רב ערב 20.10.20

כנס ירושלים לאמנות 5# : ״רגע האמת״ | ״לשם שמיים״ – פודקאסט תרבות מבית היוצר של בית הנסן וערב רב | ״רחוב הנביאים״ / אליקו נר גאון | קול קורא לחממת האמנים של מוזיאוני חיפה | לימודי תעודה באוצרות במכון שכטר

כנס ירושלים לאמנות 5# : ״רגע האמת״

שידור חי אונליין ממכון ון-ליר: יום רביעי, ה-28.10.20, בשעות 9:30-17:00

הכנס, שהפך כבר למסורת, יתקיים השנה תחת הכותרת "רגע האמת". מגפת הקורונה התפרצה בעידן בו נדמה שעובדות זוכות לחשיבות פחותה לעומת אמונות, רגשות ודעות. כפועל יוצא מכך, אמנים, הוגים ובני-אדם באשר הם נדרשים לפעול, לחשוב ולתכנן תכניות כאשר הם נתונים מצד אחד לאי-אמון מוחלט בתפיסות המציאות ובמתווכיה, ומצד אחר לאי-ידיעה וחוסר ביטחון באשר לקיום האנושי בעתיד.

התרחשות זו מעלה שאלות כגון מהו תפקידן של העובדות בהתמודדות עם המציאות המשתנה? ומהן ההשלכות ארוכות הטווח האפשריות של המגפה על תקופה זו? לא נותרה לנו כל אפשרות אלא להקדיש את הכנס לנקודות ההכרעה שמחייבות את האדם לקבל החלטה, ומעמידות אותה ואת השלכותיה במבחן.

ביוזמה משותפת של הפסטיבל וכתבי-העת ערב רב ו-הרמה נוצר אירוע אונליין שיחבר בין הנעשה במוסדות להשכלה גבוהה ובין אמנים, אוצרים, מנהלים אמנותיים ואנשי מקצוע מעולם האמנות והתרבות בישראל ומחוצה לה. זוהי סדרה אצורה היטב של הרצאות, דיונים ושאלות פתוחות, במסע לחקר האמת.

שידור חי אונליין  של שיחות, מפגשים, והרצאות מ- The Van Leer Jerusalem Institute – מכון ון ליר בירושלים

לרכישת כרטיס מקוון לכל היום https://bit.ly/2HY2ezH

אפרת נתן, "דגל", 1974



״לשם שמיים״

פודקאסט תרבות מבית היוצר של בית הנסן וערב רב

״לשם שמיים״ הוא פודקאסט תרבות חדש, פרי שיתוף פעולה בין בית הנסן – מרכז לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה, ומגזין האמנות והתרבות המקוון ערב רב. בעונה הראשונה של הפודקאסט, משוחחים עורכי ערב רב, יונתן אמיר ורונן אידלמן, עם יוצרים ויוצרות מקומיים על הצלחה, כישלון ומה שביניהם.

כל פרק כולל שיחה אחת עם מוביל/ת דעה אחר/ת בשדה התרבות המקומי, שמציג/ה עבודות, מקורות השראה, תוכניות לעתיד ומחשבות על ההווה. המרואיינים מגיעים מתחומי האמנות החזותית, הספרות, העיצוב, האדריכלות, המוזיקה הקולנוע והטלוויזיה, המחול ועוד.

בין האורחים בעונה הראשונה:
המחזאי, הבמאי והמשורר יונתן לוי; מו״ל הוצאת ״תשע נשמות״ אוריאל קון; האמנית זויה צ'רקסקי; המאיירות בתיה קולטון ורותו מודן; המוזיקאים נטע אלקיים ועמית חי כהן; אמנית הסאונד מאיה דוניץ; הכריאוגרפית יסמין גודר והמעצב והאוצר רמי טריף.

להאזנה: חפשו ״לשם שמיים״ באפליקציות Apple podcasts / Spotify או באתר

הפודקאסט ״לשם שמיים״ מופק ביוזמת בית הנסן וחברת רן וולף, בתמיכת הרשות לפיתוח ירושלים ומשרד ירושלים ומורשת.
הפודקאסט מוקלט באולפנים של מרכז ״מעמותה״ בבית הנסן
טכנאי הקלטה: אמיר בולצמן
מעצב סאונד: דניאל מאיר
הפקה: קארין שבתאי



״רחוב הנביאים״ / אליקו נר גאון

הגלריה בבארי

פתיחה: רביעי, 16.10.20
אוצרת: סופי ברזון מקאי

מרכז "שלהבתיה", ירושלים של שנות ה-50. בשנים 1956-1967 הפעיל המכון הפיני בית-ספר ופנימייה לילדים יהודים. המתחם, שנמצא עדיין ברחוב שבטי ישראל, כלל בזמנו גם את בית הבישופ ברחוב הנביאים 25. בין קירות האבן הירושלמית, תחת חלונות מקושתים ואיקונוגרפיה נוצרית אוונגליסטית, נפתח ונסגר פרק בסיפור חייה של אמו של אליקו ושל אחיו ואחותו הגדולים. מלווים בנזירה הם הלכו יחד את רחוב הנביאים, אמא ושני ילדיה הקטנים, עד למיסיון, שם העבירו אחיו שנים מילדותם.

בית השיטה, מעל 50 שנים מאוחר יותר. במשך חודשים עומל צוות של אנשים וילדים על הקמת סט צילומים במבנה נטוש ומיועד להריסה. דלתות נבנות, ציורים נתלים, קירות נצבעים, עד לשחזור, לא בהכרח נאמן למציאות, של המיסיון בו קורות משפחתו התרחשו לפני כל כך הרבה שנים. בכניסה לחלל מתפוגגת שמיכת החום הכבדה של העמק אל תוך קרירות ירוקה ולא אישית של הקירות וצלחות הפלסטיק. העמל הרב מתכנס למוזיאון הזיכרון של משפחתו בירושלים.

כל תמונה שצולמה בסט היא פנטזיה חולמנית של דבר שהיה, גם אם לא בדיוק כך התרחש, זיכרון או פצע שאליקו חובש ברחמנות. תהליכי חשיפה, גילוי והסתרה בנופים נורדיים. צילום אחרי צילום נערמים לתל של אירועים מורכבים, שחזורים לא מדויקים, שבילים מתפתלים בין חדרי זיכרון מעומעמים של אמו, אחיו ואחותו.

**ניתן לבקר בתיאום מראש**

עם זיוה ילין 0547918049

עמרי קרן לפידות 0525013765

או במייל [email protected]

אליקו נר גאון



קול קורא להגשת מועמדות לחממת האמנים

מוזיאוני חיפה

התכנית הרב תחומית, "לאמנות מקום", שמטרתה קידום אמני.ות העיר חיפה בסביבת חייהם הקהילתית וחשיפה אמנותית בשכונות העיר מזמינה את אמני.ות העיר חיפה להגיש מועמדות לקול קורא להפקת יצירות (אמנות חזותית, פרפורמנס, תיאטרון, שירה, מוזיקה, מחול) בסביבת מגוריהם בקשרי גומלין עם סביבת חייהם – שכנים, תושבי הבניין או השכונה – יצירות חדשות המבוססות על הדיאלוג הקהילתי.

האמנים.ות הפועלים.ות בתכנית יזכו לתכנית אישית המותאמת להתפתחותם המקצועית: ליווי אוצרותי והפקתי, מערך שיווקי ליצירתם, השתתפות בתכנית הכשרה ייחודית, מפגשי אימון עם מנטור נבחר משדה האמנות הישראלית ומלגת אמן לתערוכה מסכמת.

קריטריונים לבחינת ההצעות:

  • אמני.ות תושבי.ות מטרופולין חיפה: העיר חיפה וסביבתה.
  • השתתפות מעגל אנושי רחב בתהליך היצירה.
  • טיפול בסוגיות רעיוניות היסטוריות וחברתיות מקומיות.
  • התייחסות מקורית לנושא הנבחר.
  • דיאלוג איכותי בין אמן לציבור המקומי.

מידע נוסף על התהליך והרשמה לתוכנית ניתן למצוא
באתר מוזיאוני חיפה
או בטלפון: 04-9115944

הגשות יתקבלו עד לתאריך: 10.11.20



לימודי תעודה באוצרות אמנות עכשווית במכון שכטר

לפרטים נוספים בקישור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *