רב ערב 22.06.21

"דרך חיפה" | "גן בעדן" / תערוכה קבוצתית | "Mother Opium" / שגית מזמר | קותימאן – ממקסס את העולם מחדר במדבר

"דרך חיפה"

מוזיאון חיפה לאמנות, שבתאי לוי 26, חיפה

מוזיאון חיפה לאמנות חוגג שבעים להיווסדו. לכבוד ציון הדרך המשמעותי מוצגת ״דרך חיפה״: תערוכת ענק המתפרשת על כל רחבי המוזיאון ובוחנת את האוסף העשיר והייחודי של מוזיאון חיפה לאמנות, שנאסף במשך 70 שנות עשייה אמנותית ענפה. התערוכה מבקשת לפענח את זהותו של מוזיאון חיפה לאמנות באמצעות בחינה של אוספיו, ועל יסוד זה מציבה עבורו יעדים חדשים למימוש בעתיד. בטווח הזמן המיידי, התערוכה מבקשת להשתתף בריפוי הפצעים החברתיים בישראל בכלל ובחיפה בפרט, שעומקם נחשף לאחרונה בקונפליקטים בין-קהילתיים, ולהציע קריאה של תולדות האמנות בישראל באופן שמכיל קולות שונים.

לפרטים נוספים

צילום: מתן סיוון



"גן בעדן" / תערוכה קבוצתית

גלריה תפוז, בית אליאנס, ירושלים

אירוע פתיחה: רביעי, 23.6.21, בשעה 20:00
משתתפים: טליה פרי, טל אקשטייין, דוד דוכי כהן, אימרי פניאל, ריקה גרינפילד, מירב אל-עיני, הילה מדינה אמיר, שלומית לב-רן, קלוד משה קמון, אלקנה לוי, חמוטל בר כהן

מוזמנים ומוזמנות לאירוע פתיחת התערוכה "גן בעדן". באירוע נחגוג יחד את פתיחתה של התערוכה ונשמח על הקמתה של גלריה תפוז, גלרייה שיתופית-מסחרית ששמה לה למטרה להציג ולמכור עבודות אמנות עכשווית של חברי הגלריה, רובם בוגרים בית הספר ״פרדס״, בית הספר הגבוה לאמנות בגבעת וושינגטון. פרדס מעמיד דור חדש של יוצרים ויוצרות הלוקחים את השראתם מעולם הרוח היהודי ומבקשים ליצור ולהתבטא במרחב התרבותי הכללי, תוך יצירת זיקות חדשות בין עולם האמנות לעולם האמוני באופן שיפרה ויעשיר את שניהם גם יחד. מטרתה העיקרית של הגלריה היא לתת במה ראשונית לאמנים להצגה ומכירת אמנות, תוך הקמת מוקד תרבותי תוסס בלב ירושלים; מוקד שיביא קול חדש לעולם האמנות. חברי הגלריה מעוניינים ליצור קבוצה שחבריה מפרים אחד את השני מתוך אמונה שהעבודה המשותפת תתן מענה לצרכים האמנותיים של כל אחד.

לארוע בפייסבוק



"Mother Opium" / שגית מזמר

מרכז מעמותה לאמנות ומחקר בבית הנסן

פתיחה: 23.6.21, בשעה 19:00
נעילה: 15.8.21
אוצרות: סלה-מנקה
שעות פתיחה: שלישי-חמישי בשעות 14:00-19:00, שישי בשעות 10:00-14:00

"Mother Opium" היא תערוכת יחיד של שגית מזמר במרכז לאמנות ומחקר מעמותה. בתערוכה יוצגו רישומים, פסלים ועבודת וידאו, הם פרי מחקר חזותי ואישי של האמנית בנושא התמכרויות לסמים בכלל ושימוש באופיאטיים בפרט.

המחקר שהוביל לתערוכה נע בשני צירים מקבילים בזמן שנפגשו בסטודיו. ציר אחד משקף את המחקר של מזמר בייצוגים מוקדמים של טקסי אופיום והשימושים בו, ובפרט ייצוגים של פולחנים עתיקים לאלת האופיום שהתקיימו באזור אגן הים התיכון. הציר השני כולל ראיונות והקלטות שקיימה שגית מזמר במשך שנתיים עם אדם המתמודד עם התמכרות לאופיאטים למעלה מעשרים שנה. המפגש של שני הצירים הללו, הקדום והעכשווי, בא לידי ביטוי בתערוכה הנוכחית ברישומי דיו וצבעי מים על נייר ומגילות, בפסלים אשר נוצרו בשיתוף פעולה עם האמן רועי כרמלי ובעבודת וידאו.

התערוכה אורגת יחד את ההרסני והקדוש, הממית והמשחרר, ומעל לכל היא מבקשת להזכיר שבבסיס האנושי נמצאת הכמיהה לקשר.

התערוכה בתמיכת מועצת הפיס לתרבות, משרד התרבות והספורט ועיריית ירושלים.

לאירוע בפייסבוק



קותימאן – ממקסס את העולם מחדר במדבר

הוא יוצר בעל שם בינלאומי שנולד בירושלים, גדל בזכרון יעקב, עבר לת״א ומשם לקיבוץ צאלים; אוטודידקט בעל השכלה עצומה ויכולת נגינה בשלל כלים; סוליסט שמרבה לעבוד בשיתופי פעולה, ואדם שטביעת ידו מופיעה בפרויקטים רבים כמלחין, נגן, מפיק ומעבד, צלם, עורך וגם אנימטור. קוראים לו אופיר קותיאל, המוכר בשם הבמה קותימאן, יוצר פרויקט הרשת מעורר ההדים thru-you, והוא האורח שלנו בלשם שמיים – פודקאסט התרבות של בית הנסן ומגזין ערב רב.

להאזנה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *