דרוש/ה

מנהל/ת תחום ספרות ואמנות במח' התרבות של ישראל בצפון אמריקה. הקונסוליה הישראלית בניו-יורק. כללי מנהל/ת תחום הספרות והאמנות פועל/ת כחלק מצוות מחלקת התרבות של ישראל בצפון אמריקה, בקונסוליה של ישראל בניו יורק. משימתה של מחלקת התרבות היא קידום קשרי ישראל – ארה"ב בתחום התרבות תוך פיתוח וטיפוח שיתוף הפעולה וחשיפתה של תרבות ישראלית. מחלקת התרבות […]

מנהל/ת תחום ספרות ואמנות במח' התרבות של ישראל בצפון אמריקה. הקונסוליה הישראלית בניו-יורק.

כללי
מנהל/ת תחום הספרות והאמנות פועל/ת כחלק מצוות מחלקת התרבות של ישראל בצפון אמריקה, בקונסוליה של ישראל בניו יורק. משימתה של מחלקת התרבות היא קידום קשרי ישראל – ארה"ב בתחום התרבות תוך פיתוח וטיפוח שיתוף הפעולה וחשיפתה של תרבות ישראלית.
מחלקת התרבות בניו יורק מנוהלת ע"י קונסול התרבות של ישראל ואחראית על תחום התרבות בארה"ב ובקנדה תוך תיאום וסיוע לנציגויות ישראל בצפון אמריקה וכן על קידום פעילות התרבות במסגרת תפקידה של הקונסוליה הישראלית בניו יורק.

תחום הספרות
מנהל/ת תחום הספרות אחראי/ת על תכנון, ניהול וקידום פרויקטים ארציים הקשורים להצגה של ספרות ישראלית וכן על אירועים מקומיים באזור ניו-יורק, ניו-ג'רזי וקונטיקט.
על המנהל/ת להיות בקשר ישיר עם במות הספרות המרכזיות בעיר, הוצאות לאור, עורכים ומתרגמים, סופרים ואנשי רוח, פסטיבלי ספרות, מחלקות ספרות וכתיבה יוצרת באוניברסיטאות, מגזיני ספרות וארגונים המקדמים ספרות, בדגש על ספרות זרה. כמו כן, במסגרת תפקידו/ה על מנהל/ת תחום הספרות להכיר ולעמוד בקשר עם אנשי תעשיית הספרות הישראלית – סופרים, עורכים, מוציאים לאור, מנהלי ארגונים ופסטיבלים, סוכנים ומתרגמים.
על המנהל/ת לגלות ידע ובקיאות בתחום, להכיר מלפני ולפנים את מפת הספרות הישראלית, הוותיקה והעכשווית כאחד. נדרשת יכולת לעמוד בעומס קריאה משמעותי של ספרים חדשים היוצאים לאור, ו/או ספרים רלבנטיים לצורך פרויקטים שונים. במקביל, נדרשת התמצאות רחבה גם בעולם הספרות האמריקאי, הכוללת קריאה שוטפת של ספרים חדשים, מגזיני ספרות וכדומה.
במישור הארצי המנהל/ת יוזם/ת, מתאם/ת ומקשר/ת פרויקטים לספרות כגון סיורי סופרים, תכניות ספרות בקמפוסים, אירוח סופרים בפסטיבלים שונים. מנהל/ת תחום הספרות משמש כיועץ מקצועי ומתווך עבור מספר גופים:
1.    בין הוצאות לאור לבין סופרים וסוכנים, בכל הקשור להמלצות על ספרים, תכנון אירועים משותפים בעת יציאת ספר ועוד.
2.    מגזינים העוסקים בספרות – שליחת פרקים נבחרים וקטעים מתורגמים מתוך ספרים בעברית לעורכים השונים, על מנת לאפשר חשיפה מקסימלית לקהל הקוראים האמריקאי. העבודה מתנהלת הן מול מגזינים גדולים ומשמעותיים והן מול מגזינים אלטרנטיביים, חלקם און-ליין, הפונים לקהלים ספציפיים.
3.    טיפוח קשרים אישיים עם מנהלי מוסדות ספרות חשובים בצפון אמריקה – הבאת סופרים לאירועים מרכזיים, ארגון אירועים העוסקים בספרות ישראלית וכדומה.
4.    על המנהל/ת להיות מקור ויועץ מקצועי למנהלי התרבות בנציגויות בצפון אמריקה, להמליץ ולהציע אפשרויות בתחום הספרות.

תחום האמנות
מנהל/ת תחום האמנות אחראי/ת על תכנון, ניהול וקידום פרויקטים ארציים הקשורים להצגה של אמנות ישראלית וכן על אירועים מקומיים באזור ניו-יורק, ניו-ג'רזי וקונטיקט.
על המנהל/ת להיות בקשר ישיר עם מוסדות האמנות המרכזיים בעיר, מוזיאונים, גלריות, חללים אלטרנטיביים, אוצרים, אמנים ואנשי רוח, ירידי אמנות, מחלקות אמנות באוניברסיטאות, מגזיני אמנות וארגונים המקדמים אמנות, בדגש על אמנות בינלאומית. כמו כן עליו/ה לעמוד בקשר רציף עם עולם האמנות בישראל, לגלות ידע ובקיאות במתרחש בעולם האמנות הישראלי. במסגרת תפקידו/ה על מנהל/ת תחום האמנות להכיר ולעמוד בקשר עם אנשי עולם האמנות הישראלית – אמנים, אוצרים, מנהלי מוזיאונים וגלריות, מנהלי ארגונים וירידים.
במישור הארצי המנהל/ת יוזם/ת, מתאם/ת ומקשר/ת פרויקטים לאמנות כגון סיורי אמנים (בדגש על קמפוסים), קיום תערוכות, ופרויקטים מיוחדים.
מנהל/ת תחום האמנות משמש כיועץ מקצועי ומתווך עבור מספר גופים:
1.    בין מוזיאונים וחללי אמנות לבין אמנים, בכל הקשור להמלצות על פרויקטים מתאימים, תכנון אירועים משותפים ועוד.
2.    מגזינים העוסקים באמנות – שליחת מידע רלבנטי על אמנים ישראלים ואירועים מרכזיים לעורכים השונים, על מנת לאפשר חשיפה מקסימלית לקהל האמריקאי.
3.    טיפוח קשרים אישיים עם מנהלי מוסדות אמנות חשובים בצפון אמריקה – הבאת אמנים לאירועים מרכזיים כמו ביאנלות, ארגון אירועים העוסקים באמנות ישראלית וכדומה.
4.    על המנהל/ת להיות מקור ויועץ מקצועי למנהלי התרבות בנציגויות בצפון אמריקה, להמליץ ולהציע אפשרויות בתחום האמנות.

פרויקטים מיוחדים
מנהל התחום אחראי/ת גם על פרויקטים מיוחדים בתחומים מגוונים, כפי שיקבעו בהתאם לפעילות הכוללת של מחלקת התרבות. כמו כן על מנהל/ת התחום לסייע כחלק מצוות בפעילות השוטפת של מחלקת התרבות.

דרישות התפקיד
•    עברית שפת אם ושליטה מלאה וברמה גבוהה בשפה האנגלית
•    ידע כללי נרחב בתחומי התרבות, בדגש על ספרות ואמנות
•    יכולת עמידה בעומס קריאה שוטפת הן של ספרות ישראלית והן של ספרות אמריקאית
•    יכולת לעבודה אינטנסיבית מול מחשב – ידע מלא בתוכנות Windows Office, ידע בפוטושופ – יתרון
•    יכולת עבודה בצוות ושיתוף פעולה עם מגוון ארגונים ואנשים
•    רמה גבוהה של מיומנויות תקשורת בין אישית
•    יכולת ניהול, תיאום, ארגון והפקה
•    יזמה ויצירתיות
•    יכולת הופעה בפני קהל, כולל הרצאות בתחום הספרות והאמנות והנחיית אירועים
•    נכונות לעבודה מאומצת בשעות לא שגרתיות כולל סופי שבוע רבים וערבים
יש להדגיש שהתפקיד דורש משרה מלאה, אינו מאפשר לימודים ו/או עבודה נוספת במקביל ולא ניתן לשלבו עם המשך פעילות כיוצר / אמן.

נא לפנות בצירוף קו"ח למייל [email protected]
מענה ישלח למועמדים מתאימים בלבד.
http://embassies.gov.il/new-york-he/Pages/openings.aspx

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *