שכונת ג'סי כהן.

במסגרת מחויבות שבועית לפעולה קהילתית, משתתפי התכנית יוכלו לבחור באחד הפרויקטים הקיימים ולייצר בתוכו פעילות או לגבש פעולות חדשה בשילוב הקהילה המקומית. המרכז יתמוך הפקתית בחיבור עם הקהילה וילווה את הפרויקט. פעילות משתתפי התוכנית עם הקהילה תתבצע אחת לשבוע לאורך כל זמן השהות ובמידת הצורך והעניין המשותף תמשיך לאחר התוכנית כפעולה נוספת שתיתמך ע"י המרכז.

לצורך ההגשה יש לשלוח:

  1. פרטים אישיים: שם, כתובת, טלפון ודוא"ל
  2. קורות חיים (C.V מקצועי)
  3. חמישה עד עשרה דימויים של עבודות קודמות (כולל פרטים מלאים על העבודות: כותרת, שנה, טכניקה, מידות)
  4. הצעה לפרויקט, שטרם הוצג, הכוללת טקסט קצר על אודות הפרויקט (עד 300 מילה), ועד חמישה דימויים (מקורות השראה, סקיצות או הדמיות) או מידע אחר שיסיע לוועדה בבחירת המשתתפים.
  5. לאמנים להם יש ניסיון בעבודה עם קהילות יש להוסיף תיאור (עד 200 מילה) של הניסיון ו/או הצעה לפעולה אפשרית על הקהילה בזמן התוכנית.

קריטריונים לבחירת אמני התוכנית 

  1. הניסיון המקצועי של האמן בהתייחס לעבודות קודמות (הכלל הצגת עבודתו ב3 מסגרות מקצועיות לכל הפחות) ולקורות החיים
  2. התרומה המקצועית הפוטנציאלית של המרכז לקידומו של האמן
  3. האמן מציע רעיון חדש שיפותח במרכז

את ההצעה יש לשלוח במסמך PDF אחד, שמשקלו לא יעלה על 8MG , לכתובת: [email protected]

מועד אחרון להגשה: 10/8/2021

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *