רב ערב 23.04.19

קול קורא מכנס ירושלים לאמנות #4 | עשו מנוי ל"ערב רב" | ״עבודה, עובדים ומרחבי עבודה״ וערב עיון לקראת האחד במאי | הגלריה בבארי מארחת את LIGA TEREZIN | "תרבות אגודה", ארז גביש

קול קורא מכנס ירושלים לאמנות #4

בתאריך 30 באוקטובר 2019 יערך כנס ירושלים לאמנות #4, ביוזמת פסטיבל מנופים וכתבי העת ״ערב רב״ ו״הרמה״. כותרת הכנס, שיתקיים השנה במכון ון ליר בירושלים, היא ״תכסיס״. על פי ההגדרה המילונית, תכסיס הוא תחבולה מפתיעה המשמשת להשגת המטרה תוך ניצול יתרון או הזדמנות שהצד השני לא צפה. התכסיס נוצר לא פעם באמצעות התחפשות, הסתננות, הטעייה ומשחק. הממזריות שבבסיס התכסיס עשויה להיות שלילית ומרושעת, אך יכולה גם להיות חיובית. תכסיס משמש לא פעם כדרך יצירתית לעקוף בעיות או להתגבר על כוחות חזקים דווקא באמצעות חולשה. הוא יכול להופיע בזירות פנים-אמנותיות, אך לעיתים הוא חורג מגבולות אלה וזולג אל המרחב הציבורי. הוא יכול לנבוע מפעולה אמנותית ולחילופין להתממש בעצם הבחירה העקרונית באמנות כאמצעי לקידום צרכים אחרים.

כנס ירושלים לאמנות מזמין חוקרים/ות ויוצרים/ות להגיש הצעות להרצאות בנושאי אמנות ותרבות הקשורים לתכסיסנות. משך כל הרצאה: 20 דקות.

בין הנושאים שידונו בכנס:

צנזורת אמנות ותכסיסי התמודדות עמה

תכסיסים טכנולוגיים ואנטי-טכנולוגיים באמנות

הספקטקל בין אמת לאשליה

אמנות כתכסיס כלכלי או פוליטי, וכלכלה ופוליטיקה כתכסיס אמנותי

כל נושא אחר שמחבר בין אמנות ותרבות לתכסיסנות

עורכי הכנס: רינת אדלשטיין, רונן אידלמן ויונתן אמיר

הצעות באורך של עד 300 מילה יש לשלוח לכתובת:  [email protected]

דד ליין להגשת הצעות: 2 במאי 2019

תשובות ימסרו עד לתאריך: 2 ביוני 2019



h2 style="text-align: justify;">עשו מנוי ל"ערב רב"

עזרו לנו להמשיך לעשות עיתונות תרבות עצמאית, בועטת, מגוונת והוגנת

אתר האמנות "ערב רב" מתקיים על בסיס תרומות, מענקים ועבודתם המסורה של מתנדבים. האתר מקפיד לפרסם תוכן איכותי ולאפשר שיח מורכב על אמנות ישראלית ובינלאומית.
רוצים/ות לתמוך בהמשך פעילות האתר? עשו מנוי חודשי או העבירו תרומה חד-פעמית, והתחדשו בחולצה או תיק של "ערב רב".
מבצע לנרשמים/ות:
מנוי בסך 20 שקל לחודש – תיק בד של "ערב רב" במתנה.
מנוי בסך 35 שקל לחודש – חולצת "ערב רב" במתנה.
מנוי בסך 50 שקל לחודש – תיק וחולצה של "ערב רב" במתנה.
תרומה חד-פעמית בסך 150 שקל ומעלה – תיק וחולצה של "ערב רב" במתנה.
לתרומה לחצו כאן



פתיחת התערוכה ״עבודה, עובדים ומרחבי עבודה״ וערב עיון לקראת האחד במאי

גלריה גרנד ART לאמנות עכשווית חיפה

פתיחה: שלישי, 30.4.19, בשעה 18:30

אמנים: אתי אברג'יל, מורדו אברהמוב, נפתלי בזם, אביבית בלס ברנס, יעל ברקת, גיל גורן, טלי בן דור, יובל דניאלי, אוסמה זעתר, חנאן אבו חוסיין, תמר לדרברג, דורית שבת מורג, שחר מרקוס, אורלי פרל ניר, מרב סודאי, מתן סיון, יוחנן סימון, אבנר פינצ'ובר, רעות פרסטר, דניאל צ'צ'יק, איגור  קרוטר.
אוצרת: שירלי משולם

התערוכה מציגה עבודות של צלמים ואמנים שמתייחסים למגוון רחב של היבטים בנושא העבודה והעובדים כיום. האמנים מעלים שאלות רלוונטיות אודות מעמדו של הפרט בעבודה והסתגלותו לשינויים בעידן של מציאות משתנה. מהפכות בתפיסות אידיאולוגיות-חברתיות, השפעתן של הרשתות החברתיות, אתרי האינטרנט ושינויים טכנולוגיים ודיגיטליים מייצרים בהכרח תפיסות חדשות שעולות בקרב הדור הצעיר בנושא מערכות עבודה ארגוניות, כלכליות, שיתופיות, פרטיות וציבוריות ומרחבי עבודה חדשים. לצד עבודות האמנים וכחלק בלתי נפרד מהם, מוקדש פרק מיוחד לתצלומים היסטוריים וכרזות המתעדים את מפעלי ההסתדרות בישראל בכלל ובעיר חיפה, שכונתה "חיפה האדומה", בפרט. מוצגים אלו מופיעים בתערוכה בבחינת "מאין באנו ולאן אנו הולכים". כמו כן, הם מאפשרים התייחסות ביקורתית ורלוונטית לעבר תוך יצירת הקשר לתפיסות חדשות של הדור הצעיר ביחס לתנאי עבודה ולמרחבי עבודה חדשים, שיתופיים ופרטיים במציאות העכשווית והמשתנה.

מבחר המוצגים ההיסטוריים באדיבות: ארכיון ״מכון לבון״ של ההסתדרות בישראל, אוסף ההסתדרות החדשה במרחב חיפה, ארכיון ״יד יערי״ בגבעת חביבה ואוסף משפחת צבי צימט. 

גלריה גרנד ART לאמנות עכשווית, עופר גרנד קניון, קומה 3, דרך שמחה גולן 54 חיפה, טל': 04-8121111 שעות פעילות: ראשון-חמישי בשעות 12:00-20:00, שישי בשעות 10:30-13:00 לפרטים: 0505912953 [email protected]

בתכנית:

התכנסות וכיבוד: 18:30

ברכות:

ד"ר ולטר באייר, יו"ר Transform Europe Vienna coordinator

יוסי מרציאנו, סגן יו"ר ההסתדרות וראש האגף לדמוקרטיה תעשייתית

שלמה שוורץ, יו"ר האגף לקידום מורשת ההסתדרות

הרב דב (דובי) חיון, ס. ראשת העיר חיפה

משה מזרחי, יו"ר ההסתדרות במרחב חיפה

דוברים:

פרופ' יוסי יונה, חבר כנסת

ד"ר רון שפיגל, מזכיר בהסתדרות עובדי המדינה, חיפה

אביבית בלס ברנס, אמנית

נציג/ת WeWork  חיפה

ריהאם אבו אסל, מזכירת נעמ"ת, נצרת

גיא פדה, מרצה באוניברסיטה הפתוחה ועמית בקרן ברל כצנלסון

מנחים: שירלי משולם, מנהלת הגלריה ואוצרת התערוכה; יוסי בן בסט, מפיק

צילום: מורד אברהמוב



הגלריה בבארי מארחת את LIGA TEREZIN – הרצאתו של האמן והאוצר גיא רז

המועדון לחבר בקיבוץ בארי

יום חמישי, 2.5.19, יום השואה, בשעה 20:00

LIGA TEREZIN, פרויקט האמנות והזיכרון של האמן והאוצר גיא רז בשיתוף בית טרזין, עוסק בשחזור ליגת הכדורגל שפעלה בגטו טרזיינשטאט, צ'כיה, במשך 3 שנים (1942-1944).

נקודת המוצא לפרויקט היא האהבה למשחק הכדורגל, המתקיים בכל מקום על פני הגלובוס כמעין עולם מקביל, במיוחד במוקדי אלימות ומלחמה ועל אחת כמה וכמה בזמן שואת יהודי אירופה במלחמת העולם השנייה. בעולמנו, LIGA TEREZIN, מהווה דוגמה לניסיון להמשיך את משחק החיים ביום-יום למרות המוות שממתין למחרת. התערוכה הוצגה במלואה בגלריה נלי אמן בתל אביב (2009), בגלריה דוויק במשכנות שאננים, ירושלים (2010) ובמוזיאון בר-דוד בקיבוץ ברעם (2013)  ובמקביל כתערוכת קבע במוזיאון בית טרזין בגבעת חיים איחוד. בהרצאה יוצגו תהליך העבודה על הפרויקט, ראיונות עם ניצולי שואה והמשחק האחרון בגטו, שצולם על ידי הנאצים בסתיו 1944.



תרבות אגודה | ארז גביש

בית הנסן, מרכז לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה ירושלים

פתיחה: יום שלישי, 30.4.19, בשעה19:30
נעילה: יום שבת, 25.5.19

בשנת 1982 פרצה הלהקה Culture Club עם הלהיט Do You Really Want to Hurt Me. בקליפ שליווה את השיר לבש סולן הלהקה, בוי ג׳ורג׳, חולצה עליה התנוסס שם הלהקה בשפת המקרא, וכך זכה דור שלם להיחשף לצירוף המילים המסתורי ״תרבות אגודה״.

ארז גביש, מעצב רב תחומי, מאייר, אנימטור וראש המחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל, גדל בגבעתיים בשנות השמונים, אחרי המלחמות הגדולות ולפני האינטרנט, בתקופה שבה מועדונים כמו ״הפינגווין״ ו״בית התקליט״ בתל אביב היוו חלון הצצה קטן לעולם, ללונדון וברלין, לפופ האלקטרוני, לפוסט־פאנק ול״גל החדש״.

התערוכה ״תרבות אגודה״, שהוצגה לראשונה בגלריה P8 בתל-אביב כחלק משבוע האיור 2018, מגיעה לבית הנסן בפורמט מורחב, ומציגה עולם של מדע מאגי ומיסטיקה אלקטרונית, שירה רובוטית ואגודות סודיות. גביש מערבב מציאות ודמיון, דמויות מיתולוגיות ושירה בתרגום אלקטרוני, בקופסת קסם של איורים, תנועה, מוזיקה ואור. הוא מבצע אותם בטכניקה ייחודית המשלבת הדפס, עיצוב גרפי והקרנה, בהשראת גיבורי התרבות של נעוריו: קראפטוורק, גארי ניומן, יוריתמיקס, פאד גאדג׳ט ואחרים.

פרטים נוספים באתר בית הנסן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *