רב ערב 25.12.18

"ג'ונגל מתורבת, לכאורה" | תערוכת סיום לגלריה הקיבוץ | תערוכות חדשות בגלריה במרכז ההנצחה בקריית-טבעון | מאירה תדמור, "לקמוס" | "אובייקט מעבר" | עדיה גודלבסקי, "גבול לפנייךְ" – הגרלת כרטיסים לקוראי ערב רב!

"ג'ונגל מתורבת, לכאורה"

הגלריה לאמנות במכללה על-שם דוד ילין, ירושלים

משתתפות: חנאן אבו-חוסיין, רננה אלדור, שרה בנינגה
אוצרת: נאוה ט. ברזני
פתיחה: חמישי, 27.12.18, בשעה 19.30

התערוכה "ג'ונגל מתורבת, לכאורה" מבקשת להתבונן בפרט ובפעולות אנושיות שנטוות ומנותבות במארג מרושת של סדרים ואי-סדרים חברתיים. הפילוסוף צ'רלס טיילור כותב ב"מועקת המודרניות": "הדאגות שאדבר עליהן מוכרות מאוד. אין צורך להזכירן לאיש; אנו דנים בהן, מקוננים בשלהן, קוראים עליהן תיגר ומתווכחים עליהן ללא הרף […]". "ג'ונגל מתורבת, לכאורה" מישירה מבט מכוון אל אותן "דאגות" מוכרות שנדחקות אל השוליים ומטרידה את הנוחות המדומה.
חנאן אבו-חוסיין, שעוסקת בדיכוי וברציחתן של נשים בחברה הערבית, חותרת תחת אי-הצדק באמצעות עבודותיה, החורטות ומטביעות את חותם האובדן. מרחבים טעונים מצויים בעבודותיה של רננה אלדור, שנעות בין מרחב פנימי לחיצוני. היא מבקשת לכוון את המבט פנימה ולפרום את המידע, אך המסע המחזורי אל הלא-מודע לא נשלם ומותיר חידת אני מופשטת ובלתי פתורה. שרה בנינגה מבקשת למקד התבוננות מעמיקה שתאתר מסר סמוי ומאיים מאחורי שיחים ירוקים ומאחורי שיח משמעויות בג'ונגל מתורבת.
הגלריה לאמנות במכללה על-שם דוד ילין, מעגל בית-המדרש 7, בית-הכרם, ירושלים. א'–ה', 10.00–18.00.

 

 



ניצן סט, "אפילוג, מה יהיה בסופה? עוזבים 6"

תערוכת סיום לגלריית הקיבוץ

סגירה: שני, 31.12.18

תערוכתה של ניצן סט היא חוליה שישית ואחרונה בשרשרת התערוכות העוסקות בסגירת גלריה הקיבוץ. בפתח התערוכה ניצב מתקן המשחזר גן משחקים שתיפקד בשנות ה-40 בקיבוץ נגבה ונהרס במלחמת העצמאות, והוא כעין תמצית של הרעיון הקיבוצי. מאחוריו עבודת ציור על פורמייקה של צלליו של המתקן, הנראים כמתנתקים ומתחברים בהגיונות שונים. בחלקה השני של התערוכה מוצגים סקיצות, רישומים ותוכניות שנעשו בידי 13 האדריכלים שניצן סט הזמינה להגיב באופן רעיוני לסגירת הגלריה. עבודותיהם יוצגו בחלל הפנימי.
בהשתתפות: אדר' אורן בן-אברהם, דוד בהר-פרחיה, פרופ' אדר' זאב דרוקמן, אדר' חוסיין יאסין, פרופ' אדר' יוברט לו-יון, אדר' יוסי וסיד, יעקב חפץ, אדר' לנה ארבוב-עטואר, אדר' מרטין מגל, אדר' פרדי כהנא, אדר' שולמית ישר, אדר' שילה יוחאי, אדר' רות ליברטי-שלו
עם סגירתה של גלריה הקיבוץ, אנו מזמינים אתכם לחשוב על אפשרות לפעולה חדה בחלל הגלריה – שקיומה מסתיים כעת מטעמים כלכליים ומינהלתיים, שונים כל-כך מהטעמים החברתיים והאידיאולוגיים שהובילו לפתיחתה לפני 50 שנה. אתם מוזמנים לשתף אותנו במחשבה או פעולה אל מול ההתרחשות הזו, אל מול הפער המתקיים בין אז והיום, ואל מול היעלמותה החרישית כמעט של הגלריה מן הנוף הציבורי כסמל לתהליכים עירוניים, מדיניים וחברתיים רחבי-היקף. את הפעולה נבקש מכם לתרגם לסקיצה אדריכלית – התערבות פיזית מתוכננת בחלל הגלריה, ברחוב, בעיר או בכל מקום אחר שיכול לשרת את התגובה הרעיונית שלכם.
גלריית הקיבוץ, רח' דב הוז 25, תל-אביב.
[email protected] www.kibbutzgallery.co.il



תערוכות חדשות בגלריה לאמנות ישראלית במרכז ההנצחה בקריית-טבעון

אוצרת: מיכל שכנאי-יעקבי

שיח גלריה בהשתתפות יונתן הירשפלד, עדן אורבך עפרת ואדוה קרמר: שבת, 29.12.18, בשעה 12:00
נעילה: 10.2.19

בגלריה תיפתח תערוכת היחיד "על החיים ועל המוות" של יונתן הירשפלד – סדרה של גולגולות בהשראת ציורי הוואניטס, סדרה של אנדרטאות מומצאות וזרי אבלות, התייחסות ציורית לקינת דוד או לדמותו של לזרוס, ששב וקם לתחייה על-פי המסורת הנוצרית, וסדרתו האחרונה – הקבר והקיסוס. בכל אלה מנהל הירשפלד מערכת יחסים סבוכה, מרובדת ומלאת תהפוכות עם המוות: מפלרטט איתו, חוגג איתו, רוקד איתו במין שעשוע צבעוני ומלא חיים, שנדמה כזר בשיח הזיכרון והאבלות באמנות הישראלית.
כמו כן יוקרן הווידיאו "ארבעת הפרשים של הנס הקטן", של עדן אורבך-עפרת, המציגה בפנינו סצנה המאזכרת את המיתוס הנוצרי הקדום של אחרית הימים – ארבעת פרשי האפוקליפסה. כמו הירשפלד, גם אורבך-עפרת שואבת את השראתה ממקורות מיתולוגיים ומטקסטים תרבותיים קנוניים מתקופות ותרבויות שונות.
באכסדרה תיפתח תערוכת היחיד של אדוה קרמר, "לא יסולא בפז". עבודותיה של קרמר מפגישות את תולדות הציור הקלאסי והמודרני עם עולם הדיגיטציה והמחשוב, כמו גם עם מלאכת האריגה. תחילה מעבדת האמנית יצירות מוכרות מתולדות האמנות בכלים דיגיטליים עכשוויים, ולאחר מכן הן נשלחות לאריגה בנולים תעשייתיים, כחלק מתהליך חקירתה של קרמר את אופן הצריכה וההערכה של יצירות אמנות.
במגדל המים ההיסטורי מוצגת התערוכה "מאורות", מיצב תאורה פרי יצירתה של המעצבת והאמנית קרן נחושתן.

אדוה קרמר, The Sleeping Venus, Giorgione and Titian, אריגת ג'קארד, צילום: איה וינד

 



מאירה תדמור, "לקמוס"

קיר-אמנית, ספרייה עירונית מרכזית, כפר-סבא

נעילה: 29.1.19
שיח גלריה: רביעי, 16.1.19, בשעה 20:00

מאירה תדמור, אמנית רב-תחומית, מציגה קיר-אמנית של עבודות קולאז' עשויות מדפי ספרים משומשים ומגזינים בטכניקה מעורבת. על רקע השתנות מתמדת, צמיחה, התכלות ואי-ודאות, מבקשת האמנית להשתהות, להתבונן פנימה ולספר את הלך הרוח המתרחש בתת-ההכרה. הספרים נענים למצב רוחה המשתנה. עוצמתם כעוצמת הנפש, נמדדת ביכולתם להכיל ולשאת את הבלתי ניתן לתפיסה. התהליך מחייב ניתוק דימויים מהקשרם המקורי, לעתים תוך ויתור על יופיים ושלמותם. הרכבתם מחדש קשורה בהימשכותה לחיבורים בלתי הגיוניים.
הכניסה חופשית. פתוח בשעות הפתיחה של הספרייה.
רח' ירושלים 33, כפר-סבא, טל' 09-7640839.



"אובייקט מעבר", תערוכת עמותת אמנים יוצרים בישראל

גלריה BY5, תל-אביב

פתיחה: שישי, 14.12.18, בשעה 12:00
שיח גלריה: שבת, 12.1.19, בשעה 12:00
נעילה: 12.1.19

התערוכה השנתית של תחום האמנויות של העמותה מתמקדת במושג "אובייקט מעבר", על כל מובניו המטפוריים. המושג נטבע על-ידי הפסיכואנליטיקאי דונלד ויניקוט, והוא מונח יסוד בתיאוריית יחסי אובייקט. המושג מיוחס לחפץ שהפעוט מאמץ, המספק לו נחמה ורוגע במצבים של פרידה מהדמויות המשמעותיות עבורו. האובייקט מוטען ברגשות, משאלות ומאוויים והוא נמצא במרחב שבין המציאות לדמיון.
משתתפים: אריאלה אברהמסון, מיכל איתיאל-סנדלר, גליה ארמלנד, ענת בגר, ענת בראל, דליה ברקי, חנה דהן, נטע דור, יהודית הנדלזלץ-נברו, שושי וקסמן, רעיה טרינקר, רחלי יוסף, זוהרה יזרעאלי, אתי יפה (אתיקה), עינת כהן, אחיה כנה, יאיר לוי, עילית לכטמן, חואני מוקמל, רות מיון-קוק, גילה מילר-לפידות, ענת נגב, חדוה קליין, תמרה תורג'מן.
אוצרת: ענת גטניו.
גלריה BY5, רח' בר-יוחאי 5, תל-אביב. שעות פתיחה: שני–רביעי, 10.00–15.00, חמישי, 11.00–18.00, שישי ושבת, 10.00–14.00.



הצגה חדשה של אנסמבל אספמיה: "מהפכניות"

דליה שימקו ויוספה אבן-שושן

שחקנים: אסתי זקהיים, דליה שימקו, אייל שכטר, שלום שמואלוב, שירה קוריאל, אלחי לויט
המוסך של קיבוץ ניר-עוז (עוטף עזה)
שישי, 28.12.18, בשעה 21:00
ההצגה תתקיים ללא תשלום

"מאחורי כל גבר מצליח עומדת אשה" – אילו מחירים שילמה האשה שעמדה מאחורי הגבר הגאון? ומדוע בעצם היא "מאחוריו" ולא לצדו, נעלמת מדפי ההיסטוריה? זיגמונד פרויד, אבי הפסיכולוגיה, קארל מרקס, הוגה המהפכה הסוציאליסטית, וסוקרטס, אבי הפילוסופיה, שינו את העולם. המחזה "מהפכניות" שואל מה חלקן של הנשים שעמדו לצדם: כיצד תרמה מרתה פרויד לתיאוריות על מיניות האשה? איך נשכחה ג'ני מרקס, שנולדה כברונית ובחרה להילחם עם בעלה על זכויות הפועלים? ואיך הפכה כסנתיפה, אשת סוקרטס, לסמל לאשה המרשעת שממררת את חיי בעלה? "מהפכניות" מפגיש את שלושת הזוגות על במה אחת, בשלושה לילות גורליים בחייהם, כדי להזכיר שלצד הגברים האלה, עמדו נשים שההיסטוריה שכחה. בהשראת "לכל הרוחות! שוב שכחנו את הגב' פרויד", מאת פרנסואז קסאנקיס.
מחזה מאת: יוספה אבן-שושן ודליה שימקו; בימוי: דליה שימקו; דיאלוגים: יוספה אבן-שושן; תפאורה: שמעון קסטיאל; תלבושות: דלית ענבר; מוזיקה: איסר שולמן; תנועה: עומר שמר; תאורה: נדב ברנע; עוזרת במאית: רויטל תמיר. תודות: ג'רמי פוגל, בית ביכורי העתים.

צילום: רוסלו שמריה



עדיה גודלבסקי, "גבול לפנייךְ"

אשה, נבל ואלקטרוניקה: מופע מוזיקלי רב-תחומי

אולם התיבה, חצרות יפו, שדרות ירושלים 19, יפו
חמישי, 27.12.18, בשעה 20:30; שבת, 29.12.18, בשעה 20:30
המופע "גבול לפנייך" עוסק בשאלות על נשיות, בין האישי לחברתי, תחת החקירה של גבולות בחיינו וחופש אמנותי. עדיה גודלבסקי היא מלחינה, נבלאית, זמרת, מאלתרת, אמנית מיצג, שחקנית ובמאית. חיה ויוצרת בתל-אביב. ילידת ירושלים, 1974.  פעילותה הרב-תחומית מוצגת ומושמעת על במות מגוונות באירועים ובפסטיבלים שונים, בתחנות רדיו, בתיאטראות, בספריות, בגלריות ובמוזיאונים בארץ ובעולם.
יצירה וביצוע: עדיה גודלבסקי; ליווי אמנותי: ארי טפרברג; הנחיה קולית: מיכל אופנהיים; עיצוב תלבושת: ענת מרטקוביץ'; תאורה: רותם אלרואי. 45 דק'.
כרטיסים: 50 שקל; קוד כרטיסי הנחה: Border; להזמנת כרטיסים: טל' 03-6822403 או באתר התיבה www.hateiva.com.
זוג כרטיסים יוגרל בין קוראי "רב ערב" שישלחו מייל עד יום רביעי, ה-26 בדצמבר, בשעה 20:00 (נא לציין שם מלא ומספר טלפון).
טריילר 
soundcloud
הצטרפו לאיוונט
אתר הבית של עדיה גודלבסקי

צילום: אורי לוינסון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *