ArtUp Escalator – מחזור #1: קול קורא לפרויקטים

ArtUp Escalator היא תוכנית לימוד בינלאומית המיועדת לאמנים בעתות משבר. התוכנית תקנה לכם כלים וידע כדי להפוך את ההברקות שלכם לשיבוש בשוק הגלובלי. התכנית מבוססת על תהליך לימוד מבוסס מנטורים בינ"ל, הן מתעשיית ההיי-טק והן מעולם האמנות, ומקנה ארגז כלים ייחודי להתערבויות אמנותיות בשוק, בהתבסס על מודל startup-accelerator של תעשיית ההיי-טק.

ArtUp Escalator – מחזור #1: קול קורא לפרויקטים

קול קורא לאמנים להמציא מחדש את החדשנות ולשבש את השיבוש!

התיקון הוא השיבוש החדש

מועד סופי להגשה: 31 באוגוסט, 2020

להרשמה: www.wemakemoney.art

קראו עלינו ב-Facebook / Instagram

מפגש שאלות ותשובות על התכנית יתקיים בזום ב-13 באוגוסט, בשעה 19:00(זמן ישראל). קישור לאירוע:  כאן.

מה?

ArtUp Escalator היא תוכנית לימוד בינלאומית המיועדת לאמנים בעתות משבר. התוכנית תקנה לכם כלים וידע כדי להפוך את ההברקות שלכם לשיבוש בשוק הגלובלי. התכנית מבוססת על תהליך לימוד מבוסס מנטורים בינ"ל, הן מתעשיית ההיי-טק והן מעולם האמנות, ומקנה ארגז כלים ייחודי להתערבויות אמנותיות בשוק, בהתבסס על מודל startup-accelerator של תעשיית ההיי-טק.

מדוע?

המשברים הרבים עמם מתמודד כיום עולם האמנות – כלכלי, אמנותי, מושגי – לא התחילו עם מגפת הקורונה. המגפה רק חושפת אותם, תוך שהיא מזרזת את קריסת מגזר התרבות כולו. כתוצאה מכך, עולם האמנות נתון במצב קריטי: בעוד שכמה מוזיאונים וגלריות נאלצו להיסגר, אלה שממשיכים לפעול חווים ירידה חדה במספר המבקרים (הקשורה לירידה בתיירות). יתר על כן, לנוכח המיתון הגלובלי הצפוי, תקציבי האמנות בעולם כולו צפויים לעבור קיצוץ חד.

ברור לכל שעל מנת לשרוד, אמנים חייבים למצב עצמם מחדש, בכל תחומי הפעילות. חללי ואסטרטגיות התצוגה, האינטראקציה עם הקהל, אמצעי הייצור, וכמובן גם המימון – את כולם יש לבחון מחדש, ומן היסוד. שעת חירום זו מהווה הזדמנות לממש כמה מהרעיונות שנשכחו במגירה, מבלי משים, או אלה שעד כה נדמה היה שלא ניתן להוציאם אל הפועל. אנחנו מציעים "ארט-אפיזם" כאסטרטגיית אקזיט מהגלריה (הסגורה ממילא), ומפצירים באמנים לבחון דרכים חדשות לביטוי אמנותי וזירות חדשות למגע עם הקהל.

מה זה בעצם ארט-אפ?

ארט-אפ הוא סטארט-אפ המשלב אידיאולוגיה אמנותית בהגיון של השוק. ארט-אפ הוא התהליך של הוצאת רעיון אמנותי מבין כתלי המוזיאון, מיצוי ערכו השימושי תוך שימור מהותו האמנותית, ומיצובו מחדש בשוק הגלובלי כמוצר.  מודל חברת הסטרטאפ מיושם כאן מבחינה זו שמדובר בחברה או פרויקט שיזמו אמנים כדי לבחון, לפתח ולתת תוקף למודל עסקי המושתת על רעיון אמנותי ומאפשר צמיחה והתרחבות.

כיצד?

תכנית ArtUp Accelerator היא תכנית בת ששה שבועות המפגישה בין אמנים עכשוויים לבין מומחים לשוק הטכנולוגיה, הלא הם המנטורים. בכל שבוע יתקיימו שני מפגשים. מפגשי יום ב' יתמקדו בנושאים הקשורים לתעשיית ההיי-טק, אותם יעבירו אנשי מקצוע מהתעשייה. בימי חמישי ננתח את הנושאים מנקודת מבט "ארט-אפיסטית", בליווי אמנים ותיאורטיקנים בינ"ל.

את מי אנחנו מחפשים?

משתתפי התוכנית הם אמנים (מתחומי הפרפורמנס, ניו מדיה ואמנות קונספטואלית), לא-אמנים והוגים ביקורתיים שעובדים ביחידות או בקבוצות, במרחבים שבין אמנות, עיצוב ותכנות.

את מה אנחנו מחפשים?

לא בטוחים אם הפרויקט שלכם הוא יצירת אמנות או מוצר? כולם שואלים אתכם כל הזמן, "למה זה בעצם אמנות"? התכנית שלנו מחפשת רעיונות אמנותיים שניתן ליישם בפלטפורמות גדולות יותר מאשר ה"מוסד" לאמנות. אולי הרעיון שלכם יכול להפוך למוצר? אולי הדרך הטובה ביותר לחוות את היצירה שלכם היא כשירות בשוק החופשי?

תוכלו למצוא השראה, בין היתר, בפרויקטים ובקולקטיבים כדוגמת: Google Will Eat Itself (Ubermorgen), MSHCF.xyz, The Yes Men, Peng Collective, New Ealam, Dis Collective’s streaming platform, Shmoogle.world

מה אנחנו לא?

אנחנו לא מלמדים אמנים איך להפיץ או לקדם את האמנות שלהם, וגם לא איך להגיש בקשות למענקים או לעשות דיגיטיזציה לתיקי עבודות קיימים. בעוד שאלה כלים חשובים מאד לאמנית העכשווית, תוכניות ומשאבים אחרים כבר נותנים לכך מענה.

תכל'ס:

מטרת התכנית היא ללמד אמנים איך ליזום ארט-אפים משל עצמם, ולהקנות להם את הכלים הדרושים. למשל ניתוח השוק, שיווק, פיצ'ינג, וכו. מרגע שהאמנים רכשו את הכלים הללו, הם ינתחו אותם באופן ביקורתי ויעריכו כיצד אפשר לחתור תחת כלי השוק הסטנדרטיים הללו ולתפעל אותם למען הארט-אפ. בתום התכנית, כל פרויקט יקבל את הכלים הנדרשים כדי להמשיך בדרכו אל ההצלחה, או אל התהילה האמנותית, תוך ערעור מן היסוד על תרבות השוק.

 

תאריכים ופרטים

ההרשמה מתחילה ב… טופס ההרשמה כאן.

מפגש שאלות ותשובות בזום יתקיים ב-13 באוגוסט, בשעה 18:00 שעון ישראל.

ההרשמה תסתיים ב-31 באוגוסט, בשעה 23:59 שעון ישראל.

המתקבלים לתכנית יקבלו הודעה במייל באמצע ספטמבר (תאריך יפורסם בהמשך).

התכנית תתחיל באמצע אוקטובר (על המועד המדויק תימסר הודעה), ותימשך ששה שבועות

המשתתפים יידרשו להשתתף בשני מפגשים מקוונים בני שלוש שעות כ"א ועבודה עצמית בין המפגשים.

שפת העבודה: אנגלית

דמי הרשמה: 110 אירו, שיועברו במועד תחילת התוכנית (תינתן התחשבות מיוחדת במקרים מסוימים).

עוד על היוזמה שלנו בסרטונים הבאים:

Wemakemoney.art: Exit Through The Appstore – אלכסנדרה ארטמונובסקאיה (.art Domains) מדברת עם צילה חסין, יואב ליפשיץ וגבריאל ס. מוזס (ArtUp Nation) על טשטוש הגבולות בין פעולה אמנותית לשיבוש השוק

ArtUp Escalator launch meetup (כולל מפגש שו"ת).

לפרטים נוספים, אתם מוזמנים לבקר ב-wemakemoney.art.

שאלות נא להפנות ל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *