לא רק יין זול, 7.11.13

מטרופוליס בקריית-המלאכה בתל-אביב | "טריפים", מוזיקה חיה לסרטים מדברים | אנג'לה קליין | גבי קריכלי | פורד פיאסטה בג’סי | האגף השני בחיפה | תמה גורן | טובין בבת-ים

מטרופוליס

בסוף-השבוע הבא ייפתח מטרופוליס. בית-ספר לסוף-שבוע אחד. 45 אמניות ואמנים יעבירו שיעורים בסטודיו הפרטי שלהם, בקריית-המלאכה (תל-אביב). פרויקט מטרופוליס חושב מחדש על חינוך, אמנות ועירוניות ומציע דרך למידה אחרת מזו השגורה והמוכרת. יוזמי מטרופוליס – יהונתן ה. משעל, אמן ומחנך, ערן אייזנהמר, אדריכל, וקרני ברזילי, אוצרת – יוצאים מתוך ההנחה שמערכת החינוך כפי שהיא כיום סיימה את תפקידה. כחלק ממהפכת הידע והאינטרנט, היום לכל אחד ואחת יש גישה לידע. תלמידים אינם זקוקים למישהו שיתווך להם אותו. הדבר היחיד שנשאר לחינוך הוא עצם המפגש עם מורה; מפגש עם אדם על אופיו וגישתו הייחודיים, שייצרו חוויה בעלת משמעות. מטרופוליס היא תנועה מחודשת בין שלוש הצלעות של חינוך, אמנות ומרחב העירוני. החוויה וההתנסות הן הרגע שבו החינוך מתחולל, ולא בישיבה שקטה ופסיבית בכיתות פלואורסצנטיות לבנות. הלמידה היא פועל יוצא של החיים, וכיוון שכך היא יכולה להתפרש על פני העיר כולה. על פני החיים עצמם. סוף-השבוע הזה הוא מודל. אנשים ישוטטו במרחבים התעשייתיים של קריית-המלאכה וילמדו את השטח ומהשטח, בין אם הם התלמידים ובין אם הם מורים. הלמידה היא רב-כיוונית. בשעות הפעילות של מטרופוליס ימכור עלה-רמפה, הפאב השכונתי, בירה ב-15 שקל. שם גם אפשר יהיה לשוחח עם יוזמי הפרויקט ולהמשיך ללמוד ביחד. זהו קוד פתוח. מטרופוליס הוא הצעה פתוחה. הכניסה לשיעורים ללא תשלום ובהרשמה מראש. נותרו מקומות פנויים.

לפרטים באתר

מטרופוליס. צילום: יהונתן ה. משעל

מטרופוליס. צילום: יהונתן ה. משעל

מטרופוליס
יוזמים, אוצרים והוגים: יהונתן ה. משעל, ערן אייזנהמר, קרני ברזילי
שישי-שבת, 15-16 בנובמבר 2013, בשעות 11:00–15:00
קריית-המלאכה, תל-אביב

***

"טריפים" – מוזיקה חיה לסרטים מדברים

הרכב אמנים מרהיב מאלתר מוזיקה חיה על סרטים ישנים (גרסאות של "עליסה בארץ הפלאות" ו"The Blood of a Poet" של ז'אן קוקטו). דברים נולדים. קסמים נמלטים מקופסאות רעש. חלל הפה. תיבת תהודה.

פייסבוק

"טריפים"
שבת, 9 בנובמבר 2013, ב-21:00
אמנים משתתפים: גיא שרף, ג'וזף שפרינצק, נורי יעקבי, אלון כהן
תיאטרון התיבה, שדרות ירושלים 19, יפו

***

אנג'לה קליין, "Something Old, Something New, Something Borrowed, Something Blue"

אנג'לה קליין פותחת היום תערוכה גדולה ומקיפה בגלריה האוניברסיטאית. קליין יוצרת תחושה של שליטה מושלמת בחומרים שאיתם מפסלת ובמרחב שבו היא פועלת. העיניים יכולות להניח את מבטן על האובייקטים ולנוח. לתוך העולם הזה מלים מגיחות ומערערות את השלווה. רשת תעשייתית כתומה עשויה עבודת יד מקליפת צבע אקריליק שכל חוריה נחתכו בסכין יפנית היא תאומה זהה לאחותה מהייצור התעשייתי. התגלמות הרצון לשליטה על חיים כאוטיים.

אנג'לה קליין

אנג'לה קליין, ללא כותרת, 2000. אקריליק

אנג'לה קליין.

אנג'לה קליין, American Grown. 2013. דבק, חיתוך מסור

"Something Old, Something New, Something Borrowed, Something Blue"

חמישי, 7 בנובמבר 2013, ב-20:00

אוצר התערוכה: דורון רבינא
אוצרת הגלריה: אירית טל
הגלריה האוניברסיטאית לאמנות, רח' חיים לבנון, תל-אביב

***

גבי קריכלי, "אני עושה מה שאני יכול"
הכותרת אומרת כבר הכל. לא צריך לכתוב עוד דבר על כלום. קריכלי מחביא ממצאים ארכיאולוגיים מזויפים. פרויקט חיים. מוסיף את הטאץ’ האישי לארכיאולוגיה. להיות על-זמני ובו בזמן לדעת שיש סוף. תנועה בין ארבע פינות. נביטה של תרבות חדשה, כיליון ושאריות שמעידות על כך שכאן התקיימה ציביליזציה, החיים המשפחתיים העוטפים והחמימים והחיים בתרבות, כבן לתרבות. אני עושה את מה שאני יכול. הידיעה והאהבה והשמחה על כך שחיים קטנים מתקיימים. להיות חלק מהנצח. להשאיר אחרי משהו, דור חדש, והידיעה שהכל ייגמר יום אחד. מודעות עצמית מפוכחת המתובלת בהומור. תחת חכם. הכל בסוף מדבר בתוך אמנות, על אמנות. נשארים במשפחה. מנגנוני כוח, קישוטיות, גבריות, אבהיות, לצאת למסע גלקטי דרך כלי רכב שונים בין כותלי הסטודיו-גלריה. חרס ועץ ותנור שנוצר בשתי ידיים. חווה אוטרקטית שמתקיימת בסטודיו. כשהציביליזציה תיכחד צריך לדעת לעשות דברים לבד. כבוד לחיים, לנמלים, לעכברים ולבני-האדם, שלמרות שגעונות הגדלות שלהם, בסופו של דבר הם יצורים מלאי אהבה וחום.

גבי קריכלי

גבי קריכלי. צילום: נעמי גיגר

 

גבי קריכלי.

גבי קריכלי. צילום: נעמי גיגר

גבי קריכלי. צילום: נעמי גיגר

גבי קריכלי. צילום: נעמי גיגר

"אני עושה מה שאני יכול"
שבת, 9 בנובמבר 2013, ב-20:00
אוצרת: ורד זפרן-גני
סדנאות האמנים, רח' קלישר 5, תל-אביב

***

"פורד פיאסטה בג'סי"

אנסמבל תזזית ותושבי שכונת ג'סי כהן מציגים את תוצרי עבודתם המשותפת, "מיזזים". פורד פיאסטה פורקה לגורמים ונבנתה מחדש לפסלים זזים, תוך כדי שימוש בפאבלאב (מעבדת ייצור דיגיטלי). תזזית הוא פרויקט אמנות קהילתי המתקיים ביישובים שונים ונותן הזדמנות לתושבים לקחת חלק פעיל במיזם אמנותי.

פורד פיאסטה בג'סי

פורד פיאסטה בג'סי

"פורד פיאסטה בג'סי"
חמישי, 7 בנובמבר 2013, ב-20:00
אנסמבל תזזית: אילי לוי ואורי לוינסון
משתתפים: לאה לונדון, ורד לבנון-פרטנא, דובה לבנון, ג'וליה אלמוג, מירי מנדל, איוב טספהון, יוסף מולו
המרכז הישראלי לאמנות דיגיטלית, רח' האמוראים 4, ג'סי כהן, חולון

***

האגף השני, חנוכת בית

גלריית האגף החיפאית חונכת חלל חדש בן שתי קומות ומציינת חמש שנות פעילות. החלל החדש ישמש סדנאות ל-14 אמני הגלריה. יתקיימו בו שיעורי רישום וציור, הרצאות, חדר חושך, סדנת הדפס ואולם קולנוע להקרנת סרטים דלי תקציב.

לאירוע בפייסבוק

האגף השני
חמישי, 7 בנובמבר 2013, ב-20:00
אמני האגף: עידו מרקוס, ליבי קסל, בעז נוי, איריס סינטרה, טליה סיון, שחר סיון, יונתן גוטסמן, יובל פייגלין, הדס וייס, רועי כהן, אור שלומן, טל בלום, טליה בן-אבו, אלדד מנוחין
גלריה האגף, רח' הנמל 67, חיפה

 ***

תמה גורן, "I am Not Just Anyone, I am an Artist and I Have a Lot to Say About Love"

תמה גורן מציירת בסגנון ציורי ילדים בני שש, אולי קצת יותר. יש בזה משהו חזק. האפשרות לבחור סגנון ציור כזה שאיתו אפשר להנכיח חרדות באופן ישיר ולא להסתיר אותן מאחורי ציור מושכל. יש משהו אפל וישיר, וכל זה נראה מאוד אותנטי.

תמה גורן.

תמה גורן, "אורה שמשתינה אחורה", טכניקה מעורבת. 2013

תמה גורן.

תמה גורן, "אני לא מבין מה עובר עלייך", טכניקה מעורבת. 2013

"I am Not Just Anyone, I am an Artist and I Have a Lot to Say About Love"

חמישי, 7 בנובמבר 2013, ב-19:30
בית האמנים על-שם זריצקי, רח' אלחריזי 9, תל-אביב

***

טובין 

ראולה פרטניו. כדור ים. פרט. אקריליק וכדור סל.

ראולה פרטניו. כדור ים. פרט. אקריליק וכדור סל.

טובין
חמישי, 7 בנובמבר 2013, ב-20:00

אמנים משתתפים: ג'ניפר אבסירה, תמר אטון, יפתח איילי, מעיין אליקים, ירון אתר, בויאן וגד זוקין, צבי בן-ארץ, עדן בנט, אסף גרובר, דרור דאום, הארלד טיס ויוס דה-גרוייטר, אנה דה-פריז, תמר הירשפלד, ליאור ווטרמן, בי. וורץ, רוני וייס, צחי חכמון, פאהד חלבי, מלכי טסלר, שי יחזקאלי, נועה יפה, עמית לוינגר, טמיר ליכטנברג, הילה טוני-נבוק, לי נבו, ערן נווה, שי לי עוזיאל, שרון פדידה, ראולה פרטניו, להלי פרילינג, ישי קלטר שפירא, יהודית קקון, רונית קרת, כריסטופר צ'יאפה, אפרת קדם, מור שליט.

מוזיאון בת-ים מובי, רח' סטרומה 6,  בת-ים

 ***

 

updates_oct1

***

invitation9_11_13mail_logo3[1]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *