מאה שנה לרדי מייד

קול קורא לתערוכה במוזיאון חיפה: ב- 1913 הציב מרסל דושאן גלגל אופניים על שרפרף, חיבר אותם והציג אותם כעבודה אחת.הגלגל והשרפרף המקוריים אבדו, אבל ההיסטוריה זוכרת אותם כרדי מייד הראשון בתולדות האמנות המודרנית. דושאן הראה לנו שכישוריו של אמן נמצאים, בין השאר, ביכולתו להצביע על דבר-מה קיים, ולאו דווקא ביכולתו לייצר דבר-מה חדש. היש מהפיכה […]

קול קורא לתערוכה במוזיאון חיפה: ב- 1913 הציב מרסל דושאן גלגל אופניים על שרפרף, חיבר אותם והציג אותם כעבודה אחת.הגלגל והשרפרף המקוריים אבדו, אבל ההיסטוריה זוכרת אותם כרדי מייד הראשון בתולדות האמנות המודרנית. דושאן הראה לנו שכישוריו של אמן נמצאים, בין השאר, ביכולתו להצביע על דבר-מה קיים, ולאו דווקא ביכולתו לייצר דבר-מה חדש. היש מהפיכה גדולה מזו?

במלאות מאה שנה להפצעתו של הרדי מייד, אנחנו מבקשים לקיים במוזיאון חיפה לאמנות תערוכה וסדרת אירועים שיבדקו מה ואיך קרה מאז, מה ואיך עושים היום עם מורשת דושאן. האמנם זוהי מורשת גורפת עד כדי כך, שיש לתהות האם קיימת אמנות שאיננה הצבעה, לקיחה, שאילה וניכוס? האם האמנות יכולה לחמוק מרודנותו של הרדי מייד, ומצד שני, האם האמנות יכולה לחמוק מהגדרתה כחפץ ולפיכך כסחורה? או, במילים אחרות – האם נותר היבט רדיקלי בשימוש בחפץ מצוי בעולם שבו חפצים הם חלק מהשיטה הקפיטליסטית?
הצעות לפרויקטים, לטקסטים, לעבודות ולרעיונות
נשמח לקבל עד ה-31 בינואר 2013
לכתובת: [email protected]
התערוכה אמורה להיפתח בקיץ 2013

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *