רב ערב 29.06.21

"באישון ליל – In the Dead of Night" / מור רימר | ערב פעולות אמנות ציבוריות במרחב החמישי | ״קרקס הבריחה״ – שבוע העיצוב ירושלים 2021 | לשם שמיים – פודקאסט התרבות של בית הנסן וערב רב חוזר לעונה שנייה

"באישון ליל – In the Dead of Night" / מור רימר

הגלריה בבארי

פתיחה חגיגית: שישי, 2.7.21, בשעה 10:00
שיח גלריה בהשתתפות האמנית: שבת, 10.7.21, בשעה 13:00
אוצרת: ד"ר זיוה ילין
סיוע באוצרות והפקה: סופי ברזון מקאי

מור רימר, בת קיבוץ אורים, שהיה אחד מאחת עשרה הנקודות שעלו להתיישבות במוצאי יום הכיפורים 1946, עוסקת בשימור ומחיקה, בשעת הלילה והחלום, בסטאטיות של השינה, במרחב המרוקן מאדם והמאובן, ובמבט על אז והיום על הקיבוץ שגדלה בו, מתוך רצון ליצור חוויה של שיטוט לילי במרחבי המקום. העלייה להתיישבות בן לילה מוארת באור של חלוציות ואידיאולוגיה; החלוצים עלו למקום צחיח ומדברי, למקום ריק. היום המקום הוא גן עדן פורח, אך האנשים שהקימו אותו אינם עוד וכמוהם גם הערכים והאידאולוגיה מזמן אינם העיקר. עבודותיה של רימר הן כמו שיטוט במרחב הזמן בין אז לעכשיו. היא עובדת בעקבות צילומי ארכיון מהעלייה להתיישבות: שתילות ראשונות, צריפים ראשונים במרחב הפתוח והנקי של צפון הנגב. הפרטים מהתצלומים משתלבים לציור רחב המתפרש על תשעה מטרים ויוצרים מרחב חדש, שכמו בתחריטים הוא חסר קו אופק, הרקע מושחר לעומת הצבעוניות העזה של האובייקטים, הוא מזכיר תפאורה אך גם את תחילת ההתיישבות ואת הראשוניות של הנוף.

בתחריטים עוסקת רימר בדימויים שצילמה ברחבי הקיבוץ בו גדלה; התשתית קיימת, המדרכות, והמבנים המרכזיים עומדים, עצים וצמחיה פורחת, אך המדרכות ריקות מאדם. הטקסטורות בתחריט כמו מאבנות הכל, מבנים וצומח כאחד, ויוצרות תחושת חלל אינסופי, ללא קו אופק. בציור הרחב נוצרים הפשטה וצמצום והמרחב חוזר להיות ראשוני, מינימליסטי, דומם. לתוך הציור היא משאילה פעולות של תהליכי העבודה בתחריט: כיסוי והגנה על לוח המתכת לפני החשיפה לחומצה. הדימויים שעולים בכיסוי הלוח (בתהליך העבודה בתחריט) משמשים לשימור (מפני החומצה המכלה את החומר, מפני שינוי) ומבחינה ויזואלית נוצרת מעין מחיקה של הדימוי. גם בתצלום המטופל קיימת פעולת המחיקה לעומת ההדגשה של פרטים בו.

שעות פתיחת הגלריה: רביעי, חמישי, שישי 9:00-13:00, שבת 10:00-14:00, או בתיאום מראש עם זיוה ילין 0547918049 או סופי ברזון מקאי 0547918464

מור רימר, מתוך "באישון לילה"



ערב פעולות אמנות ציבוריות במרחב החמישי

בין טקס פולחני למופע, אפוקליפטיות לתקווה, המרחב החמישי מארח שתי פעולות אמנות ציבוריות על הגג

המרחב החמישי הוא פרויקט המגדיר את הגג הפרטי-ציבורי של בית ליבלינג כמרחב ציבורי חדש, כחלק מתערוכת "ברוכים הבאים לרה_פאבליק".

לו"ז האירועים:

18:00 פתיחת דלתות עם אפריטיבו של גבינות ויין עם קפה לב והבנות אוהבות אוכל

20:00 קינתניהו – מסכת פרפורמטיבית פרועה המשלבת טקסטים מיתולוגיים, עממיים ופוליטיים, עם אנסמבל ״קושמר – קשישים עם מחלות רקע": נעמי יואלי, פרופ׳ שמעון לוי, יובל מסקין ויוסי מר חיים.

21:15  ״מיקרוקוסמוס״ – אנסמבל אופוס אוקטופוס: שש זמרות, צ׳לו וכינור טווים. מופע שירה ונגינה כאקט קהילתי, שיצרה המנצחת נטע שפיגל בעיבוד יצירותיו של המלחין בלה ברטוק.

אוצרת הערב: דפנה קרון

המרחב החמישי: יאקוב שטנצני (ורשה) הדס טובל (תל־אביב–יפו); אוצרת הפרוייקט: שירה לוי-בנימיני; סצנוגרפיה והפקה: ענת לוי; ניהול והקמה: אלירן פז ולירון ישורון

הפרוייקט מתקיים בשותפות עם מכון אדם מיצקביץ׳ ובתמיכת קרן פיס לתרבות וקרן רבינוביץ׳

לפרטים נוספים

צילום: יעל שמידט



״קרקס הבריחה״ – שבוע העיצוב ירושלים 2021

בית הנסן, מרכז תרבות לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה

השקת שבוע העיצוב וערב פתיחה: חמישי, 1.7.21, בשעה 19:30  
אירועים, מופעים ותערוכות עיצוב מקומיות ובינלאומיות: 1-8.7.2021
ניהול כללי: סמדר צוק ורן וולף, חברת רן וולף
מנהלת אמנותית: ענת ספרן
אוצר ראשי: טל ארז

ההשתתפות בכל האירועים הינה ללא תשלום ופתוחה לקהל הרחב

בערב הפתיחה החגיגי, לצד חשיפת כלל התערוכות והמייצבים, יתקיימו ברחבי בית הנסן שלל התערבויות מוסיקליות, פרפורמטיביות וקרקסיות, שביניהן: הליצן x, חבורת אמנים מולטידיסיפלינריים, פועל כקבוצת הקרקס הרשמית של שבוע העיצוב ירושלים. בערב הפתיחה יקיימו יחד עם מוזיקאים ואורחים נוספים מופע מרכזי גדול לצד שלל התערבויות בכל רחבי בית הנסן; האמנית סלי קריסטל קרמברג יחד עם האמן בר פלש יקיימו פרפורמנס קעקועים מתמשך; משתתפי פרויקט השדכן יזמינו את הקהל  לחוויה קולינרית עיצובית ירושלמית; ועוד אירועים רבים.

לצד הביקור בתערוכות ובמיצגים יוכלו המבקרים ליהנות במהלך שבוע העיצוב ממתחם אוכל ומשקאות מבית פיצה פלורה, מבית הקפה של משק עפאים ובר "הדיר" ולבקר בחנות הפופ אפ לעיצוב ישראלי של "אסופה".

פרטים נוספים באתר שבוע העיצוב: www.jdw.co.il



לשם שמיים – פודקאסט התרבות של בית הנסן וערב רב חוזר לעונה שנייה

שיחות עומק עם יוצרים ויוצרות

״לשם שמיים״, פודקאסט התרבות של בית הנסן – מרכז לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה בירושלים, ומגזין האמנות והתרבות ערב רב. רונן אידלמן ויונתן אמיר מארחים יוצרים ויוצרות מעולמות הקולנוע, ספרות, אמנות, מחול, עיצוב ומוזיקה. שיחות על הצלחה, כישלון ומה שביניהם.

״לשם שמיים״ מופק ביוזמת בית הנסן וחברת רן וולף, ובתמיכת הרשות לפיתוח ירושלים ומשרד ירושלים ומורשת.

הפודקאסט מוקלט באולפן המרכז לאמנות ומחקר מעמותה בבית הנסן.

טכנאי הקלטה: אמיר בולצמן

עורך סאונד: דניאל מאיר

מפיקה: קארין שבתאי

להאזנה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *