רב ערב 5.5.2015

"מבט עיתונאי" בית הגפן | בין מיצג להצגה בבית הנסן | אוסף שיף עם האמן נתן פרניק | שיח גלריה, אניסה אשקר |"הַדֶּרֶךְ לְעֵין חָרוֹד"

עלי עלי, "כשרונות הפארקור בחאן-יונס", 2012

"מבט עיתונאי", תערוכת צילום עיתונאי
גלריה בית הגפן, מרכז תרבות ערבי-יהודי, חיפה

 نظرة صحفيّة – معرض جماعي للتصوير الصحفيّ
עלי עלי, علي علي, אכרם דראושה, أكرم دراوشه, עיסאם תלחמי, عصام تلحمي
פתיחה ומפגש צלמים: שישי, 8.5.15, ב-12:00
נעילה: 30.5.15
אוצרת: פדוא נעאמנה أمينة المعرض: فدوى نعامنهב

תערוכה "מבט עיתונאי" מוצגים גופי עבודות של שלושה צלמים פלסטינים: עלי עלי (עזה-ברלין), אכרם דראושה (איכסאל) ועיסאם תלחמי (עוספיא). כל אחת מהעבודות מתעדת תקרית, אירוע – נקודת זמן בחייו של יחיד, משפחה או קבוצה, ויחד הן מספרות את סיפורו של העם הפלסטיני. נקודת המבט של כל אחד מהצלמים היא לעתים מרוחקת ולעתים מביאה את ההתרחשות מבפנים, בהפגנות או תחת התופת בזמן לחימה, באופן שלעתים שמסכן את חייהם.

בית הגפן מרכז תרבות ערבי יהודי, רח' הגפן 2, חיפה. ראשון עד חמישי, 10:00–15:00, שישי ושבת, 10:00–14:00.

She She Pop. צילום: Doro Tuch

בין מיצג להצגה – על תיאטרון, וידאו, אמנות פלסטית ופרפורמנס

מפגש ראשון: בין מיצג להצגה – על תיאטרון, וידאו, אמנות פלסטית ופרפורמנס, ועבודות המשלבות מדיות ושפות שונות
שישי, 15.5.15, 14:00
בית הנסן, גדליהו אלון 14, ירושלים

משתתפים:
איציק ג'ולי, יוצר תיאטרון ומחול, מנהל אמנותי של פסטיבל ישראל
יונתן לוי, מחזאי, במאי, מורה
מנחה: דנה שלו, ערב רב

בשנים האחרונות חל שינוי ביחס בין אמנויות פרפורמטיביות לאמנות פלסטית. ההתפתחויות באות לידי ביטוי בחדירת המיצג ואמנות הגוף משולי האוונגרד האמנותי אל לב המיינסטרים, בשיתופי פעולה של גלריות ומוזיאונים עם יוצרי מחול ותיאטרון, בהזמנת אמני מיצג ידועים להציג על בימות פופולריות, ובמרחבים ציבוריים ההופכים לאתרי אמנות חיה. כך מיטשטשים הגבולות בין אמנות פלסטית, תיאטרון ומחול, בין מרכז לשוליים, ובין פעולות הנושאות מטען היסטורי-רדיקלי לפעולות המזוהות עם המרכז.

בסדרת מפגשים של מגזין ״ערב רב״ בבית הנסן, נבחן מה השתנה בתחומי היצירה המדוברים. ננסה לברר מדוע שיתופי הפעולה החדשים נוצרים דווקא עכשיו, במה הם שונים משיתופי פעולה היסטוריים, אלו אתגרים מציבות היצירות החדשות בפני האמנים/ות והצופים/ות, ומה נשאר מאחור בדרך אל התהילה.

כל מפגש יכלול שתי הרצאות קצרות ודיון, וילווה בהקרנת קטעי וידאו

כניסה חופשית
בשעות 10:00-14:00 יוקרנו בקולנוע של בית הנסן עבודות וידאו של אמנים שמציגים השנה בפסטיבל ישראל

נתן פרניק, ללא כותרת, שמן על בד, 70*70 ס"מ, 2013

אמנות במלון מרינה תל-אביב – סיור מודרך באוסף שיף עם האמן נתן פרניק

שבת, 9.5.15, ב-11:00 

סיור בתערוכה החדשה במלון מרינה תל-אביב, המציגה יצירות נבחרות מאוסף שיף, וביניהן רכישות חדשות שטרם הוצגו בעבר. לסיור, המלווה על-ידי מדריכה מקצועית, יתלווה האמן נתן פרניק, שידבר על יצירותיו המוצגות כחלק מ-300 היצירות בתערוכה.

נתן פרניק (נ' 1980 בכפר-מרדכי) למד בבצלאל במחלקת איור. ב-2009 השתתף בתערוכה הקבוצתית "The BP Award" ב-National Portrait Gallery בלונדון. פרניק הוא בין המייצגים הצעירים הבולטים של הז'אנר ההיפר-ריאליסטי בישראל. בציורים אלו, מושא הציור חורג מעבר לגודלו הטבעי ובכך מועצם לכדי יצירה מונומנטלית. פרניק עוסק בדימויים יומיומיים, זניחים ואף אנכרוניסטיים לכאורה, כדוגמת צלחות חד-פעמיות, מחברות נושנות ודפי נייר תלושים. נדמה כי הוא מבצע מעין זום-אין אל עבר השרידים המרכיבים את הסיטואציות היומיומיות של כולנו.

לפני הסיור יוגשו קפה ועוגה בטרקלין העסקים הצופה אל הים והמרינה.

להרשמה ולתיאום ביקור או סיור באוסף: טל' 03-5211777, מייל [email protected]. עלות הסיור כולל קפה ועוגה: 50 שקל לאדם. יש להירשם מראש, מספר המקומות מוגבל.

אניסה אשקר, "אגריה מאתיה 4" (העיניים הפראיות), תצלום צבע, 2006

שיח גלריה בתערוכת היחיד של אניסה אשקר "שמרי על עצמך"

גלריה עירונית כפר-סבא
בהשתתפות האמנית ואוצרת התערוכה מאירה פרי-להמן
שני, 11.5.15, ב-19:00 

אניסה אשקר נעה בין זהויות, תרבויות, שפות ומסורות ומרבה לעסוק בביקורת חברתית ובנושאי זהות ופוליטיקה מגדרית. אשקר, אמנית רב-תחומית שיצירתה מאופיינת בריבוי חומרים ובמגוון טכניקות ומדיות – מיצג, ציור, פיסול, צילום ומיצב – מזוהה לרוב עם הכיתוב הקליגרפי המעטר את פניה מדי יום זה כ-15 שנה ומשקף את גישתה הטוטאלית לאמנות.

התערוכה מאגדת מקבץ עבודות, ובהן מהשנה האחרונה, ומרביתן מוצגות לראשונה. היא משלבת בין טכניקות שונות, בין הפרטי לחברתי, בין ההוויה האינטימית למרחב הציבורי, ושוזרת חוטים רעיוניים בין הקונקרטי למופשט ולפואטי. גם בתערוכה זו ממשיכה האמנית את עיסוקה בשאלות של זהות ופמיניזם, על רקע המרחב החברתי-תרבותי-פוליטי הטעון בישראל.

גלריה עירונית כפר-סבא, בית התרבות ע"ש רייזל, רח' גאולה 12, כפר-סבא. ראשון עד חמישי, 09:00–20:00, שישי, 09:00–12:00.

"הַדֶּרֶךְ לְעֵין חָרוֹד", הזירה הבין-תחומית, צילום: יאיר מיוחס

הזירה הבין-תחומית מציגה: ״הדרך לעין חרוד״, על-פי ספרו של עמוס קינן

חמישי, 7.5.15, ב-20:30; שישי, 8.5.15, ב-21:00; מחסן 2 נמל יפו

באמצעות מצלמת קולנוע, בובה וחצי טון מלח קם לתחייה הרומן המיתולוגי של עמוס קינן. מסע בריחתו של איש הארץ, סופר ולוחם לשעבר, הנאלץ לעזוב את ביתו בתל-אביב בעקבות הפיכה צבאית שמתרחשת בישראל. רדוף על-ידי המשטר החדש בשל עמדותיו הפוליטיות, מנסה הגיבור להגיע לקיבוץ עין-חרוד שבעמק יזרעאל. שם, על-פי שידור רדיו מסתורי, נלחם עדיין כיס ההתנגדות האחרון לשלטון הצבאי. בעודו עובר בין נופיה המשתנים של ישראל, במסע הישרדות אל עבר החופש, נרדף הגיבור על-ידי זכרונותיו האישיים וזכרונותיה הקולקטיביים של הארץ. בודד אל מול כוחה של ההיסטוריה, הוא שואף להגיע אל המקום שבו נכתב עמודה הראשון.

באמצעות טכניקת ה-PuppetCinema החדשנית שפיתח יוצר התיאטרון צבי סהר בניו-יורק, מפוסלת העלילה במלח ונייר ומוקרנת על מסך גדול. הבמה משמשת בעת ובעונה אחת כאחורי קלעים וכסט צילום לסרט המצולם ומוקרן במעגל סגור, חי לעיני הצופים.

לאחרונה חזרה ההצגה מפסטיבל Next Wave היוקרתי בניו-יורק.
בימוי: צבי סהר, שירה: רונה קינן, מוזיקה וסאונד אפקט: גיא שרף.

טריילר להצגה

מחיר: 50–70 שקל. לפרטים והזמנות: טל' 02-6783378 או באתר.

זוג כרטיסים למופע ביום שישי, ה-8.5.15, יוגרל בין קוראי "רב ערב" הראשונים שישלחו מייל: [email protected].

***
המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?
צרו קשר: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *