לא רק יין זול, 22.8.13

מתכון כמעט גמור לחלה, תערוכת מכירה לתמיכה בפעילות נגד הכיבוש, ארגז חול במקלט 209, במת מיצג, יום הולדת לבעלי-המלאכה וסוף עונה באינדי. הטור יוצא לחופשה של חודש.

הוא מוזג חלב חמים לכוס זכוכית שקופה שיש בה חמישה-עשר גרם שמרים טריים וחלקה התחתון מוטבע דוגמאות של חרציות ועלי גבעול דקיקים. החלב סמיך ומלא שומן. הוא ממציא אותו כדי שיוכל להטמיע אותו כתרופה. הוא יונק אותו ישירות משד אלוהים. לחלב יש טעם עשב ואדמה טחוחה. הוא מוסיף כף של דבש, מערבב את השמרים עם החלב בכפית עץ קטנה ומניח בקצה השולחן לעשר דקות.
בקערת נחושת כבדה הוא שופך שלוש וחצי כוסות קמח מחיטה מלאה שנטחנה שלמה בטחינת ריחיים. ארבע כפות סוכר מלא, שתי ביצים שנגנבו מתרנגולת שמתרוצצת בגינה ועוד שלושה חלמונים שהופרדו מחלבון של שלוש ביצים אחרות, גנובות מתרנגולת אחרת, שחורה, נוצות בסגול עז בקצה זנבה. בקצה רחוב מסילת ישרים בשכונת שפירא, מחוץ לקיוסק השכונתי, סקסופוניסט מנגן Autom Leaves אחרי יום עבודה. על הרצפה, לצד כיסא הפלסטיק שלו, מונח בקבוק בירה בהירה. אנשים יוצאים מבתיהם הקטנים אל הרחוב, מחייכים וצופים בו כאילו היה תופעת טבע.

Intervals, מרווחים

בחמישי הבא תתקיים תערוכת מכירה לכיסוי הוצאות הגנה משפטית של פעילות ופעילים במאבק המשותף הפלסטיני-ישראלי. אנרכיסטים נגד הגדר וליגת נשים לשלום יזמו את התערוכה, בשיתוף עם מנשר. בכל שבוע מתקיימות הפגנות בכפרים פלסטיניים בשטחים. ההפגנות מאורגנות על-ידי ועדות עממיות מקומיות שאינן חלק ממפלגה או מוסד שלטוני. הפעילים הישראלים משתתפים כאשר אנשי הכפרים מזמינים אותם. ההפגנות אינן אלימות. בכל הפגנה מתקיימים מעצרים של צה"ל, וכמה מהם מובילים גם לכתבי אישום, כנראה כדי לרפות את ידי המפגינים. המעצרים וכתבי האישום גוררים הוצאות משפטיות גדולות. בתערוכה שתתקיים שבוע הבא למשך שלושה ימים הקהל מוזמן לקנות עבודות אמנות ש-25% מהם יינתנו כתרומה להמשך פעילות. עשרות אמנים לוקחים חלק בתערוכה. ניתן לרכוש עבודות גם דרך האתר. הדימויים המופיעים למטה הם של אמנים הלוקחים חלק פעיל במאבק כנגד הכיבוש.

יהודית לוין, מחסום בית-פוריק

יהודית לוין, מחסום בית-פוריק

קובי עמיאל, נערים בבלעין

קובי עמיאל, נערים בבלעין

דיבורנגוע monument 300

דיבורנגוע monument 300

דוד ריב, "חתול בר-מזל"

דוד ריב, "חתול בר-מזל"

שעות פעילות התערוכה: חמישי, 29.8.13, 19:00–23:00; שישי, 30.8.13, 10:00–16:00; שבת, 31.8.13, 10:00–22:00.

INTERVALS – מרווחים

פתיחה: חמישי, 29 באוגוסט 2013, ב-19:00
גלריה מנשר, רח' דוד חכמי 18, תל-אביב
פייסבוק 

***

הוא שופך את כוס החלב והשמרים לקערה הגדולה, מערבב את החומרים בכף וצר אותם לכדור. הוא מוריד אותם אל משטח שיש ולש במשך שתים-עשרה דקות. תקרה נמוכה וגג מזופת קופחים על ראשו. פניו מאדימים. אגלי זיעה ניגרים בפאותיו ולצדי אוזניו, נוטפים על הבצק. הגוף למד לבכות. אסור לו לעזוב את הבצק. הוא רוצה להגיד עד כמה הוא אוהב, אך כבר שכח מה. בסיס כפות ידיו דוחף את הבצק הלאה רחוק ממנו ואצבעותיו מקרבות בעדינות, בדרך אגב. פעולת הלישה, שבעבר נראתה לו כל-כך פשוטה, כופתת את גופו בחבלים.

ארגז חול במקלט 209, במת מיצג
עשרים מוזיקאים יופיעו היום בחלל אחד וייצרו עבודת סאונד אחת. הם יאלתרו ביחד. האתגר הוא לעשות מוזיקה מתוך כללים של שוויון וארעיות. לעשות מוזיקה כשחוויית היצירה קרובה לחוויית ההאזנה. הקהל יוכל לבנות את היצירה המוזיקלית שישמע דרך צעדים שיצעד בחלל, דרך הקשבה סלקטיבית או מלאה, דרך הקרבה שלו לכלי מסוים. זהו הרכב שמספר חבריו אינו קבוע והוא נועד לחתור תחת מבני כוח הייררכיים. הכניסה למופע 20 שקל. פייסבוק

ארגז חול

ארגז חול

ארגז חול במקלט 209, חמישי, 22 באוגסוט 2013, ב-21:30
משתתפים: איתי סנדובסקיהורי יצחקי, קרן פמפימון-זהבי, עדיה גודלבסקי, דן קרגר, דן שחם, דנה פשיגודה, אמיר בולצמן, עדי קום, ליאור גקלר, עדיאל גולדמן, רוקי בי, כנרת חיה-מקס, דמיטרי פולקוב, מאיה פיק, בר פאבר, גיל נעמתי, דוד גורדון, אילת לרמן, רן נחמיאס.

התחנה המרכזית החדשה, קומת הכניסה, קומה 4, שער 41, תל-אביב.

***

הוא מניח את הבצק לשעה בתוך הקערה ועוטף אותו בשקית פלסטיק. הוא לוקח סיגריה מחפיסה שמונחת על אדן החלון. מבעד לחלון אפשר לראות את הרחוב מהביל. קיסוס מתפתל על סורג. עכשיו הוא ממציא אותה.

יום הולדת לבעלי-המלאכה, "הופ הופ טרללה"
סדנת ההדפס בעלי-המלאכה חוגגת שלוש שנים. מי שחשב שהדפוס מת – טעה. הדפוס חי, ונראה שככל שהאינטרנט משתכלל, כך הדפוס הופך לחופשי מכבלי עיצוב וחופשי מכללי אמנות, משתנה ומתפתח. היום יתקיימו מסיבת יום הולדת ותערוכה חדשה.

יעקב בן כהן

יעקב בן כהן

ירמי פינקוס

ירמי פינקוס

שגיא אשין

שגיא אשין

איציק רנרט

איציק רנרט

חמישי, 22 באוגוסט 2013, ב-20:00

משתתפים: ירמי פינקוס, איציק רנרט, בתיה קולטון, מירה פרידמן, זאב אנגלמאיר, אסנת פייטלסון, DESO, UNGA, מיכאל גולן, מורן יוגב, אדריאן ברקוביץ', יעקב בן כהן, שגיא אשין.
בעלי-המלאכה, רח' י"ל פרץ 15, תל-אביב
פייסבוק

***

הוא מביט אל הרחוב. הכעס והלחות כמעט מכריעים אותו. הוא נזכר שאמרה לו שהמלים שלה הן כמו פנינים. הן מסתדרות זו אחרי זו בשקט. כל אחת בתורה מחכה להתגלות.

"מרגנית", ציון אברהם חזן: שיח גלריה מורחב
אירוע הנעילה של התערוכה הוא גם הזדמנות לפגוש את ציון אברהם חזן, לשמוע הרצאה של ההיסטוריון ד"ר ניר מן, להצטרף לסיור במוזיאון דרך עבודותיו של מנשה קדישמן וכמובן לראות את המרגנית לפני שהיא עוזבת את אכסניית המוזיאון.
פייסבוק

ציון אברהם חזן. מרגנית.

ציון אברהם חזן. מרגנית.

חמישי, 22,8, 19:00
מוזיאון תל -אביב, שד' שאול המלך 27, תל אביב

***

כעבור שעה הוא ניגש אל השקית ומוציא את הבצק מתוך הקערה. הבצק תפוח כבטן גדולה לבנה. הוא לש את הבצק חמש דקות ומניח אותו שוב בקערה מכוסה בשקית לשעה נוספת.

“פרידה מקירות" – גלריה אינדי יוצאת לחופשה

גלריה אינדי נפרדת ממקום מושבה שביהודה הלוי כיוון שהבניין עומד בפני הריסה ושיפוץ. שניים עשר חברי הגלריה העצמאית יוצאים למסע בדרך חדשה. הם מתכוונים להמשיך לעבוד יחד, להעמיק את הקשרים האמנותיים ביניהם ומבטיחים למצוא בית חדש עד נובמבר. הגלריה הציגה בשלוש שנות פעילותה צילום במטרה לפתח ולהרחיב את השיח אודות הצילום. הגלריה שילבה בין תערוכות ארוכות טווח לתערוכות סוף שבוע, אירחה אמנים צעירים וותיקים וכמויות פונץ' וקווה זרמו בצומת הסואן של יהודה הלוי ומקווה ישראל.
חברי הגלריה הם: רונית פורת, הילה ווגמן, עומרי שפירא, אורית ברתיני שביט, אילן כרמי, אסף גאם כהן, שגית זלוף זמיר, טל ניסים, שסה פליט, עדי עוז ארי, איה ניצן, דנה לנדאו.

עדי עוז ארי

עדי עוז ארי

אורית ברתיני שביט

אורית ברתיני שביט

הילה ווגמן

הילה ווגמן

"פרידה מקירות", גלריה אינדי יוצאת לחופשה
חמישי, 22 באוגוסט 2013, ב-20:00
גלריה אינדי, רח' יהודה הלוי 57, תל-אביב

***

הזמנה

הזמנה

webהזמנה_DOMEֹהטור יוצא לחופשה של חודש. כמה מהאירועים המופיעים בטור מתקיימים היום ואחרים בחמישי הבא. שימו לב לתאריכים המצוינים. להתראות בקצה השני של חודש ספטמבר, ענת.

1 תגובות על “לא רק יין זול, 22.8.13”

    כל מה שהוא נגד כיבוש הוא אמנות.
    הפגנה נגד הכיבוש = פרפורמנס.
    עכשיו גיהקתי נגד הכיבוש, זו אמנות?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *