רב ערב 14.08.18

קול קורא: "פקטורי" # 5 | הצטרפו לתוכנית להכשרת מדריכי אמנות ויצירה במכללת סמינר הקיבוצים | עמר ישראל לנדוי, "סיפור ישן/ חלום/ וסולם" בגלריה בבארי | פסטיבל "צוללן": "Cock, Cock, Who’s There?" – הגרלה לקוראי ערב רב!

קול קורא: "פקטורי" # 5

מוזיאון חיפה לאמנות

29.11.18

אנו שמחים להזמין יוצרים ויוצרות מתחומי המופע והבמה השונים להציע עבודות לאירוע שיתקיים במסגרת אשכול התערוכות"!Shop It" . "פקטורי" הוא אירוע בינתחומי של אמנות חיה המתקיים עם פתיחת תערוכה חדשה במוזיאון חיפה לאמנות. אשכול התערוכות "Shop It" יעסוק בהתייחסותם של אמנים לפולחן הצריכה והתשוקה לקניות. האשכול יתעד את האינטראקציה בין אמנות לטכניקות הפיתוי המנוצלות על-ידי תרבות הצריכה. לצורך האירוע אנחנו מחפשים עבודות מיצג, מחול, סאונד, תיאטרון ועבודות המאתגרות את קווי הגבול בין התחומים הללו, שיהיו מבוססות על התרחשות מול קהל או בשיתופו. על העבודות לקיים קשר ישיר עם אשכול התערוכות "Shop It", שייפתח במוזיאון ב-22 ביולי 2019. קשר זה יכול להתבטא בתגובה לעבודה מסוימת או לנושאים שבהם עוסק האשכול.

להלן כמה נושאים שניתן להגיב אליהם: הכמיהה לעושר וחומרנות, השתלטות הקפיטליזם, הסופרמרקט והקניון כסמל לתרבות הצריכה, שימושה של הדת באסטרטגיות שיווק ומוצרי צריכה, ההשפעה של תעשיית האופנה על הסביבה והחברה, השפעת האמריקניזציה על האינדיבידואל והחברה.

ניתן לשלוח הצעות לעבודות קיימות ולעבודות בתהליך עד לתאריך 26.8.18, לכתובת [email protected]. משך המופעים לא יעלה על 15 דקות.

לעבודות שתיבחרנה יקצה המוזיאון תקציב לפי שיקול דעתו ולפי היקף הפרויקט.

על ההצעות לכלול:

  • תיאור קצר של העבודה – עד חצי עמוד.
  • תיעוד העבודה – וידיאו/תמונות.
  • קורות חיים אמנותיים של היוצר/ת הכוללים ניסיון רלבנטי.
  • מפרט טכני של המופע/מיצג.
  • עלות המופע.
  • פרטי יצירת קשר.

ועדה מקצועית מטעם המוזיאון תבחר את העבודות המתאימות לפי שיקול דעת חבריה. תינתן עדיפות לאמנים מחיפה והאזור. המוזיאון אינו מתחייב למספר מסוים, או בכלל, של עבודות שיוזמנו להשתתף ב"פקטורי" 5.

האמנים שייבחרו יידרשו לחתום, כתנאי להשתתפותם באירוע, על הצהרה שהם בעלי זכויות היוצרים לכל מרכיבי העבודה שיציגו, או שקיבלו אישור בכתב מבעלי זכויות היוצרים. נוסף לכך האמנים יתבקשו לבוא לפגישת היכרות במוזיאון עם הצוות המנהל את "פקטורי" 5 ולסיור בחללי התערוכה.



הצטרפו לתוכנית להכשרת מדריכי אמנות ויצירה

במכללת סמינר הקיבוצים

לימודי תעודה, תוכנית דו-שנתית – יום בשבוע

התוכנית מיועדת לשוחרי אמנות, לסטודנטים לתרפיה באמנות, גננות/ים ומורות/ים המתעניינים באמנות ויצירה ושילוב אמנויות בהוראה. בתוכנית לומדים את שפת האמנות כבסיס להכשרה בהדרכה, סדנאות אמנות חווייתיות, מגוון רחב של טכניקות, חומרים ונושאים כגון רישום בעיפרון ופחם, ציור בצבעי פנדה, גואש, קולאז' ותולדות האמנות.

עיצוב בובות תיאטרון מטכניקות נייר פשוטות ועד בובות מפוסלות, כלים מתודיים לעבודה בהדרכת אמנות כמו תכנון שיעור, סיורים מודרכים בגלריות ובמוזיאונים, כלים לבניית תערוכה על-פי נושא, תוכניות עבודה, בניית מרכזי למידה ועוד.
התכנית מוכרת כשעות קדם באמנות לתלמידי טיפול באמנות בהיקף של 330 שעות.
מגוון אפשרויות תעסוקה לבוגרי התוכנית במוסדות חינוך ובקהילה :בחינוך הבלתי פורמלי, בחינוך המשלים, מועדוניות, בתי-אבות ועוד. התוכנית היא גם ערוץ התמקצעות למורות/ים וגננות/ים המעוניינים לשלב אמנות בהוראה ולהתפתח בתחום האמנות.



עמר ישראל לנדוי, "סיפור ישן/ חלום/ וסולם"

הגלריה בבארי

אוצרת: סופי ברזון-מקאי
פתיחה: חמישי, 23.8.28, בשעה 17:30
מפגש אמן: רביעי, 29.8.18, בשעה 17:00, המועדון לחבר, קיבוץ בארי
נעילה: 15.9.18

עמר ישראל לנדוי, בוגר החוג לצילום במכללת הדסה ולימודי פוטותרפיה במוסררה, יציג בגלריה בבארי את תערוכת היחיד הראשונה שלו. התערוכה עוצרת בנקודת זמן אקראית בתהליך העבודה הצילומית המתמשכת שלו. המצלמה מתלווה אליו בשגרת יומו, והוא נעזר בה לשרטט את מחשבותיו ולעגן את חוויותיו: עבודות צבע של שולחן סעודה, עבודות בשחור-לבן עם טקסט בכתב יד, תצלומי נוף ובתים ותצלומים קטנים של כפות ידיים מחזיקות מציאות קטנות. בעבודות רבות נראה הנוף המקומי של ביתו שבצפון הארץ.
באירוע הפתיחה, בשעה 18:00, יופיעו להקת נוריאל עם מוזיקת פולק-רוק מקורית באנגלית, שירה סוחפת וצ'לו מלטף.



פסטיבל "צוללן":

סמירה אלגוז, Samira Elagoz (פינלנד/הולנד)

"Cock, Cock, Who’s There?"

חמישי, 6.9.18, בשעה 21:30, ושישי, 7.9.18, בשעה 13:00, בתיאטרון ענבל, מרכז סוזן דלל, תל-אביב

מופע דוקומנטרי המשלב בין אמנויות במה וקולנוע ועוסק באלימות ובאינטימיות. סמירה אלגוז היא כוריאוגרפית, אמנית וקולנוענית זוכת פרסים. במופע היא לוקחת את הקהל למסע חיפוש עצמי חוצה יבשות ושואפת להשיב את כוחה לאחר כמה מקרי אונס שעברה. לשם כך היא חוקרת את האפשרות למפגשים אינטימיים עם זרים מוחלטים באמצעות פלטפורמות אינטרנטיות, מסכים ועדשות. דרכם היא חושפת יחסים מגדריים אמביוולנטיים, תשוקה, כוח נשי, מבט גברי וערבוב בין הווירטואלי לאמיתי.
לאחר המופע ביום שישי – הקרנה ואירוע שיח: "סקס, אמנות וסכנה בעידןME2 ": הקרנת הסרט "הגברים שמעבר לגדר" (30 דק') של אינס מולדבסקי, זוכה פרס בפסטיבל ברלין. אחריו תתקיים שיחה בהנחיית שיר חכם עם סמירה אלגוז, אינס מולדבסקי והקהל.
כרטיס זוגי למופע של יום שישי, ה-7.9.18, יוגרל בין הקוראים שישלחו מייל ל"רב ערב".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *