רב ערב 04.06.19

ליאור גריידי ואבנר שר בגלריית שכטר | "Activist Images and the Dissemination of Dissent" | קבוצות סיורי סטודיו המתמקדים בתהליכי יצירה | ״עבודה, עובדים ומרחבי עבודה״ | "היא, אהבה פרחים"/ מירי שטראוס טללים | המקרר 3

ביתלחם Bethlehem / ליאור גריידי

קיר אמנות / אבנר שר

גלריית שכטר, מרכז נווה שכטר, רחוב שלוש 42 נווה צדק, תל אביב-יפו
פתיחה: חמישי, 6.6.19, בשעה 20:00  

נעילה: 22.8.19
אוצרת: שירה פרידמן

גלריה שכטר גאה להציג תערוכה מקורית חדשה של האמן ליאור גריידי. התערוכה עוסקת במוטיב ה"עזיבה/שיבה" המופיע במגילת רות ברגע בו נעמי שבה הביתה לבית לחם ורות עוזבת את ביתה במואב ומגיעה כזרה ופליטה לבית חדש.

בתערוכה זו מציב גריידי מיצב תלוי מקום הבוחן את סוגיית העזיבה/שיבה ברבדים שונים – אישי, פוליטי וארכיטקטוני מקומי. בחלל הגלריה, הממוקמת במבנה עות'מני שעליו נבנה בית טמפלרי, מוצב שטיח מטופל, גזור באופן שמהדהד את קימרונות התקרה ומזכיר את עיטורי הפרחים של האריחים בחדר. השטיח מזכיר את התושבים הראשונים של החלל מצד אחד ומתקשר עם קישוטי הפרחים המופיעים על אריחי המבנה מצד שני. סוגיית העזיבה/שיבה והמקום של הבית מעסיקים את גריידי כאמן. במרכז החלל הוא מציב מערום רהיטים מביתו שלו ומתיק את החפצים מהמרחב הטבעי והתפקודי שלהם לחלל גלריה בו הם מתפקדים כשליחי הזיכרון.

קיר אמנות מארח את אבנר שר

קיר האמנות החדש של גלריה שכטר מציג מדי חודש יצירות של אמן או אמנית. האמן השלישי שיציג הוא אבנר שר. בקיר האמנות מציג האמן אבנר שר מיצב המתפרס גם על פני החצר של מרכז נווה שכטר. בעבודותיו של שר בולט המוטיב הארכיטקטוני והמצע של עבודותיו הוא שעם. שר יצר משעם אובליסקים עצומים, משרביות ומגילות, אותם חרך ושרף ליצירת אפקט רב רושם.

הכניסה חופשית

התערוכה פתוחה בימים:

א'-ה' 17:00-9:00

ו' 13:30-11:00

ליאור גריידי



"Activist Images and the Dissemination of Dissent"

אוניברסיטת תל אביב

שלישי, 11.6.19 – חמישי, 13.6.19

כנס בינלאומי בנושא אקטיביזם וצילום שיתקיים בחוג לתולדות האמנות באוניברסיטת תל אביב. כותרת הכנס היא  "Activist Images and the Dissemination of Dissent"והוא דן במעמדם ותפקידם של דימויים מצולמים במאבקים חברתיים ופוליטיים בעבר ובהווה. דגש מיוחד יינתן בכנס למעמדם הפרפורמטיבי, ולא רק הייצוגי, של דימויים במאבקים פוליטיים, כלומר, לאופני ייצורם, הפצתם והצגתם, ולתפקידם ביצירת קהילות מתנגדות. הכנס הוא אינטרדיסיפלינרי ומשתתפים בו חוקרי תרבות חזותית, מדיה דיגיטלית וקולנוע, היסטוריונים לאמנות ואקטיביסטים. פירוט ההרצאות שינתנו באנגלית נמצא באתר הפקולטה לאמנויות, אוניברסיטת תל אביב. הציבור מוזמן.



״מייקינג-אוף״

קבוצות סיורי סטודיו המתמקדים בתהליכי יצירה

בהנחיית מרב שין בן-אלון

מסע בין סדנאות של אמנים ואמניות מרכזיים בשדה הוא אפשרות נוספת להתבונן באופיו המרתק של תהליך היצירה דרך עיניהם של יוצרים ויוצרות עכשווים.

כל מפגש יתמקד בביקור סטודיו אחד אצל אמן או אמנית אחת ובפרויקט מכונן אחד שהיווה עבורם נקודת מפנה: ספר אמן, תערוכה מוזיאלית, שיתוף פעולה וכו', דרכו נתבונן לעומק בהיבטים השונים של ״איך הם עושים את זה״: מהי נקודת המוצא של הפרויקט? כיצד מוגשת ההצעה לעבודה? מה הם ההיבטים הטכניים והפיננסיים? מתי מתרחשת פריצת דרך?

הסיורים יונחו על ידי מרב שין בן-אלון, אמנית רב תחומית הפועלת בארץ ובחו"ל. במקביל לשנים של הוראה כמרצה במוסדות מובילים, חוקרת ויוצרת כלים ושיטות לפיתוח תהליכי יצירה במסגרת סדנאות והנחייה אישית.

הסדרה מורכבת מחמישה מפגשים שיתקיימו אחת לחודש בימי ראשון בערב בתל אביב, בתאריכים: 16.6.19, 14.7.19, 18.8.19, 15.9.19. בכל ערב יערכו שני סיורים, קבוצה א' בין השעות 18:00-20:00 וקבוצה ב' בין השעות 20:00-22:00. כל מפגש יכלול שיחה ודיון שמטרתם להקנות כלים להתבוננות, לפרשנות ולעבודה אישית, והם מתאימים לאמנים מתחומים שונים, לאוצרים ולשוחרי אמנות.

מספר המשתתפים מוגבל! יש להרשם מראש.

מומלץ מאד להרשם לסדרה כולה או למספר מפגשים ולקבל הנחה, אך ניתן להרשם גם למפגשים בודדים.

לטופס הרשמה – כאן, לפרטים נוספים: 050-7449526

צילום: רמה אמיר



״עבודה, עובדים ומרחבי עבודה״

גלריה גרנד ART לאמנות עכשווית חיפה

אמנים: אתי אברג'יל, מורדו אברהמוב, נפתלי בזם, אביבית בלס ברנס, יעל ברקת, גיל גורן, טלי בן דור, יובל דניאלי, אוסמה זעתר, חנאן אבו חוסיין, תמר לדרברג, דורית שבת מורג, שחר מרקוס, אורלי פרל ניר, מרב סודאי, מתן סיון, יוחנן סימון, אבנר פינצ'ובר, רעות פרסטר, דניאל צ'צ'יק, איגור  קרוטר.
אוצרת: שירלי משולם

התערוכה מציגה עבודות של צלמים ואמנים שמתייחסים למגוון רחב של היבטים בנושא העבודה והעובדים כיום. האמנים מעלים שאלות רלוונטיות אודות מעמדו של הפרט בעבודה והסתגלותו לשינויים בעידן של מציאות משתנה. מהפכות בתפיסות אידיאולוגיות-חברתיות, השפעתן של הרשתות החברתיות, אתרי האינטרנט ושינויים טכנולוגיים ודיגיטליים מייצרים בהכרח תפיסות חדשות שעולות בקרב הדור הצעיר בנושא מערכות עבודה ארגוניות, כלכליות, שיתופיות, פרטיות וציבוריות ומרחבי עבודה חדשים. לצד עבודות האמנים וכחלק בלתי נפרד מהם, מוקדש פרק מיוחד לתצלומים היסטוריים וכרזות המתעדים את מפעלי ההסתדרות בישראל בכלל ובעיר חיפה, שכונתה "חיפה האדומה", בפרט. מוצגים אלו מופיעים בתערוכה בבחינת "מאין באנו ולאן אנו הולכים". כמו כן, הם מאפשרים התייחסות ביקורתית ורלוונטית לעבר תוך יצירת הקשר לתפיסות חדשות של הדור הצעיר ביחס לתנאי עבודה ולמרחבי עבודה חדשים, שיתופיים ופרטיים במציאות העכשווית והמשתנה.

מבחר המוצגים ההיסטוריים באדיבות: ארכיון ״מכון לבון״ של ההסתדרות בישראל, אוסף ההסתדרות החדשה במרחב חיפה, ארכיון ״יד יערי״ בגבעת חביבה ואוסף משפחת צבי צימט. 

גלריה גרנד ART לאמנות עכשווית, עופר גרנד קניון, קומה 3, דרך שמחה גולן 54 חיפה, טל': 04-8121111 שעות פעילות: ראשון-חמישי בשעות 12:00-20:00, שישי בשעות 10:30-13:00 לפרטים: 0505912953 [email protected]

צילום: מורד אברהמוב



"היא, אהבה פרחים"/ מירי שטראוס טללים

אוצרת: רותי חינסקי אמיתי

בית האמנים בתל אביב  ע"ש זריצקי, אלחריזי 9
פתיחה: חמישי, 6.6.19, בשעה 20:00
שיח גלריה: שבת, 29.6.19, בשעה 12:00

כבמעשה רקמה עמלני נשזרים זה בזה צמחים עם צורות אמורפיות מזדמנות לכדי סבך מונוכרומטי מתפתל הזרוע כתמי צבע בודדים. המראה הפתייני, הלוכד את העין, מתברר עד מהרה כזירה חמקמקה. תפרחות קסומות מתגלות כבולענים טורפים, עלי כותרת מזהיבים מתבררים כדהויים, ועלעלים שנחרצו בעץ אינם אלא חיצים שלוחים ותוקפנים בחלל הציור.

המפתח לפעולה האמנותית נמצא בבחירת מצע העץ הלבוד ובחינת המפה הטופוגרפית הטבועה בו. בשעת הציור מאתרת שטראוס טללים את העיניים והתצורות האורגניות המוטבעות בעץ, ובהתערבות מינימלית רותמת אותן למערך היצירה כשותפות להתרחשויות הדרמטיות המתחוללות בה. לעיתים היא צורבת את מצע העץ ומסמנת את המקום והרגע כנוכחות מכאיבה שאינה ניתנת למחיקה.

ההעזה לגעת בקצוות תוך הישמרות מלגלוש מעבר להם מאפשרת את קיומו של מרחב סִפּי עדין המיטלטל  בין שלהי פריחה לראשית קמילה, שעת בין ערביים שארוס ותנטוס מרקדים בה ללא הרף.

מירי שטראוס טללים



המקרר 3

המקרר, החשמונאים 90, תל אביב

אוצרות והפקה: איריס פשדצקי ושחר דיויס

״המקרר 3״ הוא אירוע אמנות עצמאי רב תחומי המתקיים בחלל תעשייתי תחת האדמה, ששימש בעבר כבית הקירור לפירות וירקות של השוק הסיטונאי בתל אביב-יפו.
האירוע יתפרש על פני שלושה ימים גדושים ביצירה, קיימות ואמנות בהשתתפות עשרות אמנים ויוצרים, דיג'אים, יזמים חברתיים וסביבתיים ובשלנים. בתערוכה יוצגו עבודות וידאו, סאונד, מיצג ומיצב העוסקות בעיר שמעל ומתחת לפני האדמה, סודות, מערות, צמחים וקולות.

לאוונט בפייסבוק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *