לא רק יין זול: דור ההמשך, ה-22.12.2011 – המלצות השבוע של דורית פוקץ'

חג השמן כאן, ואיתו נקודות האור של השבוע הקרוב בעולם האמנות: והערב, יום חמישי ה-22.12: גבול צ'נדראסקאר, בועז אהרונוביץ' בגלריה דן, עם עבודות החוקרות את הגבולות של מדיום הצילום, אופני התצוגה שלו וקיומו כאובייקט. בגוף עבודותיו הוא מותח את גבולות הזמן, המקום והפרספקטיבה של הצילום על ידי שימוש במגוון עשיר של חומרי גלם הכוללים צילומים […]

חג השמן כאן, ואיתו נקודות האור של השבוע הקרוב בעולם האמנות:

בועז אהרונוביץ'

והערב, יום חמישי ה-22.12:

גבול צ'נדראסקאר, בועז אהרונוביץ' בגלריה דן, עם עבודות החוקרות את הגבולות של מדיום הצילום, אופני התצוגה שלו וקיומו כאובייקט. בגוף עבודותיו הוא מותח את גבולות הזמן, המקום והפרספקטיבה של הצילום על ידי שימוש במגוון עשיר של חומרי גלם הכוללים צילומים שלו וצילומים 'מוכנים'. אלה על גבי אלה נערמים בתצלומיו דימויים קודרים מתוך זירות פיגוע, יערות שרופים, סבכי קוצים או ענני פיצוצים סמיכים, לצד דימויי פרחים או כוכבים מתפוצצים, המסמאים את העין בצבעוניות מרהיבה ומוגזמת. אוצרת: רווית הררי.

נמסימס, תערוכה של צמד האמנים מונטאן/רוזנבלום בזומר, עם מיצב הנוקט עמדה ביקורתית בנוגע למציאות הכלכלית והתרבותית, כשהם משתמשים בנרטיב של המשחק "סימס", לבחון את התפיסה שלפיה שליטה בעולם מוגדרת על ידי בחירות צרכניות הדורשות מן הפרט להתחדש ולהתעדכן בכל עת בהתאם לשוק על מנת לשמר את האשליה שהוא שולט בחייו. במקביל בחדר הפרויקטים, עבודת הכנה, תערוכה מתחקה אחר התת-מודע של העבודה המוגמרת, תוך שהיא מאפשרת הצצה לתהליך העבודה, להשמטות, לשינויים ולאבולוציה של העבודה. משתתפים: גדעון גכטמן, משה גרשוני, מיכל הלפמן, שחר יהלום, שחר (פרדי) כסלו, אוהד מרומי, תומר ספיר. אוצר: אבי לובין.

 החיים הסודיים של הפסלים, גיל שחר בג'ולי מ., עם  6 עבודות קיר וארבעה פסלים יצוקים הצבועים בעבודת יד.  …"גיל שחר הוא בעצם צייר, או לכל הפחות היה הופך לכזה לולא הייתה פעולת הציור כרוכה בהחלטות שרירותיות לגבי גודל הפורמט, צורתו ומיקומו של המוטיב המצוייר"… (מתוך הקומוניקט).

מלונית, אורן בן מורה בנגא, עם ציורי פסטל שמן על נייר, המציגים עולם אסוציאציות דמיוני בו  מתרחשים אירועים כמו סיפוריים המנותקים מכל נרטיב.

הספשליסטים  בחנינא, בתערוכה המציגה עבודות שנעשו בחברה דתית, קהילתית ובעלת מאפיינים דמויי מעבדה בויסקונסין, רחוק מהבית ומהסטודיו או בשובם לארץ בהשראת החוויה, עבודות המביטות מבט אנתרופולוגי עשיר וחד אל היהודים הרפורמים האמריקאיים ועלינו מולם.

בבית האמנים: מרינה בן צבי עם מרחב מתקפל, עבודות משתי סדרות המטפלות בנושא המרחב האישי. מרסלו פישמן עם מקום טוב, עבודות העוסקות בארכיטקטורה, ציור ומוסיקה, המהווים נושאים מרכזיים בחייו. מאצ'יק קלאוזנר עם Between Emotions, עבודות על נייר המייצרות דיאלוג בין צורה וחומר דימוי והפשטה. מי אני? מה אני? תערוכה חדשה המציגה עימות של האמן עם עצמו ומאפשרת לצופה להבין את עולמו הפנימי הייחודי. צנצל בנגה עם מחלפים, אוצר: אריה ברקוביץ. תמר בן זאב עם כתם קו דיוקן, אוצרת: מורן שוב. קוג'י טאנאדה עם באנר על בית האמנים, דימוי פסל עץ המתפרס על באנר/כרזה התלוי מגובה של כ-6 מטר. אריאל ינאי שניעם יער שחור/לבן, מסע בעל שני קטבים. אל נופי היער, יער שהוא מחוז בריחה ומסתור, ויער שהוא יעד לבילוי משפחתי וחברתי.

בוריס שפייזמן בגלריה פריסקופ. …"מה יפה ומה דוחה בעיננו? מה הן המוסכמות של האסתטיקה? מה הגבול בין יופי לכיעור? ושואל מדוע דג שנזרק על החוף ומהודר בפוליטורה עשירה בצבעי ריקבון דוחה ופחות יפה מאשר דג זהב שוחה באקווריום?".. (מתוך ההודעה לעיתונות).

אורות בחורף, אמנים מוסלמים, נוצרים, ויהודים מכל העולם מתאחדים במוזיאון יפו לעתיקות בתערוכת ציורים, צילומים ופסלים, כדי להעביר מסר של שלום. אוצרת: זינה ברקוביץ.

אורות מאופל, אבנר בר חמא בגלריה האחרת במכללת תלפיות בחולון, הבוחן את האור, דרך צילום דיגיטלי ועיבודי מחשב. אוצר:  דר' מתי פישר.

יוסף הירש עם מבעד למסכה בגלריה יאיר, דיוקנאות על נייר, החושפים את מהותם הפנימית במצבים של חולשה, הרהור, מועקה ורפיון.

אירוע השקה בתולעת ספרים לספר יאיר גרבוז: רדימיידעלה – אסופה של מאמרים על יצירתו של גרבוז ועל פועלו המציעים התבוננות וחשיבה חדשים, מקוריים ומפתיעים. בין הכותבים: רועי רוזן, גדעון עפרת, שרית שפירא, דורית לויטה הרטן, אדם ברוך, דורון רבינא, חוה ברונפלד-שטיין, אריאלה אזולאי, מעין אמיר ורותי סלע, ורד חרותי, שמעון אדף, יערה שחורי, עדו בר-אל, יעקב דורצ'ין ועוד. עורכת: נעמי סימן-טוב.

 

טל ירושלמי

יום שישי, ה-23.12:

ציורים של טל ירושלמי בגלריית קריית האמנים בטבעון. …"הציור של טל מתרוצץ בין הקדמוני לדיגיטאלי, מצד אחד צבעים מדבריים, ראשוניים, טבעיים, משטחים ארוגים ואובייקטים מגולפים ומצד שני אותם תווים הופכים לפיקסלים, ריצוד צבעוני והופעה מלאכותית. קו חצוב ומפורק יכול ברגע להפוך לסנייק פלאפוני"… (אבי סבח, מתוך טקסט התערוכה).

הקרנת הוידאו-ארט הדוקומנטרי שברים חלקיים בסינמטק תל-אביב. זוהי עבודה משותפת של שרון הורודי וצ'ב קמרר, שצולמה בשכונת שפירא, בה הם מתגוררים, והיא מציגה את המרשמותם מהמרחב הציבורי.

שיח גלריה בתערוכה סוחרי הבדים בגלריה הקיבוץ, בהשתתפות האמנים עידו מיכאלי ועמית קבסה והאוצרת יעל קיני, בתערוכה בה חוזרים האמנים למקורותיהם מארצות האסלאם, דרך התבוננות חדשה בטעמים ובמרחבים המופשטים.

שיח גלריה בתערוכה ההרים גבוהים יותר בדרך חזרה של חנה שביב בגלריה גל און, בה מוצגים צילומים שפותחו מסרטים רגישים שפג תוקפם המכילים את "סוד העולם".

יום שבת, ה-24.12:

מנטרת אלבאטן منطرة البطّان – תערוכה רטרוספקטיבית לאמן וליד אבו שקרה בגלריה אום אל-פחם.  אבו שקרה, יליד אום אל-פחם הוא מבכירי האמנים הפלשתינים, שהחל ליצור בישראל של שנות ה-60, ובשנות ה-70 עבר לאנגליה שם השתלם בלימודי אמנות התחריט. התערוכה תתקיים בגלריה לאמנות אום אל-פחם ובמוזיאון תל אביב במקביל, כשכל אחת תציג תקופה אחרת בחייו.

פסל שבר מפרקת, תערוכת מחווה לקובי הראל בחללית בירקון שבעים, יוזמה משותפת של ביה"ס לאמנות המדרשה ושל 'ביה"ס לאמנות, חברה ותרבות המכללה האקדמית ספיר, שני המוסדות העיקריים בהם לימד פיסול. התערוכה תבקש להציג את ההתכתבויות השונות של אמנים ואמניות – בוגרי ובוגרות בתי"ס אלה, סטודנטים/יות של קובי בעבר – עם מאפייני עשייתו: החומריות, ההומור, הציניות והחושניות; כמו-גם עם מאפייניו של קובי כמורה, כאמן, כאדם וחבר.מציגים: ניר אדוני, ליאה אמיר, אורלי אמסלם, אטוואל בוחבוט ,דגנית בן אדמון, אנה ברשטנסקי, אפרת גל-נור, ברק דאלי, ליהי חן, שחר יהלום ,אנה ים, יובל כספי, אביטל כנעני, סיגל נפתלי, רועי מנחם מרקוביץ, אלונה פרידברג ולימור בורנשטיין, טל פרנק, תמיר צדוק ואנג'לה קליין. אוצרים: סמדר לוי וראובן קופרמן.

מעגלים, דורון לבנה ועמי רוזנברג באגריפס 12 הירושלמית, בתערוכה העוסקת במעגל ובמשמעויותיו השונות.

מפגש עם האוצרת אנריאטה אליעזר ברונר והאמנית הילה עמרם על הפרויקט Still Glass במסגרת התערוכה אוצרים בע"מ במוזיאון פ"ת.

שיח גלריה בתערוכה במבט חשוף לאחור של טל שטרן בגלריה למדיה חדשה באורנים, בתערוכה המציגה 14 עבודות וידאו שנוצרו בשנים 2007-09 בזמן שהתגורר ועבד באזור 'התחנה המרכזית הישנה של ת"א'.

בוריס שפייזמן

יום רביעי, ה-28.12:

רב שיח בתערוכה NON סטיגמה, אשר מסכמת פרויקט שהפגיש בין 13 מתמודדים ומתמודדות עם מחלת הסכיזופרניה לבין 13 אמנים ואמניות, על חייהם כבני משפחה של מתמודד עם פגיעה נפשית, בהשתתפות הזמר אדם, השחקנית אודיה קורן ואת הפסיכיאטר ד"ר אייל שמיר.
אוצרים: איתן שוקר, שושי צ'כנובר

 

יובל אורלי

 

ועוד קצת:

…"קיר! קיר!! קיר באלף שקל!!!"… (אורית אליס אנגל)

—-

רוצים להיות איתי בקשר? [email protected]

 

1 תגובות על “לא רק יין זול: דור ההמשך, ה-22.12.2011 – המלצות השבוע של דורית פוקץ'”

    בהמשך לתגובה קודמת שלי – שמחה לראות ייצוג קטן אך מכובד של הפריפריה. נ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *