לא רק יין זול: דור ההמשך, ה-17.11.2011 – המלצות השבוע של דורית פוקץ'

סוף השבוע שוב כאן, ואיתו התערוכות החדשות שעומדות להפתח:   והערב, יום חמישי ה-17.11: הפלגה, תערוכה קבוצתית בבית בנימיני לקרמיקה עכשווית המתמקדת בדימוי של הסירה, בה אפשר לראות רובדי משמעות רבים, החל מיעדים אופטימיים בסיפורי הרפתקאות וכלה בגוון פסימי של הסירה שנושאת את גופת המת במסעה האחרון. משתתפים: נורה ונעמי, אברהם אופק, אווה אבידר, ענת בראל, […]

סוף השבוע שוב כאן, ואיתו התערוכות החדשות שעומדות להפתח:

 

נועה בן-נון מלמד

והערב, יום חמישי ה-17.11:

הפלגה, תערוכה קבוצתית בבית בנימיני לקרמיקה עכשווית המתמקדת בדימוי של הסירה, בה אפשר לראות רובדי משמעות רבים, החל מיעדים אופטימיים בסיפורי הרפתקאות וכלה בגוון פסימי של הסירה שנושאת את גופת המת במסעה האחרון. משתתפים: נורה ונעמי, אברהם אופק, אווה אבידר, ענת בראל, רונן סימן טוב, נועה בן-נון מלמד, לאוניד גוסין, רותי ברקאי, יונתן אופק, טליה בר, מאירה אונא בן-חנן, דיוויד מוריס, בנימינה נדלר-נאור,סבטלנה פיירמן ושולמית עציון. אוצרת: תרצה ילון קולטון.

פוטוסינתזה, אהוד אורן בגלריה ברוורמן, יוצר טרנספוזיציה של העולם החיצוני אל המרחב הפנימי, ובכך מעביר את תשומת הלב לשגרה, ליומיום, לרגעים אותם אנו לוקחים כמובן מאליו. אוצר: גיורא אהרוני.

סורג-שפה, מירית כהן עם רישומים וציורי שמן בגלריה גורדון.

מצרים וישראל בין שתי מחאות, תערוכת צילומים של יאירה יסמין בספרייה למדעי החברה ולניהול באוניברסיטת תל-אביב, שתיעדה את התהפוכות שעברה החברה המצרית והישראלית.

פתיחה כפולה בגלריה קיימא: החייל הכחול ואחותי הקטנה של גד תיק, עבודות שמן על בד וטכניקה מעורבת על נייר, המתארות סצנות יומיומיות צבעוניות באווירה מוזרה ופרברטית, בה דמויות אנושיות מתאחדות בחוסר יכולתן לתקשר. בנוסף, תפתח התערוכה תוך בניית המקרי, של דניאל להמן, עם סדרת עבודות בדיו הודי על נייר. אוצרים: פיליפ ומיריי ברנדס.

חלון פריזאי, ליליאן קלאפיש פותחת את חגיגות היובל להקמת גלריה, עם ציורים המתארים מראות מחלונה: נופים ומראות אורבניים פריזאיים, עבודות פועלים בציפוצים, ועוד.

יום שישי, ה-18.11:

חוות החיות, תערוכה בגלריית החווה בחולון, המעלה את השאלות: מהו המקום של המסורת בתקופה בה הכרות ישירה ובלתי אמצעית לא קיימת יותר? האם אנו משתמשים בדימויי חיות באותו אופן כמו הדורות הקודמים? והאם אנו יכולים להצביע על מאפיין מקומי- ישראלי ייחודי ביחס שלנו אל דימויי חיות במסורת האמנותית ועיצובית בארץ? האם האומנות נותרה אחד מהמחוזות הבודדים שבהם חיות עדיין מהוות מקור השראה והתעסקות? מציגות: גליה ארמלנד, אולה ברנר, טליה טוקטלי, נעה פיין, סיגל פרידקס, מיכל פרגו, ושולמית עציון. אוצר: ערן ארליך.

דיקוד: חוויות עיצוב דיגיטלי, תערוכה הבוחנת את ההתפתחויות האחרונות בעיצוב דיגיטלי ואינטראקטיבי, מגרפיקה מבוססת מסך קטן ועד למיצבים גדולי ממדים, דרך 3 נושאים: קוד, אינטראקטיביות, ורשת תקשורת.

יש הרבה דגים בים, סיגל ווייסגור בתאטרון ירושלים, עם 30 דגים מפוסלים עם פנים אנושיות, באקווריומים גדולים.

בטבעת זו, תערוכה קבוצתית בבית דונדיקוב ברחובות, הנוגעת בהיבטים המסורתיים של מוסד הנישואין לצד אלו החדשניים ושוברי המסורת, הן מבחינה תכנית והן מבחינה ויזואלית. מציגים: רלי אברהמי, נלי אגסי, שי אזולאי, חיה רן גרץ, מירב הימן, דימה וולרשטיין, מנחם כהנא, דוד עדיקא, רעות פרסטר, הילה קרבלניקוב, עפרה צימבליסטה, סימה קירשנר , צביקה קנטור, מליסה שיף, דפנה שפירא חסון. אוצרת: אורה קראוס. אוצרת אורחת: רז סמירה.

שיח גלריה בתערוכה הזוגית של גלה ויצמן ושי זילברמן זו לזו בגלריה אלפרד, המציגה עבודות העשויות מחפצים עם היסטוריה, שתופסים חיים בחלל יצירה משותף. אוצרת: עדי בצלאל.

שיח גלריה בתערוכה טיארות של חן שפירא בגלריה יאיר, עם ציורים עוסקים במציאות התרבותית והקיומית באמצעות דימויים חזותיים סמליים כחומה ומגדל ועפיפונים, המהווים אלגוריה למצב טעון שהשיח הצבאי מחלחל עמוק לתוכה.

טל שטרן

יום שבת, ה-19.11:      

גברוּיות, תערוכה קבוצתית בחללית בירקון שבעים, עם אמנים הבוחנים את עצמם ואת ה"אחר" שלהם: נשים שבוחנות את פולחן הגבריות מזווית ראיה ביקורתית ומשועשעת, קרוס-דרסרים וגברים המנהלים דיאלוג עם חזות נשית יוצרים דימוי מרומז או ישיר, מטאפורי או בוטה, המתייחס אל הזהות הגברית, ועוד. מציגים: פריד אבו שקרה, ורד אהרונוביץ', עדי בן חורין, איילת ריזה דורון, הינדה וייס, ראפאת חטאב, עדא יאיר, אסף עברון, אבישי פלטק, מאור צבר, תמיר צדוק, שי קוצ'יארו, הדס רשף וברק בן דב, גיא שגיא. אוצרת: סיגל ברקאי.

על פי מקורות זרים תערוכה במרכז לאמנות דיגיטלית בחולון, הבוחנת את הפירוש של התבוננות, האזנה וייצוג, של דברים שלימדו אותנו לקבל כאסורים למבט, לידיעה או להצגה. …"אנחנו, אמנים, יוצרים וצופים, דורשים לדעת. זאת לא רק זכות, זו חובה"… (מתוך טקסט התערוכה). מציגים: יאיר גרבוז, דגנית ברסט, מיקי קרצמן, שוקה גלוטמן, אניסה אשקר, טרוור פייגלן (ארה"ב), אורסולה ביימן (שוויץ), ג'ון סמית (בריטניה), דוד גנתון, יוחאי אברהמי, אילן גרין, חיים דעואל לוסקי, אפרת ויטל, טליה לינק, עדו מיכאלי, עמי רביב, ציון אברהם חזן. אוצר: גלעד מלצר.

פרפרים בבטן – בין אמנות ועיצוב ולהפך, בגלריית המשכן בית מאירוב בחולון, תערוכה המעמידה במבחן את שבירת המוסכמות וההפרדה בין דיסציפלינות אמנותיות ומנכיחה את הזליגה ביניהן, כאשר הדגש נע בין אמנות ועיצוב- ולהיפך. .."'פונקציונליות' של אובייקט אינה מעלה ואינה מורידה, ואין בה להשפיע על חנו האמנותי או על האמירה היצירתית הכרוכה בו. יצירה, באשר היא, היא יצירה, ואל לנו להתעסק בשאלה אם זו אמנות"… (יהודית מצקל, האוצרת). מציגים: לאונד גוסין, יובל שאול, הילה עמרם, רוני סרנת,  רונית פירסט, טליה טוקטלי, אלי גור אריה, לנה רבנקו, ביאנקה אשל גרשוני, עידו נוי, חנן דה לנגה, עידית קפלן פרידברג, ערן ענבר, אריה ברקוביץ, זיו גנל, סלי קריסטל קרמברג, ישראל קבלה, נדב נאור, אילנה סגל שחר מרקוס ומיטל קובו.

שיח גלריה במוזיאון פ"ת, עם שאול פרנקו, כפיר מלכא והאוצרת ענת גטניו, בפרויקט "אוצרות זוכרת" במסגרת התערוכה אוצרים בע"מ.

יום שני, ה-21.11:

זורח/גורע, לארי אברמסון בבית פרס לשלום, בתערוכה המתמקדת במוטיב הירח ביצירתו, מאז שנות ה-80. בערב הפתיחה תתקיים הרצאה של לארי אברמסון "שלום שלום ואין שלום: מחשבות על אמנות, פוליטיקה ותקווה".

במבט חשוף לאחור, טל שטרן פותח את עונת התערוכות בגלריה למדיה חדשה, של מכללת אורנים, קרית טבעון, עם מיצב וידיאו רב מסכי שיצר במיוחד לחלל. …"באותה תקופה גרתי ועבדתי באזור 'התחנה המרכזית הישנה של תל אביב', ובשיטוטי הרבים באזור צילמתי בצורה אינטנסיבית את שסביבי … אווירת דחיפות, מצב קיומי רעוע, אובדן תחושה של זמן ונסיון עקר להבין את שקורה סביב  – הם תחושות שחשתי אל מול הסביבה הדחוסה שעטפה אותי. היום, ממקום אחר, אני בוחר לחטט בפצעים הישנים ולנסות לטוות את החוטים מחדש. בתוך העומס הוויזואלי והרגשי שנצבר, נחבאים רגעים וניואנסים שאותם אני מנסה לזקק"…  (מתוך ההודעה לעיתונות).  ערוץ הוידאו שלי

יום רביעי, ה-23.11:

בצלאל באשדוד, 120 סטודנטים ומרצים מהמחלקה לצילום בבצלאל, שהתארחו בעיר במשך כשבוע במהלך חודש נובמבר 2010 יציגו את עבודותיהם במהלך יומיים בלבד, במרכז המסחרי הוותיק של אשדוד. אוצרים: נועה זית, ניר עברון ונועה צדקה.

ורד אהרונוביץ'

ועוד קצת:

…"ברגע מסוים את מבינה שאת מסוגלת לבצע, לדייק, כמו גרפיקאית, אבל זה דבר טכני לגמרי. מה שמעניין אותי הוא לדחוף את הנושא קצת הלאה, לתת לו טיפה ממני. אפילו אם זה משהו קטן, חשוב לי לתת לו מכה, שיתעורר ויתנהג קצת אחרת"… (רענן לוי)

—-

רוצים להיות איתי בקשר? [email protected]        

3 תגובות על לא רק יין זול: דור ההמשך, ה-17.11.2011 – המלצות השבוע של דורית פוקץ'

    כתוב יפה ומענין

    "הפלגה" בבית בנימיני.הפתיחה היתה מרגשת. לראות בליל גשם סוחף את הבית מבהיק בלובנו מרחוק, לפגוש את כל החברים הספונים בדרך כלל בסטודיויים שלהם, ולנשום אויר ימי ואנושי פיוטי מהתערוכה , הפלגה , שכן הפליגה למקום בלבבות הצופים. להינות מהצבה שמכבדת את מוצגיה , כשרונות מפתיעים במדיות שונות, ולגמוע שוב מהכשרון המיוחד של האוצרת תרצה ילון קולטון, המשכילה לבחור את האמנים המציגים ,לבטא רעיון משותף על ידי יוצרים שונים כל כך ורעיון שירי כאמור, שהוא בבחינת תחושה יותר ממחשבה. ללכת על קצות האצבעות בין כל כך הרבה סימני רגש בחומר. תענוג. זו לא פעם ראשונה אלא רביעית שדברים נפלאים קורים בבית בנימיני. לא להפסיד! יש למצב את אספקת הבוטנים האלה בדיוק לכל הפתיחות בבקשה!

    הו, איזו תגובה נפלאה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *