רב ערב 26.11.19

יום עיון על יצירתו של דני קרוון | באוהאוס חברתי | עונת הספרות, סתיו 2019 | מיצב מתגלגל / תמי אלקון לורברבוים | ImPort. Jerusalem: "אימפורט" מארחות את פרנק לונדון

יום עיון על יצירתו של דני קרוון

בית לאמנות ישראלית, המכללה האקדמית ת"א-יפו

שישי, 13.12.19, בשעות 10:00-13:30
מוקדש לנחמה ריבלין, שאהבה אמנות ישראלית
במעמד נשיא המדינה, מר ראובן ריבלין
אורח כבוד: במאי הקולנוע וים ונדרס

10:00-10:20   עידית עמיחי, נועה קרוון כהן דברי פתיחה

10:20- 10:40  ד"ר דליה מנור – "מבאר-שבע לתל-אביב דרך פריז: ציוני דרך ביצירתו של דני קרוון"

10:40-11:00     מארק שפס – "דני קרוון: מקום"

11:00-11:10     הנשיא ראובן ריבלין

11:10-11:20   דני קרוון

11:20-11:40   פרופ' נסים קלדרון – "האנדרטה לחטיבת הנגב: שכול בלי מסתורין"

11:40-12:00   מיכל רובנר – "פסָל ולוחם"

הפסקה           

12:20-12:40     עו"ד מיכאל ספרד – "זכויות אדם בתלת-ממד"

12:40-13:00   ברק הימן הקרנת בכורה של קטעים מסרטם של האחים הימן על דני קרוון, "רומן עם הסביבה" (בעבודה)

13:00-13:15   וים ונדרס – “The Man who Makes Places Talk”

13:15-13:30   עדי אנגלמן – "תוכניות לעתיד"

דברי סיום

ההשתתפות ברישום מראש. כרטיס כניסה: 60 ₪

052-6460880    [email protected]

הכניסה מותנית בבידוק בטחוני

סגירת דלתות  ב 9:50

 

דני קרוון, כיכר לבנה, פארק אדית וולפסון, 1987, צילום: סטודיו קרוון



באוהאוס חברתי Social Bauhaus باوهاوس إجتماعي

28-30.11.19

אוצרות: ד"ר גליה בר אור
יועץ אקדמי: פרופ' יוסי בן ארצי

האירוע "באוהאוס חברתי – חוויה אורבנית לציון מאה שנים לבאוהאוס" מבית עיריית חיפה ובית הגפן, מפעל הפיס, אוניברסיטת חיפה (דרך הפקולטה למדעי הרוח) והטכניון, ובשיתוף עם רשת ״בתים מבפנים״, יספר את סיפוריהם של המקומות שעשו את חיפה בהדר הכרמל; מרחוב מסדה ועד לשוק תלפיות, לציון מאה שנים לבאוהאוס. האוצרת גליה בר אור ממשיכה לחקור את העיר חיפה זאת השנה השנייה, וחושפת הפעם אוצרות סמויים מעין: מבנים נטושים שהיו הלב הפועם של העיר.

״באוהאוס חברתי״ יתקיים במשך שלושה ימים ויכלול חמש תערוכות מרכזיות של אמנות עכשווית והיסטורית שיוצגו בחללים איקונים, דוגמת שוק תלפיות וקולנוע אורה. האירוע מזמן שוטטות ברחבי העיר ואת דיבוב החוויה המורכבת של המקום דרך תערוכות אמנות, אירועי פרפורמנס, הרצאות, מופעי תרבות ועשרות סיורי בתים מבפנים.

תנועת המבקרים תחל בבית הספר בסמת והמבנה הצמוד לו, ששוקם על ידי הפקולטה לאדריכלות של הטכניון – "הדריון", שם תתקיים התערוכה "יש דבר כזה באוהאוס חיפאי?", משם לבית הקרנות והמעבר התת קרקעי לרחוב הרצל, שם תתקיים התערוכה "בית הקרנות, הספירה לאחור". משם יוזמן הקהל ללב חיפה האדומה: קולנוע אורה האיקוני, שעמד נטוש עשורים וכעת יפתח לקהל, בו תתקיים התערוכה "יש חיים בהיכל הוורוד". משם אל בית הפועלים, בו תתקיים התערוכה "חיפה האדומה", ושרידי קולנוע אמפי שנמצאים מאחוריו יהפכו לזירת מופע סאונד של מקהלת מכוניות. משם הקהל מוזמן אל מבנה שוק תלפיות – ממבני הבאוהאוס החשובים והאיקונים בישראל שמייצגים את הסגנון הבינלאומי באופן מובהק – שפונה מחדרי קירור נושנים והזבל הרב שנערם בו במרוצת השנים, ותתקיים בו תערוכה בהשתתפות עשרות אמנים, אירועי מחול ופרפורמנס.

באירוע לוקחים חלק עשרות אמנים, יתקיימו אירועי תרבות רב תחומיים בתחומי המחול, מיצג, שירה ועוד, יתקיימו אירועים של בתים מבפנים בעשרות לוקיישנים בעיר, ועוד. הכניסה חופשית.

לפרטים נוספים ותכניה מלאה באתר https://socialbauhaus.org/Haifa/

רונית שני, "גלויות מחנות אבא", 2019



עונת הספרות, סתיו 2019 / פסטיבל הספרות של בית אבי חי

בית אבי חי

שני-חמישי, 2-5.12.19, ד׳-ז׳ בכסלו

בין המשתתפים:

דויד גרוסמן, אשכול נבו, חיים באר, טל ניצן, אסתר פלד, יהודה גזבר, עינב ג'קסון כהן, אביגיל קובארי, עדה כרמי- מלמד, אורי לחמי, אבישי חורי, בלהה בן אליהו, אפרת בן צור, עומר הרשמן, אלירן מלכה, רועי חסן, אלון בר, מרלין וניג, ימימה מזרחי, מלך זילברשלג, עדן אביטבול, לבנת בן חמו, נועם בנאי, עומר ולדמן, נעמי חשמונאי, שני פלג, יעקב ביטון, מרים גולן, עדיה גודלבסקי, יהוא ירון, ג'רמי פוגל, עודד כרמלי, נועה שקרג'י, גלעד מאירי, זלי גורביץ', אגי משעול, תמיר גרינברג, דב אלבוים, יהודה ויטלזון, יפעת גלבר, אסיף רחמים, חיה לוי, עמוס נוי, שלומית נעים-נאור, ריקי כהן, ענת שרון בלייס, סלין אסייג, יובל אביבי, מיה סלע, גלית דהן קרליבך, שהרה בלאו, צור ארליך, נעמה דעי, בנימין שבילי, רחל גץ סלומון, יוסי סוכרי, טינו מושקוביץ

פרטים מלאים על הפסטיבל והזמנת כרטיסים בקופה ובאתר בית אבי חי 



עשרים תפוחים – שעת השחר – מיצב מתגלגל / תמי אלקון לורברבוים

תחנה ראשונה: גלריה מרכזית (5712) תחנה מרכזית ת"א

ימי שני ורביעי בשעות 10:00-15:00, שישי בשעות 10:00-14:00, או בתיאום מראש עם האמנית
אוצר: דורון פורמן

המסר של המיצב הוא מסר של שלום, של האם הגדולה, השבה לעולם בכל דור בגופה של אישה אחרת במטרה למסור מתנות לאנושות וללמד את בני האדם "לחיות נכון". החלום הוא ליצור היכל מודרני, בדומה לקפלה או קבר מצרי, שבו המתבונן מוקף מכל צדדיו בחוויית הצפייה. על גבי קירותיו המודולריים תצויר האודיסאה של האם הגדולה (עשרים תפוחים). המיצב נבנה מתוך מהלך של תנועה ומעבר מחלל אחד לאחר, כל אחד בישוב שונה והוא ינדוד ממקום למקום עד שיושלם למה שאני רואה בעיני רוחי, תוך התייחסות לדרכים בהן יתגלגל, כשהמטרה היא לנדוד עם התערוכה ובכל פעם להקים אותה מחדש מול הקהל.
בחרתי להתחיל מתחנה מרכזית תל-אביב גם משום שהיא נמצאת על ציר דרכים ראשי של תחבורה בארץ וגם משום שזה מקום המשווע לאנרגיות הריפוי שאמנות נושאת עמה.

תמי אלקון לורברבוים  [email protected]

צילום: ניסים צור



ImPort. Jerusalem: "אימפורט" מארחות את פרנק לונדון

בית הנסן

רביעי, 4.12.19, בשעה 21:00

״אימפורט״ הוא מופע מחול-אימפרוביזציה תלוי מקום וקהל, והוא תוצאה של יצירה משותפת, הקשבה, נוכחות ברגע ובמה שהרגע מבקש. במופע, הרקדנים והמוסיקאים מתאספים לתדר אחיד, מונעים מכוח האילתור ונעים יחד, בתנועה שחוקרת ועוברת את קצוות הרגש. המפגש בין המוזיקה למחול מספר את הסיפור ומכתיב את מהלך המופע.

קצת על האורח: פרנק לונדון הוא חצוצרן, מלחין ואחת הדמויות המרתקות והצבעוניות בסצנת התרבות היהודית הרדיקלית בניו יורק. פרנק מרבה להתארח בפסטיבלים ברחבי העולם עם הרכביו המפורסמים: The Klezmatics, Hasidic New Wave ו-Brotherhood of Brass, ושיתף פעולה עם איגי פופ, אנג'ליק קידג'ו, יצחק פרלמן, מוריס אל מדיוני וחווה אלברשטיין.

הכניסה חופשית, לארוע בפייסבוק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *