רב ערב 15.10.19

תכסיס, כנס ירושלים לאמנות #4 |  הושענא רבה בבית אבי חי | ״הליכה חוזרת״ / זיוה ילין | ״תַּקְרִיב״ במקרר | חגית וינטראוב / "נובמבר 2017-ספטמבר 2019" | ״סמיך״ בגלריה ברבור

תכסיס, כנס ירושלים לאמנות #4

מכון ון ליר בירושלים, בניין פולונסקי, רחוב ז'בוטינסקי 43

רביעי, 30.10.19

 

כנס ירושלים לאמנות, הנערך זו הפעם הרביעית, הוא יוזמה משותפת של מוסד האמנות הירושלמי מנופים וכתבי-העת ערב רב והרמה, ונועד לחבר בין הנעשה במוסדות להשכלה גבוהה לבין אמנים, אוצרים, מנהלים אמנותיים ואנשי מקצוע מעולם האמנות והתרבות בישראל ומחוץ לה.

כותרת הכנס, שיתקיים השנה במכון ון ליר בירושלים, היא ״תכסיס״. על-פי ההגדרה המילונית, תכסיס הוא תחבולה מפתיעה המשמשת להשגת מטרה. התכסיסן מנצל יתרון או הזדמנות שהצד השני לא צפה, ומשתמש לא פעם באמצעים כמו התחפשות, הסתננות, הטעיה ומשחק. הממזריות שבבסיס התכסיס היא לעתים זדונית ומרושעת ולעתים היא מחויכת, לעתים היא דרך יצירתית לעקוף בעיות או להתגבר על כוחות חזקים דווקא באמצעות חולשה. התכסיס מופיע בזירות פנים-אמנותיות, ולעתים חורג מהן וזולג גם אל הספרה הציבורית. הוא יכול להיות חלק מפעולה אמנותית, או להתממש בעצם הבחירה העקרונית באמנות כאמצעי לקידום אינטרסים אחרים.

בין הנושאים שיידונו בכנס: צנזורת אמנות ותכסיסי ההתמודדות עימה, תכסיסים טכנולוגיים ואנטי-טכנולוגיים באמנות, הטווח שבין אמת לאשליה, אמנות כתכסיס כלכלי או פוליטי, כלכלה ופוליטיקה כתכסיס אמנותי, אמנות כביטוי של תכסיסי זהות, תכסיסי אמנות ותכסיסים משפטיים.

לתכניית הכנס המלאה

לארוע הפייסבוק

עורכי הכנס: רינת אדלשטיין, רונן אידלמן, יונתן אמיר

מפיק: אביב פטר

ההרצאות בעברית אלא אם צוין אחרת. מספר המקומות מוגבל. ההשתתפות בכנס בעלות סמלית, לרכישת כרטיסים, כאן

תמיר צדוק, ללא כותרת, 2018



 ״אסיף לילה״ / הושענא רבה בבית אבי חי

בית אבי חי

מוצ״ש, 19.10.19, כ׳ בתשרי, החל מהשעה 21:00

אירועי הערב:

21:30 – פני האדמה: להקת אורות מארחת את שי בן צור

מחיר: 40 ₪

01:30 – אחרי החיתום: ישי ריבו ואלדד ציטרין במופע אוזניות אינטימי

מחיר: 40 ₪

 

אירועים נוספים: יוכי ברנדס ורועי הורן משוחחים על הבעל שם טוב, שירת הקודש הסתווית של יהדות מרוקו, טקס עכשווי להורדת גשמים, חלל לאונג' עם מוזיקת יער בתיקלוט חי, מפגשי לימוד קבליים, סדנאות מיינדפולנס, כתיבה, תנועה, מדיטציה ועוד

הכניסה לאירועים הנוספים ללא תשלום ועל בסיס מקום פנוי לרוכשי כרטיס למופע הפותח, למופע הסוגר או לשניהם

לפרטים נוספים



״הליכה חוזרת״ / זיוה ילין

הגלריה בבארי

פתיחה: שישי, 18.10.19, בשעה 19:00
נעילה: 16.11.19
שיח גלריה בהשתתפות האמנית: שבת, 26.10.19 בשעה 13:00
אוצרת: סופי ברזון מקאי

ילין מציגה סדרת עבודות חדשה שנוצרה במהלך השנתיים האחרונות, בה היא משתמשת בחומרים נוסטלגיים, משבשת אותם, מתעמתת, מוחקת ומחברת מחדש קטעי מראות מנופי הקיבוץ לכדי מציאות בדויה. הציורים הפנורמיים של ילין עשויים שכבות-שכבות על רקע אדום עז ועמוק שעליו מצוירים בזפת שחורה נופי הקיבוץ של פעם, על שביליו, צריפיו הנמוכים, חורשות עצי האורן, מבנה המזכירות וחדרי החיילים. את הנופים ציירה תוך התבססות על צילומים שמצאה בארכיון הקיבוץ ובאלבום המשפחתי שלה. בשלב האחרון של הכנת הציורים מהלה ילין זפת קרה בטרפנטין ונתנה לה לנזול במורד הציור, למחוק ולעוות את הצבע שמתחתיה, להתריס כנגד הקפדנות הפיגורטיבית שמאפיינת את ציוריה. בחלל הגלריה הקימה מיצב אינטימי של חדר הוריה: ספה, ספרים על שידה, מדף קטן ומסגרת של תמונה. על כל אלו שפוך בנדיבות צבע כתום בהיר שנוזל על גבי הספרים, הספה והשטיח, בולע אותם לתוך הרקע של הציור עד שהם הופכים לאחד. כמו בעבודותיה על הקנבס, על רקע הצבע הנוזל ותכולת החדר ציירה ציור גדול מימדים של הקיבוץ. הפעם הצבע האדום, שעד כה שימש כרקע, הפך לחומר איתו עבדה.

זיוה ילין



״תַּקְרִיב״

סדנאות פרפורמנס וקול בהנחיית עדינה בר-און, ג’וזף שפרינצק ודודי בראילובסקי

המקרר, החשמונאים 90, תל אביב
נובמבר 19 – ינואר 20
מחיר מיוחד לקוראי ערב -רב

שלושה אמנים בעלי ניסיון רב ואהבה עצומה להוראה, המנהלים ביניהם דיאלוג רב שנים, מקיימים סדנאות ייחודיות שעוסקות ביחסי הגומלין שבין השפה החזותית, הטקסט והפרפורמנס. כל סדנא תונחה על ידי אמן מרכזי שיארח את שני המורים האחרים. הסדנאות מיועדות ליוצרות וליוצרים מכל תחומי האמנויות והן יאפשרו ויעודדו יצירה אישית בתמיכה ובליווי המורים של תקריב.

1. אמנות המופע / פרפורמנס – בהנחיית עדינה בר-און, ימי רביעי בשעות 19:00-21:30, לפרטים

2. אמנות טקסט סאונד – בהנחיית ד״ר ג׳וזף שפרינצק, ימי ראשון בשעות 19:00-21:30, לפרטים

מפגש היכרות עם התוכניות (ללא תשלום) יתקיים ברביעי, 23.10.19, בשעה 20:00 ב״מקרר״.

מחיר לכל סדנא: 2300 שקלים

מחיר מיוחד לקוראי רב-ערב: 2000 שקלים לסדנה אחת או 3000 שקלים לשתי הסדנאות

להרשמה ולפרטים:

עדינה בר-און 054-4947723 [email protected]

ג׳וזף שפרינצק 054-8128768 [email protected]



חגית וינטראוב / "נובמבר 2017-ספטמבר 2019"

בית האמנים תל אביב ע"ש זריצקי, רח' אלחריזי 9 תל אביב

נעילה: 19.10.19

בציוריה מתעמתת חגית וינטראוב עם הרגע המתמשך בין קבלת בשורה לקליטתה. באמצעות סגנון פיגורטיבי מופשט ובצבעוניות עזה היא יוצרת סדר חדש והופכת את הזמן למוחשי. ציוריה, אשר נעים על רצף הזמן בעבר, נמצאים על הגבול הדק בין אמנות לקישוט ומציעים מציאות דמיונית ואמורפית היוצרת אשליה המסייעת להשלים עם המציאות הקיימת בהווה.

חגית וינטראוב, "נובמבר 2017- מרץ 2018", אקריליק על בד, 150X150 ס"מ



״סמיך״

גלריה ברבור, שיריזלי 6, ירושלים

פתיחה: שישי, 18.10.19, בשעה 12:00
נעילה: 15.11.19

משתתפים: מיכל רפפורט, מאשה זוסמן, אברהם קריצמן, דוד רפאל לוקרד, וסילי פארשין, לארס סרגל, דניס משקביץ', רעות ישעיהו, מינה ריינגולד, תמה עובדיה והדס אמסטר

זוהי תערוכה קבוצתית המאגדת בתוכה עבודות פיסול, צילום, וידאו, רישום, סאונד, פרפורמנס וציור.  הכותרת ״סמיך״ נבחרה מכיוון שמילה זו מאפיינת ומתחברת במגוון דרכים לאופן שבו חווים האמנים המשתתפים את המתרחש סביבם כיום. האמנים עובדים ופועלים בתחומים מגוונים, בגלריה ומחוצה לה, אבל כולם שותפים ושותפות לתחושה שאנו חיים במרחב שניתן לאפיינו כ-״סמיך״, אמירה כללית החובקת בתוכה רבדים שונים: סמיך הוא מצב שבו יש צפיפות גדולה של חלקים או חלקיקים, מרקם המתאפיין בהתנגדות לתנועה, קושי בהבנה שמתוכו קשה לצאת, והוא נוטה למסך את האפשרות לראות בבהירות.

לארוע בפייסבוק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *