לא רק יין זול: דור ההמשך, ה-10.11.2011 – המלצות השבוע של דורית פוקץ'

 עוד שבוע כמעט הגיע לקיצו, אבל עבור התערוכות החדשות שעומדות להפתח זו רק ההתחלה:   הערב, יום חמישי, ה-10.11: העכשווי, ארבע תערוכות של מסלול האוצרות במדרשה לאומנות בית ברל, המנסות להציג פנים שונות של המושג עכשווי: דורשים מרחב, כרמית גלילי ואורלי רומן הזמינו 20 אמנים ישראלים בני דורות שונים , להציב עבודות שחוקרות את אופיו המיוחד […]

 עוד שבוע כמעט הגיע לקיצו, אבל עבור התערוכות החדשות שעומדות להפתח זו רק ההתחלה:

 

מלי דה קאלו

הערב, יום חמישי, ה-10.11:

העכשווי, ארבע תערוכות של מסלול האוצרות במדרשה לאומנות בית ברל, המנסות להציג פנים שונות של המושג עכשווי: דורשים מרחב, כרמית גלילי ואורלי רומן הזמינו 20 אמנים ישראלים בני דורות שונים , להציב עבודות שחוקרות את אופיו המיוחד של המקום כמרחב ציבורי, בו מתגבשת דעת קהל בצורה רציונאלית. אמנים משתתפים: נלי אגסי, רימה ארסלנוב, חניתה בירנבאום, עומר גולן, שרון גלזברג, רלי דה פריס, שירי דורון, בן הגרי, רותי הלביץ-כהן, רענן חרל"פ, אביטל כנעני, יהודית לוין, יוחאי מטוס, שחר מרקוס, יהושע נוישטיין, אנג'לה קליין, אפרת קליפשטיין, פיליפ רנצר, מורן שוב, דינה שנהב. נשמע ונעשה, אורית סגל בוחנת את היחסים שבין רעיון לדימוי, לאחר שפנתה לשישה יוצרים ואנשי רוח וביקשה מהם כשאלה מנחה ל"חלום" בקול רם את הפרויקט שהיו רוצים לממש במצב בו אין בפניהם מגבלות כל שהן. את מחשבות המשתתפים היא הקליטה ותשמיע בגלריה. משתתפים בתערוכה : מוריס קנדיוטי – במאי סרטים , גלעד מלצר- מרצה ואוצר אומנות,  האמנים יובל כספי ומיכל נאמן , וויואן וטין שטרית – יו"ר החברה הפסיכואנליטית בישראל והרב יצחק גינזבורג. טבעי\לא טבעי, אפרת לאופר ודניאל סולומון בוחנות את היחסים הדואליים שבני אדם מקיימים עם הטבע בשנים האחרונות, דרך עבודות וידיאו של 3 אמנים מחו"ל, ועוד 6 אמנים ישראלים : תום פניני, מל כספי , אלי גור אריה, הלל רומן, יעל ברונר ושפי בלר. Conterrorary Art, ניצן שחר בודקת את האופן שבו אמנים עכשוויים עושים שימוש בפרקטיקות עבודה "טרוריסטיות" בתהליכים, או בתוצרים שלהם, ושואלת, האם טרור יכול להיות אסתטי ? המשתתפים בתערוכה: אלונה רודה וידיאו (תיעוד עבודה). מאיה כהן לוי, צילומים מקולפים. דוד גינתון, ספרי אמנות ירויים ברובה M16. יוסי ואיתמר (יוסי עטיה ואיתמר רוז), עבודת וידיאו. את הפרויקט מנחה גלעד מלצר.

ואם אתם כבר באזור, בוגרי מגמת האומנות בתיכון אלון ברמה"ש חוזרים לתיכון במעין פגישת מחזור עם תערוכה בשם מורה לחיים לכבוד פרישתה של רכזת המגמה, רותי שחר, שחינכה לאמנות, ליצירה ולחשיבה. בין המציגים: מאיה ז"ק, פיטר יעקב מלץ, ניבי אלרואי, איילת בן דור, תמר שיפוני, ניר סגל, ורה קורמן, ועוד.

אוטו, תערוכה קבוצתית בגלריה רו ארט, המתייחסת למצב ביניים בין המרחב הפרטי למרחב הציבורי, ובין ייצוגים של "אוטונומיה" (היכולת לקבל החלטות ללא אילוץ חיצוני) ל"אוטומציה" (פעולה חסרת בינה, מכנית ונשלטת על ידי גורם חיצוני). מציגים: עדן בנט, שמוליק טוויג, יוחאי מטוס, מתן מיטווך, נעמה מילר, עוז מלול, רועי מנחם מרקוביץ', הדס סט. אוצרת: נוגה דוידסון.

התפרקות תערוכה קבוצתית בגל-און, המתייחסת להתפרקות המשפחה כתוצאה מפרידה וגירושין, וכוללת עבודות צילום, ציור, פיסול, וידאו, מיצב וטכניקות מעורבות. מציגים: גד אפוטקר, יואב אפרתי, חוה גל-און, מלי דה קאלו, עודד הירש, איסנה מאירוביץ, דבורה מורג, טלי נבון, שירה ריכטר, טל שוחט. אוצרת: ד"ר נאוה סביליה שדה.

עצם עמלני, סשה סרבר בגלריה החדר, עם פסליים העשויים עץ, רדידי נחושת, ברונזה, בד ועלי זהב, לצד רישומים של בנו הצעיר יונה, איתו מנהל דיאלוג המעלה שאלות באשר לגבולות הגדרת של אמנות גבוהה אל מול אמנות נאיבית.

מקומות מסומנים, תערוכה קבוצתית שתתקיים באו"פ. מקומות המזוהים גיאוגרפית לצד מקומות המושתתים על נוף בלתי מזוהה ואפילו אניגמטי, אך בעל זיקה לנוף המקומי. פריסה זו מעלה שאלות על שייכות וניתוק, על הזדהות והתכחשות, התקרבות והתרחקות, גלובליות ולוקליות. מציגים: ניר אדוני, איתן בוגנים, דוראר בכרי, טל בן בסט, ז'וזף דדון, פלג דישון, ליאת לבני, קרן ענבי, תמיר שר, איל ששון. אוצרת: כרמית בלומנזון.

Anyu (אמא), רחלי נוימן במתחם האמנים, עם ציורים המבוססים על תמונות מתוך אלבום תמונות ישן.

 

טלי בן בסט

יום שישי, ה-11.11:

STREET STAMP, עומר פולק המערבב בבלום פילד גלרי במתחם נגה. …"נע במסע בין ירושלים, טורונטו ותל אביב ובחן את מכסי הביוב המושרשים בנוף העירוני … המחקר סביב הנושא היה מרתק משחשבתי. המכסים הפזורים בכל עבר מהווים מקור אינפורמציה מעניין ומלא פרטים … מעניין היה לראות את ההבדלים הגדולים בעיצובם של המכסים בין ירושלים הבירה והפורמלית, שם לרוב הגרפיקה מכילה סמלים מדיניים וצורות סימטריות אל מול תל-אביב שמלאה בעיצוב חופשי ההולם את העיר"…

בבית האמנים בתל אביב שיח גלריה עם חוה ראוכר על המיצב כיכר העיר, המציג עשרות פסלים של דמויות אדם בעירום מלא מוצבות בכיכר דמיונית על זמנית.

יום שבת, ה-12.11:

מצליבים שיפתניים מרכבים, נעמה רז מלמד עם סדרת עבודות שמציעה צורות חדשות של יצוג ועיבוד  של הטבעי והחקלאי. לצידה, גיא היה פה, תערוכת היחיד של שחף ירון ממשיכה לסיבוב נוסף בגלריה בטבעון, עם סדרת עבודות שצולמה בתוך מבנה נטוש, שהיה פעם פנימיית גבעת הוד בהוד השרון המיועד לילדים בני שבע עד שמונה עשרה, שהוגדרו כבעלי לקויות רגשיות והתנהגותיות. אוצרת: טלי כהן גרבוז.

חיים ומוות, ג'ונתן מונק בגלריה דביר, עם תערוכה המקבילה בין חיים, מוות ואמנות, דרך נורה.

רק גברים בגלריה גרוס, גברים מבטאים את עמדת המוצא שלהם לסוגיית גבריותם או לגבריות בכלל, בעקבות המהפכה הפמיניסטית. מציגים: יובל קידר, גד אפוטקר, דני עשת, עמית מגל – ניר גונטז', מאיר סידי, רועי וקס, ישראל דרור-חמד, גלעד גורביץ', אברהם שיין, זיו תדהר, גל ברזילי, מרדכי גלדמן, דן אלון, איתי זלאיט, אדר זיו, אמיר דרבסקי, תמיר גארי, שמואל גרוברמן. אוצרים: נעמי שלו, זיו תדהר.

בשבת הקרובה יתקיים במוזיאון פ"ת שיח גלריה עם האוצרת עירית כרמון פופר והאמניות אורלי סבר ואיווה כפרי במסגרת התערוכה אנטי חומר, המציגה מיצב במרחב ומיצב תקרה המגיבים לאוסף האמנות המוזיאלי.

שיח גלריה בתערוכות שכוח אל של אבי סבח ומלחמה היא שלום של רונה פון שטרן בגלריה 39.

יום רביעי, ה-16.11:

שיח גלריה בשר היער עם אילון גנור בגלריה מנשר, תערוכת צילומים המציגה עולמות רחוקים, הנשענת על מערכת יחסים שבין אב לבן.

פסטלים, מינה לויטן-בבנסקיינה בגלריה בסיס, עם תערוכת רישומי פסטל צבעוניים, שהתחילו כרישומי הכנה לשטיחים עתידיים, והפכו לעבודות בפני עצמן.

יוחאי מטוס

ועוד קצת:

…"חשוב לי כל יום להשאיר אחרי משהו. אני עובד עם הרבה משמעת, עבודה יומיומית, בלי לחכות למוזה. בשבילי משמעת עצמית זה אחד הדברים הכי חשובים – מתבטא בדיאלוג בחומר ולא רק בראש. אני אוהב להתקדם כשיש לי חומרים לעבודה, גם אם הם גרועים, אבל העיקר להיות בתוך תהליך עבודה"… (בועז אהרונוביץ')

—–

רוצים להיות איתי בקשר? [email protected]

4 תגובות על לא רק יין זול: דור ההמשך, ה-10.11.2011 – המלצות השבוע של דורית פוקץ'

    תערוכה קבוצתית של עבודות ממקומות, זמנים, מגזרים ואידאולוגיות שונות- המתארת במעט, את הנושאים שתמיד תקפים כאן. התערוכה תוצג עד סוף ינואר, ותהיה מלווה בסיורים מודרכים על ידי. מוזמנים!

    ראיתי ונהניתי ! אהבתי במיוחד את אמו השופעת של מוריס – עמנואל ארארה (Maurice – Emanuel Errarra) מסלוניקי (Salonika). נהגה לעבוד בתמרוקיה השכונתית ומוריס – עמנואל שהיה נוכל ערמומי נתלה בעיר בידי הנאצים, הסיפור שלו מוזכר בתערוכה המומלצת מאוד ! ברכות לגלריה.

    ץ בסבבה יושב בחוף אוכל מנגו ונזכר בתערוכה מהודרת זאת שלרגע חשתי עצמי כוכב ולא נטוש עלידי החברים והחברות גם מהמכללה = נגב וגם ממשרד אבי משאור. אחותי אמנית מוצלחת גם כן אך חסרת סיכוי בעולם האמנות ברנזה תל אביב ית קשרים וקונקשיין. עשיתי פעם יצרתי עשכיו בפורום לגינון .. אחות עורכתדין כועסת אותי ומאוכזבת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *