לא רק יין זול: דור ההמשך, ה-9.2.2012 – המלצות השבוע של דורית פוקץ'

 הנה מגיע סופשבוע סוער, ואיתו תערוכות סוערות עוד יותר: והערב, יום חמישי ה-9.2: במוזאון פ"ת: אמנות-חברה-קהילה, מקבץ תערוכות העוסקות ביחסי הגומלין המתהווים בין המושגים, המבקשות להאיר מודלים של מעורבות חברתית דרך מגוון פרויקטים של אמנים ישראלים ובינלאומיים הפועלים בקרב קהילות באזורים גיאוגרפיים ותרבותיים שונים, כחלק מקידום אג'נדה חברתית ופוליטית שמטרתה להניע תהליכים ולהשפיע על החברה והממסד. […]

 הנה מגיע סופשבוע סוער, ואיתו תערוכות סוערות עוד יותר:

דינה שנהב

והערב, יום חמישי ה-9.2:

במוזאון פ"תאמנות-חברה-קהילה, מקבץ תערוכות העוסקות ביחסי הגומלין המתהווים בין המושגים, המבקשות להאיר מודלים של מעורבות חברתית דרך מגוון פרויקטים של אמנים ישראלים ובינלאומיים הפועלים בקרב קהילות באזורים גיאוגרפיים ותרבותיים שונים, כחלק מקידום אג'נדה חברתית ופוליטית שמטרתה להניע תהליכים ולהשפיע על החברה והממסד. משתתפים/ פרויקטים: אופקים: ז'וזף דדון, פרויקט אופ-אר, מרחב קהילתי וחממה תרבותית: ז'וזף דדון, איציק קריספל, אפרת-קובלסקי אדריכלים ודן חסון, בית: דדון ׀ פון-בידר, ארץ אינסוף: אלונה הרפז ומיקה רוטנברג, אל סרו: צ'מי רוסאדו סייחו, אין שם כלום: קטרינה שֵׁדה, Nomansland – טרילוגיה של מסעות: "הרשות העצמית" וקבוצת "מוסללה" יוצרים: גיא ברילר ויובל יאירי, החוג לקולנוע: אורי רוזנווקס. אוצרת: דרורית גור אריה. בערב הפתיחה תוצג "הסעודה הראשונה" – מיצג של "הרשות העצמית" ו"קבוצת מוסללה".  עוד במוזאון: שיטפון, פלג דישון ורענן חרל"פ עם מיצבים מותאמי-מקום, המתבוננים בעבודות מאוסף המוזיאון. פלג דישון יציג מיצב מרחבי שמתייחס ליצירתה של טלילה בן-פורת ורענן חרל"פ יציג מיצב תקרה שנוצר בהתייחסות לקיר הפסיפס של מרדכי גומפל. אוצרת: עירית כרמון פופר.

פתיחה כפולה בחזי כהן: Fear and Laundry של אורי רדובן, מיצב המורכב מעבודות וידיאו, קולאז', ציור ופיסול, תוך שילוב דימויים הלקוחים מתולדות האמנות, מהתרבות הפופולארית (פורנו, קומיקס), היוצרים דיבור פנימי על אמנות כתעשייה. Rest in Easy, ניר הראל עם קבוצה חדשה של ציורים בצורת ערסלים המאפשרים לצופה לחוות את הציור באופן פיזי, כשהציור הופך מסטטי לדינמי.

שלא תצא כמוני,  דן אלון (שמציג בימים אלה תערוכת יחיד גם במוזיאון רמת גן),  בגלריה גרשטיין עם ציורי דיוקנאות אקספרסיביים שמושאיהם נמצאים בחדרים המכילים יצירות אמנות. …" אני מניח שאני מצייר הרבה אנשים ובעיקר דיוקנאות של אנשים דמיוניים כדי להפיג את הבדידות. זה קשור כנראה לעניין שלי בפילוסופיה קונטיננטלית, ספרות, אמנות פופולרית וחקר התרבות שמייצרים אי ודאות בסיסית והרבה רעש"… (הציטוט מכאן)

סיפור כיסוי, נטע ליבר שפר בגלריה בינט, עם ציורים העוסקים בהיסטוריה בדיונית ו"מקולקלת", המהווים גרסאות שונות הסובבות סביב נוכחות העבר בהווה, כשתיעוד המציאות הופך לחזיון חלומי בשעה שבדיות נדמות כאילו נלקחו מן המציאות.

תקופות אקריליק ושמן, נטליה זורבוב בנגא, עם עבודות אקריליק ושמן מהשנתיים האחרונות.

מחלונות לחלומות, תערוכה קבוצתית בגלריה הוראס ריכטר, העוסקת בקשר אנלוגי בעולם דיגיטלי. מציגים: רות בן – ישראל, יונה ראובני, ג'וליאן רי, יהודית בריקמן, ישראל הרצל, עידית רוזנבלום, בני ונטורה, יוסף רז. אוצרת: כנרת אביבי בלוך.

חלון למציאות, מחוות ישראליות לרנסנס האיטלקי בגלריה האוניברסיטאית בקריית האוניברסיטה הפתוחה ברעננה. בין המציגים: בוריס שץ, סדנאות בצלאל, יאן ראוכוורגר, יונתן הירשפלד, יגאל תומרקין, גיל שחר, ביאנקה אשל-גרשוני, אביגדור לואיזדה, ליאו קונטיני, נורית דוד, רועי רוזן, זויה צ'רקסקי, הלמר לרסקי, שרון פוליאקין, הדס חסיד, בוקי שוורץ, יוסי אשר, תמיר להב-רדלמסר, עדי דגנית ברסט ושי קרמר. אוצר: אליק מישורי.

לארי אברמסון במסגרת סדרת מפגשים עם אמנים ישראליים במוזיאון ת"א,יספר על יצירתו ותהליכי עבודתו, תוך הצגת עבודותיו. במפגש  יתמקד בעבודה יחיעם, שהינה יצירה רבת-חלקים המכילה אלמנטים מתקופות שונות ביצירתו.

אורית ברתיני שביט

יום שישי, ה-10.2:

MINDSCAPE, אורית ברתיני שביט בגלריה אינדי, שם היא מלקטת דימויים מתוך הנוף הפנימי בניסיון להשיג שליטה בטריטוריה הלא מוכרת של התודעה, ויוצרת מהם  צירופים המזכירים תבניות מולקולאריות, המנכיחים מצבים פנימיים, כפעולה של איסוף ראיות למציאות מוטלת בספק. אוצרת: יעל אייזנר.

בחיל ורעדה, דינה שנהב ומלי דה-קאלו בקיר אמן בבית תמי בגינת שנקין, עם עבודות העוקבות אחר ילדיהן במבט אימהי מתפלא ומשתאה, מבט רב רבדים המנסה שלא להפריע, לא לחדור את התום והטוהר, אלא ללוכדם ולהציגם במרחב הציורי. אוצרת: כרמית בלומנזון.

הרצאת אורח של אליעזר זוננשיין בבית יגאל אלון בגינוסר, שם הוא ידבר על אמנות בכלל ועל האמנות שלו בפרט וילווה את דבריו במצגת מעבודותיו בתקופות שונות.

יום שבת, ה-11.2:

ציפורים לקאימאק, אבשלום סולימן בקפה קאימאק, עם פסלים ורישומים שנעשו במיוחד עבור המקום. בלב התערוכה ממוקמת עבודת תאורה – נברשת פלורסנטים גיאומטרית, חזקה ושתלטנית שתעבוד רק בשעות מסוימות במהלך היום, ותסמן את 'ההפעלה' של התערוכה. שאר העבודות משתלבות בעיצוב היומיומי של המסעדה. יחד הן בונות מכלול שמערבב בין ציפורים, תעופה וחלל, רישום  וקליגרפיה דתית, כפות ידיים. בערב הפתיחה יופיעו הקלושרים, הלוא הם סולימן  עצמו וסער יכין בהופעה מיוחדת.

רטרוספקטיבה של דינה זילברברג בגלריית עמליה ארבל, בה תציג את הפרשנות הייחודית שלה לרגעים השמחים והצבעוניים של החיים. התערוכה נוגעת  בהביטם שונים של שמחה היומיומית אשר נמצאת מעבר לאפרוריות ומעלה את חיי האדם לדרגה של מעין חלום צבעוני ונוסטלגי.

הגלריה בכברי נפתחת מחדש כגלריה שיתופית יהודית/ערבית של קבוצת אמנים מהגליל. הגלריה נפתחת עם תערוכה הצהרתית (ללא אירוע פתיחה) שתציג במשך שבועיים, בה הגלריה תהפוך למעין אקווריום שבתוכו יוצג מיצב אור שיעצים את המבנה, בעוד הצופים יתבוננו בגלריה כבאקווריום דרך הדלתות והחלונות, וכך יוכרז השינוי שמתרחש במקום. אמני הגלריה: רועי דרסטין, שמואל פאר, נועה מלמד, יעל אלבוים, אשרף פואח'רי, מרגו גראן, נג'ואן זועבי, יעל כנעני, דרורה דקל, תמי שוער, אמירה זיאן, סאהר מיערי, נעם ונטורה, לובנא נווטחא.

שיח גלריה הנועלת את התערוכה מודל עירום בגלריה 121, בהשתתפות רונית יודקיבץ', והאוצרת נורית טל-טנא.

רני פרדס

יום שני, ה-13.2:

קודש|חול, תערוכה קבוצתית שמתקיימת במסגרת הפסטיבל הירושלמי שאון חורף בגלריה העירונית ברח' יפו, עוסקת בסוגיית דת ואמונה מנקודת מבטם של אמנים שחווים בחייהם באופן יומיומי את קו התפר שבין חילוניות לדת, בין אמונה באל לאתאיזם, ומתוך כך מבטאים את החיבור, או הניתוק בין השניים ביצירותיהם. התערוכה כבר נפתחה בשבוע שעבר, והערב תתקיים הקרנת סרטים קצרים, הקראת שירה מתוך אנתולוגית שירי תפילה חילוניים, שיחה משלימה, ועוד.. בין האמנים המשתתפים: אסי משולם, רעות אבישר, יהודה בראון, תמר צהר, עידו דה לה וגה, ז'ק ז'אנו, נועה כנפו, אריק פוטרמן, סשה טמרין, שניר קציר, עדי בצלאל, יאיר מוס, אהרון הלוי, מאשה זובל, אלינה גולדברג. אוצרים: יניב "יויו" יור ושלומית יעקב.

יום שלישי, ה-14.2:

אחי איפה אתה? – הרצאה של רונן אידלמן בבית האמנים בירושלים, בה תיבחן השאלה מה קורה ליצירות אמנות שונות כשהן מנותקות מהקשרן המקורי. כיצד הצגה בסביבה ובהקשר שונה מעניקה להן משמעות חדשה שלעיתים סותרת את משמעותן המקורית, מה גבולות האוטונומיה של היצירה, האם האמן יכול לטעון לבעלות על פרשנותה, ועוד.

יגאל צלמונה על הסרט מוות בוונציה במוזיאון ישראל, במסגרת סדרת התרבות- "האמנות השביעית – על אמנות וקולנוע". בהרצאתו יתאר כיצד עיבד לוצ'ינו ויסקונטי לקולנוע את הנובלה מאת תומס מאן.

יום רביעי, ה-15.2:

תום, אמני גלריה בנימין מתארחים בגלריה עירוני רמלה, התערוכה כוללת מגוון רחב של יצירות הבוחנות דרך דימויים של תמימות ורוך הקשרים של זיכרונות ילדות, טבע ונעורים כאשר לעיתים מבצבצים אירוניה וחשד מבעד למעטה התום. מציגים: ניב בורנשטיין, דן בירנבוים, מיכל הדר, איריס חסיד סגל, דינה לוי, שלומית ליוור, שירה גפשטיין מושקוביץ, ניר סגל, איילת סיטון, רני פרדס, רבקה קוה. אוצר: שחר מרקוס.

אמנות סודית 6 בסניף לאומי בבית מני – בתערוכה יוצגו עבודות של אמנים צעירים לצד אמנים ותיקים, כשהעבודות לא חתומות. מטרת התערוכה היא לעודד ולסייע לאמנים צעירים להציג ולחשוף את יצירותיהם בפני הציבור הרחב.

 

נטליה זורבוב

ועוד קצת:

…"אם הייתי צריך להתחיל עכשיו, בחיים לא הייתי נהפך לאמן פלסטי"… (מייק קלי)

—-

רוצים להיות איתי בקשר? [email protected]

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *