לא רק יין זול, 5.12.13

20.5 מעלות | נעמי גרשטיין, "קצר מועד" | השקת הגיליון המודפס של "ערב רב" | אנה לוקשבסקי, "People You May Know" | עשרים וחמש שנה למקלט 209 | מוטוי יממוטו, "הגן הצף" | אנג'לה קליין, שיח אמנית | שמעון עטיה, שיח אמן ועוד

יש רעיונות שנהגים רק אחרי שמישהו נותן לך מידע. בין אצבעותייך קצה חוט. צהרי יום. רחוב סואן. את מדברת עם פקידה מהביטוח הלאומי בטלפון הנייד, את אומרת לה שאת לא זוכרת אם עבדת בחודש אפריל בשנת 2005, את חושבת שכן, אבל את לא בטוחה. באמצע כביש פקוק אוטובוסים, אדם במשקפיים ניגש אלייך ונותן לך פתק. הפתק ריבוע לבן. את כותבת עליו משפט ומחזירה את הפתק לידיו. באותו רגע את עדיין לא יודעת שהמשפט יהפוך להיות פרט מהעתיד שלך.

20.5 מעלות

כתיבה היא כלי שמאפשר לנוע בזמן ובמרחב. היכולת לדמיין היא גם היכולת לנוע אל העתיד. רגע הכתיבה טעון. הידיעה שהמלים האלו ייקראו על-ידי קהל מאתגרת. ביום שבת אכנס לחלל האמנות ziz למשך שבוע. צמחייה טרופית סביבי, מחנה מסדינים ישנים מתוחים בין עצים, שולחן כתיבה, גלילי ניר, מצלמת וידיאו שתצלם את
הכתוב ומקרן שיקרין את הכתוב על קיר. סאונד מוגבר של רחש כתיבה. אני הולכת לשהות במקום שדימיינתי והדמיון יהפוך למציאות. אני מזמינה אתכם לבוא לבקר במהלך השבוע. לעבודה לא יהיה אירוע פתיחה. ביום חמישי הבא יתקיים אירוע אמצע, והמוזיקאית לילה בטרמן תופיעה בעבודת סאונד.

20.5

20.5 מעלות
ראשון 8.12.13 עד ראשון 15.12.13
אמן גנן: יוסי למפל
אמנית כותבת פרפורמנס: ענת ברזילי
אמן סאונד: אסי תג'ר
גלריה Z I Z, שביל המרץ 6, תל-אביב
תודה ליניב יהודה אייגר, ללירון סבג ולדוד חברוני

***

נעמי גרשטיין, "קצר מועד" 

נעמי גרשטיין מספרת את שיער המבקרים בתערוכה. השאלות שמעסיקות אותה בנוגע לאמנות יפות ומעוררות השראה. הן נדירות בנוף העכשווי: "מה הדבר שראוי לעשות באמנות?", "מה יוביל לשמחה?". מגע אינטימי של ידיים בשיער ובצוואר, Story Telling דרך תספורת. השיחה בין גרשטיין למסופרים תוקלט ותוגבר כך שהמבקרים בתערוכה ישמעו את התוצר של המפגש בין נעמי למסופרים: הם יקשיבו לסיפורים ולרעיונות. המספרה שבמוזיאון ללא תשלום. גרשטיין מייצרת סיטואציה מחוץ לתחום הכסף, שמאפשרת לאנשים להתנהג אחרת מהדרך שבה מתנהגים בדרך כלל. שמחה מעורבת בעניין, רצון למפגש אמיתי וכן, נתינת אמון. הסאונד והשיער הנופל על הרצפה הם שאריות הסיפורים והתספורות.

נעמי גרשטיין, "קצר מועד"

נעמי גרשטיין, "קצר מועד"

"קצר מועד"
שישי 6.12.13, ב-12:00
אוצרת: איילת השחר-כהן
מוזיאון רמת-גן לאמנות, רח' אבא הלל 146, רמת-גן

***

השקת הגיליון המודפס של "ערב רב", "חיפה עיר מעורבת: ההיסטוריה, המיתוס והרצוי"

אלפי עותקים של הגיליון המודפס השלישי של "ערב רב" יצאו מבית-הדפוס בראשון-לציון ביום שלישי בערב ועשו את דרכם לחיפה, תל-אביב וירושלים בטנדר ישן, מובלים על-ידי עורכי העיתון רונן אידלמן ויונתן אמיר. 56 דפי העיתון כתובים ומתורגמים לשתי שפות, ערבית ועברית. ביום שישי אחר הצהריים תתקיים מסיבת השקה. יופיעו: דנה פשיגודה, דני שחם ואורי לוינסון בצ'לו, תקליטים ווידיאו, ואחריהם אילת לרמן בסולו ויולה. תקלוט: מייסלון חמוד והגר שיזף. כמו כן יתקיים רב-שיח שידון בשאלות מרחב משותף בעיר המעורבת חיפה. פייסבוק, כאן.

ציור העטיפה: סטס קורולוב

ציור העטיפה: סטס קורולוב

השקת גליון "ערב רב" המודפס, חיפה
שישי, 6.12.13, ב-16:00
החורבה, רח' הנמל 10, חיפה

***

אנה לוקשבסקי, "People You May Know"

אנה לוקשבסקי עברה לחיפה לפני שנה. בסטודיו שלה, השוכן בעיר התחתית, היא מארחת בעלי חנויות מהסביבה, שכנים, עולים חדשים ואנשי אמנות ותרבות שמתיישבים בסטודיו למפגש או שניים. דרך ציור הדיוקנאות והשיחות שניהלה עם המודלים שלה הכירה לוקשבסקי את אנשי העיר. דמויות השתנו במראיהן לאור ההיכרות של אנה עם מי שמולה. לוקשבסקי היא חלק מקבוצת האמנות ניאוברביזון, המורכבת מקבוצת ציירות המציירות מתוך התבוננות במציאות. הן יוצאות לרחוב ומתקשרות עם האנשים והסביבה. ניאוברביזון לוקחות את הז'אנר הקלאסי (הברביזון) לתוך מציאות ישראלית עכשווית.

אנה לוקשבסקי, "שירן", טמפרה על נייר, 34x48 ס"מ, 2013

אנה לוקשבסקי, "שירן", טמפרה על נייר, 34×48 ס"מ, 2013

אנה לוקשבסקי, "קהר", טמפרה על נייר, 36X48 ס"מ, 2013

אנה לוקשבסקי, "קהר", טמפרה על נייר, 36X48 ס"מ, 2013

אנה לוקשבסקי, "גרה", 130x90 ס"מ, 2013

אנה לוקשבסקי, "גרה", 130×90 ס"מ, 2013

"People You May Know"
שישי, 6.12.13, ב-14:00
גלריית החדש והרע, רח' כיאט 1, חיפה

 ***

25 שנה למקלט 209

 במת מיצג ומקלט 209 חוגגים 25 שנה. פרטים בפייסבוק.

כנרת מקס, 25 למקלט 209

כנרת מקס, 25 למקלט 209

מקלט 209
חמישי, 5.12.13, ב-20:00
במת מיצג, תל-אביב

***

מוטוי יממוטו, "הגן הצף"

מוטוי יממוטו, "הגן הצף". צילום: זהר קוואהרדה

מוטוי יממוטו, "הגן הצף". צילום: זהר קוואהרדה

גלריה עינגא מארחת את האמן היפני מוטוי יממוטו (Motoi  Yamamoto), יליד 1966 מהירושימה, שהחל לעבוד עם מלח לאחר מות אחותו בשנת 1994 . במשך שבוע שהה יממוטו בגלריה ויצר תבליט מלח המתפשט על שטח הגלריה ונראה כמו תצלום של כדור הארץ מהחלל החיצון. יממוטו כותב על עבודתו שהוא לעולם אינו מוחק קווים או רושם אותם מחדש, כיוון שכולנו חיים בעולם אמיתי ולא ניתן לחזור אחורנית או לחזור על אותו רגע פעם נוספת. בסוף התערוכה כל המלח יישטף עם מים לרחוב בר-יוחאי.

"הגן הצף"
שישי, 6.12.13, ב-12:00
גלריה עינגא, רח' בר-יוחאי 7, תל-אביב

***

אנג'לה קליין, שיח אמנית

השיחה בהשתתפות האמנית ואוצר התערוכה דורון רבינא.

אנג'לה קליין

אנג'לה קליין

שישי, 6.12.13, ב-11:00
הגלריה האוניברסיטאית
אוניברסיטת תל-אביב, רח' חיים לבנון 1, תל-אביב

***

 שמעון עטיה, שיח אמן

האמן האמריקאי שמעון עטייה, שמתארח בתוכנית הרזידנסי של ארטפורט, יציג את עבודתו וידבר על הפרויקט החדש שלו בישראל. העבודות של עטיה מעלות שאלות על היחסים בין מקום, זיכרון וזהות דרך צילום, וידיאו ועבודות חוץ.

שמעון עטיה

שמעון עטיה

חמישי, 5.12.13, ב-19:30
ארטפורט, דרך בן-צבי 55, תל-אביב

***

"אגד בדרך שלנו"

ביום ראשון בשבוע הבא תפעל קבוצת סטודנטים מבצלאל ברציף 480, קו האוטובוס הנוסע לתל-אביב, ותציע  אלטרנטיבה אחרת לחוויית ההמתנה: פופים, כסאות, שולחנות, עגלה למכירת כרטיסים ועוד כל מיני.  המייצג נערך במסגרת הקורס "אמנות, ניידות ואקטיביזם", בהנחיית קבוצת סלה מנקה ואיתן שוקר, בשיתוף חברת אגד. מעניין אם הסטודנטים ימשיכו לפעול במקום וליצור את האלטרנטיבה.

"אגד בדרך שלנו"
ראשון, 8.12.13, 08:0010:00
רציף 480, התחנה המרכזית, ירושלים

***eFlyer_4
***

הזמנה האגף

 ***

 Edut Mekomit_HEB invitation

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *