יצחק גולומבק ועדינה בר-און הם זוכי פרס דיזנגוף לשנת 2021

עיריית תל-אביב-יפו מעניקה את הפרס ע"ש מאיר דיזנגוף לאמנים מתחום הציור והפיסול היושבים במדינת ישראל ויוצרים בה. הפרס, בסך 18,000 ₪, יוענק לכל אחד מהזוכים בטקס חגיגי שייערך במעמד ראש עיריית תל-אביב-יפו, רון חולדאי ובהשתתפות השופטים, הזוכים בפרס השנה וזוכי הפרס בשנים הקודמות.

חברות ועדת השופטים: דלית מתתיהו (יו"ר), תמר גטר ואלונה רודה החליטו להעניק את פרס דיזנגוף לאמנויות הפלסטיות לשנת 2021 מטעם עיריית תל אביב-יפו ליצחק גולומבק ולעדינה בר-און. מנימוקיהן:

"הפיסול והרישום של פרופסור יצחק גולומבק מאתגרים את תפיסת החלליות של היצירה בקריאתם המפתיעה את מסורות הקולאז' בציור, במיוחד המקומי, ובהמציאם ערוץ חדש לעיסוק במעמד המילה ביחס לגוף פיסולי. יצירתו מתחברת באורח מקורי ורב העזה לשאלות מרכזיות אודות משמעות השכפול, הסדרה והחזרה בהקשר של עבודה ידנית.

אלה, ומעל לכל שאלת נוכחות הדובר, יצרו פיסול פיגורטיבי-סיפורי ומושג חדש של אינטימיות, תכונות שהכו גלים נרחבים בשדה המקומי מאז אמצע שנות ה-80.

עדינה בר און, היא אמנית מופע חלוצית ועקבית הפועלת קרוב לחמישה עשורים בשדה האמנות המקומי והבינלאומי. יצירתה נטועה בשאלת "ההופעה" כחוויה של התנסות המגיעה להכרתו של הצופה באופן ישיר ללא הסתמכות על תיאוריות או תחומי ידע. באמצעות גופה וקולה מחוללת בר און קריאת תיגר מעוררת על גבולות מדיומלים, פוליטיים ובין אישיים. יצירתה שאינה הצגה של דבר או ייצוג רעיון, נענית למבנים מופשטים הקוראים לנוכחות מועצמת וחד פעמית של הרגע הנוכחי ולעוצמתה של פעולה בעולם".

עדינה בר-און, צילום: שחר דייויס

עיריית תל-אביב-יפו מעניקה את הפרס ע"ש מאיר דיזנגוף לאמנים מתחום הציור והפיסול היושבים במדינת ישראל ויוצרים בה. הפרס, בסך 18,000 ₪, יוענק לכל אחד מהזוכים בטקס חגיגי שייערך ביום שלישי, 7.12.2021, במעמד ראש עיריית תל-אביב-יפו, רון חולדאי ובהשתתפות השופטים, הזוכים בפרס השנה וזוכי הפרס בשנים הקודמות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *