קול-קורא לתערוכה בגלריה בנימין בנושא "היפרנורמליזציה"

מזמינות אמניות ואמנים מתחומים שונים להציע עבודות אמנות (קיימות או עתידיות) שתוצגנה במשך חודש, ולצרף להן הסבר קצר המתאר את הרעיון העומד מאחוריהן. ניתן לצרף קורות חיים או תיק עבודות אם יש.

היפרנורמליזציה הוא מושג המתאר חיים בגרסה מזויפת של המציאות: היפר-מציאות המאיינת את היחס בין הייצוג למייצג ומותירה את האמת כמבע חלול, בלתי ניתן לזיהוי.

אנו חלק בלתי נפרד ממנה, ולכן אין לנו היכולת לראות מעבר לה. הנורמליזציה שאנו עושים לזיוף ולשקרי כבר חותרת להיפרנורמליזציה. אנו חיים בתקופה המורכבת מייאוש פוליטי, חוסר אמונה בדבר ומבט ציני ומנותק על העולם, עד שאנו מאבדים מגע עם המציאות.

בסרטו "היפרנורמליזציה" מתאר אדם קרטיס כיצד הגענו למצב זה. הסרט עוסק ב-40 השנים האחרונות, שבמהלכן פוליטיקאים, בעלי הון ואוטופיסטים טכנולוגיים נמנעים מלהתמודד עם המורכבות של העולם ותחת זאת בונים גרסה מופשטת שלו, במטרה להמשיך ולהחזיק בכוח ובעוצמה. אף אלה המאמינים כי הם תוקפים את המערכת – רדיקלים, מוזיקאים, אמנים וכל הפועלים בתרבות הנגד – הופכים להיות חלק מהאשליה, ללא יכולת להשתחרר מהנסיגה לעולם האשליות.

אנו מבקשות לבחון את המושג על כל היבטיו השונים:

באילו תנאים מתקיימת אמנות בעולם היפרנורמלי? כיצד מתייחסים לאספקט ההיפרנורמלי באמנות, ובאילו אופנים ומדיומים האמנות תבוא לידי ביטוי?

באותה נשימה ניתן להתייחס לתופעת ההיפרנורמליזציה בתרבות הפוסט-מודרנית, במדיות החברתיות, בפוליטיקה או במעשי זיוף ושקר באמנות ובמציאויות שאנו מקיימים.

אנו מזמינות אמניות ואמנים מתחומים שונים להציע עבודות אמנות (קיימות או עתידיות) שתוצגנה במשך חודש, ולצרף הסבר קצר המתאר את הרעיון העומד מאחוריהן. ניתן לצרף קורות חיים או תיק עבודות.

כתובת המייל: [email protected]
מועד אחרון: 27.5.17

1 תגובות על “קול-קורא לתערוכה בגלריה בנימין בנושא "היפרנורמליזציה"”

    הנושא מעניין ומאתגר, יש לי עבודות פיסול העונות לנושא הנדרש, אשלח בשבוע הקרוב את הדימויים לשיפוטכם.
    בברכה
    שבתאי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *