לא רק יין זול: דור ההמשך, ה-24.11.2011 – המלצות השבוע של דורית פוקץ'

סוף השבוע שוב בפתח, ואיתו התערוכות החדשות שיפתחו השבוע: הערב, יום חמישי, ה-24.11: חם בגלריה המדרשה, בתערוכה המייצרת עולם של פנטזיה מתוך עולם האמנות ואל מאחורי הקלעים שלו, עם עבודות של 12 אמנים, גברים, שצולמו על חוף הים, עבור פרויקט לוח השנה של התכנית ללימודי המשך במדרשה, כשכל אמן מציג עבודה שתתכתב עם הדיוקן שלו. משתתפים: גלעד […]

סוף השבוע שוב בפתח, ואיתו התערוכות החדשות שיפתחו השבוע:

הדס חסיד

הערב, יום חמישי, ה-24.11:

חם בגלריה המדרשה, בתערוכה המייצרת עולם של פנטזיה מתוך עולם האמנות ואל מאחורי הקלעים שלו, עם עבודות של 12 אמנים, גברים, שצולמו על חוף הים, עבור פרויקט לוח השנה של התכנית ללימודי המשך במדרשה, כשכל אמן מציג עבודה שתתכתב עם הדיוקן שלו. משתתפים: גלעד רטמן, רועי רוזן, דורון רבינא, דוד עדיקא, גיל מרקו שני, אוהד מטלון, חיים דעואל לוסקי, יצחק לבנה, דרור דאום, יאיר גרבוז, גיא בן נר, בועז ארד.

DON'T TRY תערוכה קבוצתית בגלריה חזי כהן, העוסקת בכינון או ברדוקציה של הפאתוס ברגע יצירת האמנות. חלק מהעבודות משנות את המציאות בנגיעה ויוצרות רגע שדומה באופן כמעט מוחלט לרגע שהיה לפני יצירתם, וחלקן התפתחו מרגעי היום יום או עיסוקם של האמנים. מציגים: אלונה רודה, הילה לביב, יואב אפרתי, סטפן גולדרייך, עינת עריף-גלנטי ושי שניידר. אוצרת: עפרה חרנ"ם.

צָפְנַת פַּעְנֵחַ, יעל קפלן עם תערוכת בזק לשלושה ימים בגלריית אינדי, המציגה קבוצת עבודות המציגות חיפוש מתמשך תוך מהלכים חד פעמיים שאינם ניתנים לחיקוי ושיחזור, מתוך עשייה אינטנסיבית החושפת את אופן ההתבוננות שלה כמשתנה כל הזמן.

יֵרֵד גֶּשֶׁם – נוּכַל לִבְכּוֹת, דן אורימיאן בגלריה שי אריה. .."צר לי – אני יודע מה אני לא רוצה, אבל קשה לי להציע מה כן. שני דברים עולים לי בראש, במיוחד לגבי תהליך העבודה, והם משלימים זה את זה: הנכונות הפעם, יותר מתמיד, לוויתורים – הכניעה לצבע, לדימוי, להתרחשות הציורית, לכלומיות של הציור ומצד שני – ההבנה שציירתי הרבה  בשנה האחרונה, ושבעצם אני כבר שנים ארוכות נאמן לציור".. (מתוך ההזמנה).

ארץ מולדת, יצחק ירקוני עם ציורי נוף בגלריה ריכטר היפואית, שמציג את אהבתו לאדמה דרך הצבע והטקסטורה.

תערוכות חדשות בבית האמנים: לצבוע את האפור- מצב הרוח, אמנות רומנית עכשווית שמוצגת בפעם הראשונה בישראל. קשור היטב, מיקי הראל עם סדרת ציורים המורכבת מדימויים של צמחיה סבוכה ומספר עבודות בהם מציצים זאבים מתוך הסבך ספק מאימים ספק מתגוננים מפני הצייד האורב להם. העצים מתים זקופים, בלהה ברגעם עבודות הנובעות מתוך אובדן אישי, כשהחור השחור הוא נקודת המוצא ממנו מתקיים דו-שיח עם האדמה. בין הגלוי לנסתר, מיכל לויט מביאה באותו הציור את המובן מאליו ואת הנסתר באותו הזמן. אני, עצמי, שלי, תערוכת הדפסים קבוצתית לפי השיר של להקת הביטלס I, Me, Mine המסיטה את מבטו של האמן פנימה, לתוכו. פשוט זה מה שבא לי, ויקטור ריאבצ'ין עם תערוכת הדפסים.

השקת re-feel – מגזין חדש לאמנות, המציג עבודות מקור של 12 אמנים צעירים ושלושה משוררים בחמישים עותקים, כשכל אחד מהם שונה מחברו. במהלך הערב יוקרן וידאו מטעם המערכת, מוזיקה חיה, יציגו האמנים יקירי המערכת, והכל בפופ-אפ סטור שיפתח וייסגר באותו הערב. מציגים : סמנתה אדלר, ליאור אופיר, גיא איתן, טל אלפרשטיין, ריקי אלקיים, עדי ארגוב, נועה גלזר, כריסטינה האסה, דניה וינר, שרה גלדיס טרקו, ענת לוין, סופי קוגן, עדי עסיס, דניאל צאל, אנה קרדימון, נחמן שי. מיקום יימסר בפייסבוק.

שחר גולן סריג

יום שישי, ה-25.11:

אוצר מילים, שחר גולן סריג וגרי גולדשטיין בבית מיכל ברחובות, עם ציורים הגדושים ברישומים, כתמי צבע וטקסט היוצרים עושר ויזואלי ורעיוני כסיפור שלעולם לא יסתיים, המציגים את ההתנסות האישית והזיכרון המצטברים בעבודותיהם לשכבות של זמן. אוצרת: כרמית בלומנזון.

שיח גלריה בתערוכה קו מתח בגלריה בנימין, בתערוכה העוסקת בקו המוליך ביצירות הפיסול, הרישום, הצילום והציור, במיצבים ובעבודת הוידיאו, ופורש ספקטרום רחב של הופעות החל בפרקטיקות אמנותיות, דרך ייצוג של שימושים פונקציונאליים שונים וכלה בהעלאת דיון ושיח חברתי ופוליטי. בהשתתפות: אתי אברג'יל, דן בירנבוים, נגה יודקוביק-עציוני, מיטל כץ-מינרבו, ליאב מזרחי, טוני נבוק, איילת סיטון, צילה פרידמן, ואורלי הופמן – אוצרת התערוכה.

שיח גלריה בתערוכה התפרקות בגלריה גל-און, העוסקת בנושא התפרקות המשפחה כתוצאה מפרידה וגירושין. מציגים: גד אפוטקר, יואב אפרתי, חוה גל-און, מלי דה קאלו, עודד הירש, איסנה מאירוביץ, דבורה מורג, טלי נבון, שירה ריכטר, טל שוחט. אוצרת: ד"ר נאוה סביליה שדה.

מפגש עם נעמי טנהאוזר, אוצרת התערוכה קליפות אדומות בסדנת ההדפס בירושלים, העוסקת בגוף הנשי ובאופני הביטוי והייצוג שלו דרך עבודות בטכניקות ההדפס השונות.

יום שבת, ה-26.11:

פתיחה כפולה בסדנאות האמנים: הדס חסיד עם sunny side up, וראובן תשריי  עם עבודות חדשות.

תערוכה דיאלוגית, משה קופפרמן ומאיר אפלפלד בקיבוץ לוחמי הגטאות, עם עבודות על נייר בטכניקות מגוונות. אוצר: דרור בורשטיין.

מפגש עם שחר כסלו ואמיר בן שלום על הפרויקט המרק הקדום במסגרת התערוכה אוצרים בע"מ במוזיאון פ"ת.

עינת עריף-גלנטי

יום שלישי, ה-29.11:

העבדות החדשה, לתערוכה ואירוע שירה פיראטיים שיערך בשיתוף של גרילה תרבות, כתבי העת לאמנות 'החדש והרע' ו'ערב רב', עיתון השירה 'מעין', 'ארכיון אדריכלות ישראל', ארגון 'כוח לעובדים' ועוד, ו יכלול שירה ומוזיקה עם יוצרי גרילה תרבות, פאנל על ניצול עובדים דרך חברות כח אדם ותערוכה חד פעמית, שיהווה המשך לתערוכה "דורון" שעסקה בזכויות עובדים והוצגה במנשר בשנת 2006, והפעולה באגף החדש בתחילת חודש נובמבר. רוצים להשתתף? הפרטים המלאים כאן.

דחלילים-אלילים, אורי אליעז בגלריה "ויטרינה" של  HIT מכון טכנולוגי חולון, עם דחלילי עץ העשויים מחומרים מטופלים שנזרקו, אותם אסף ממקומות שונים. אוצר: אריה ברקוביץ.

יום רביעי, ה-30.11:

מצב צבירה, תערוכה קבוצתית במתחם העיצוב והריהוט של בית טיטאן שתציג כ-100 עבודות, שהמשותף להן הוא הניסיון לאתר את הנקודה המדויקת שבה הרעיון המופשט משנה את מצב הצבירה שלו ונהפך ליצירה קונקרטית. מציגים: אילת אבני, לילך בר-עמי, אורה דרוקר, נעמה הרפז, שי זילברמן, מיטל כץ-מינרבו, ליאת לבני, הילה ליזר בז'ה, מיכל פלג, שושנה צ'חנובסקי, סלי קריסטל-קרמברג, רומי שי. אוצרת: מרב זקס-בית לוי.

רב-שיח על מעמדו של הצופה בפיסול העכשווי במחלקה לאמנות רב-תחומית בשנקר, בהשתתפות: ריצ'ארד דיקון, פני הס-יסעור, ראובן ישראל, גל ויינשטיין, אוריאל מירון.

יעל קפלן

ולסיום:

…" הרגע המכריע מבחינתי יכול להיות גם אחרי הדבר הזה שקורה. הרגע המכריע יכול להיות ההחלטה לחזור לצלם את זה. אני מעדיף להכריע מהו הרגע המכריע"… (עדי ברנדה)

רוצים להיות איתי בקשר? [email protected]

1 תגובות על “לא רק יין זול: דור ההמשך, ה-24.11.2011 – המלצות השבוע של דורית פוקץ'”

    יעל קפלן מהווה דור חדש של אמנים צעירים אשר ניתן ורק להתרשם מהם ותו לא.
    היא בהחלט הרשימה אותי בגלריה שלהבשבוע שעבר, כמו כן את מכובדיי שהזמנתי עימי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *