לא רק יין זול: דור ההמשך, ה-3.11.2011 – המלצות השבוע של דורית פוקץ'

עוד שנייה מסתיים השבוע הזה, שנע בין רגעים של טירוף מוחלט ורוגע שליו. ובשבוע הקרוב? כבר ממתינות לכם כמה תערוכות מרתקות, שאתם לא באמת רוצים לפספס: הערב, יום חמישי, ה-3.11: לחן עממי, בועז ארד ברוזנפלד, עם עבודות שנוצרו מחפצים שנוצרו בידי אמנים אלמוניים או בעלי מלאכה, דרכם הוא מעלה שאלות הנוגעות במושג מקור. מלבן לשחור […]

עוד שנייה מסתיים השבוע הזה, שנע בין רגעים של טירוף מוחלט ורוגע שליו. ובשבוע הקרוב? כבר ממתינות לכם כמה תערוכות מרתקות, שאתם לא באמת רוצים לפספס:

גלה ויצמן ושי זילברמן

הערב, יום חמישי, ה-3.11:

לחן עממי, בועז ארד ברוזנפלד, עם עבודות שנוצרו מחפצים שנוצרו בידי אמנים אלמוניים או בעלי מלאכה, דרכם הוא מעלה שאלות הנוגעות במושג מקור.

מלבן לשחור ובחזרה, אלינה ספשילוב בג'ולי מ., עם עבודות הנעות בין מציאות לפנטזיה, שיוצאות מההבנה כי כישלון ומוות הם חלק בלתי נפרד מן החיים.

סדר גודל, דים יוז ואירינה בירגר בדן, עם עבודות העוסקות בשיבושים של קנה המידה כדי לייצר מרחב דמיוני ורגשי. אוצרת: רווית הררי.

טכנופוביה, ערב מיצגי סאונד ווידאו במרכז לאמנות עכשווית. האירוע מציג אמנות עכשווית העוסקת בטכנולוגיה או שהטכנולוגיה היא חלק אינטגראלי ממנה. האמנים המשתתפים באים מתחומי אמנות שונים וכל אחד מהם מביא פרשנות אחרת ליחסיו עם המדיום הטכנולוגי. משתתפים: ארי מרקופולוס, אורי ליכטיק עם גדעון שוקן, בנות טיורינג  (Batt-Girl, דגנית אליקים, ערן הדס), Robocof (פריאל חכים, תום פורת, בר פרבר ומוטי ליסקובסקי), Lovid (טלי חינקיס וקייל לפידוס).

Power Sucker, תערוכה קבוצתית בגלריה P8. …"ה-Power Sucker הוא יצור הניזון מחשמל. הוא טפיל הנצמד למקורות חשמל ומוצץ מהם את האנרגיה המקיימת אותו. הוא sucker של חשמל, כלומר מכור לחשמל, הוא אינו יכול להחזיק את עצמו ולהתאפק מלעשות זאת. … לפעמים אפשר לשמוע את צחוקו האוושתי, כשהמהתלה שלו הצליחה. האמנים בתערוכה בוחנים בתערוכה את היחס האנושי האמביוולנטי לתופעת החשמל ולהתמכרות הגלובלית הנלווית אליה".. (מתוך טקסט התערוכה). מציגים: כרמלה וייס, נטלי מנדל, תמי סואץ, יואב שביט. אוצרת: רותם ריטוב.

זו לזו, תערוכה זוגית  של גלה ויצמן ושי זילברמן בגלריה אלפרד, עם עבודות העשויות מחפצים עם היסטוריה, שתופסים חיים בחלל יצירה משותף. אוצרת: עדי בצלאל.

דוד ואני, דוד גינתון בגלריה של אוניברסיטת תל אביב, עם תערוכה המתמקדת בגוף עבודות צילום שנעשו בין שנות ה-70-90, העוסקות בשאלות על טיבה האמנות והיחס שבין האמנות לחברה. אוצרת: נעמה חייקין.

איריס יחזקאל, ציירת ואמנית פסיפס, מגשימה חלום ופותחת גלריה בכיכר השעון ביפו, עם  התערוכה השקנאי, שמציגה ציפורים דימיוניות שדרך עיניהן ניתן לראות את העולם בפרספקטיבה אחרת.

ושקטה הארץ, 12 אמנים מציגים במוזאון נחום גוטמן יצירות פרי מפגש עם הקהילה המקומית בלואנג פראבנג בלאוס, בפרויקט המנסה לבדוק כיצד משפיעה הגלובליזציה על חיי היום יום של תושבי המקום, כמו גם השפעת האמנות העכשווית על שינויים חברתיים. בין האמנים שהשתתפו בפרויקט: מרינה אברמוביץ' , ז'נין אנטוני, אלן סקולה, הנס גאורג ברגר, קאי גואו קיאנג, אן המילטון, דין קיו לה וניתאקונג סומסנית, שירין נשאט, ג'ון נגויאן הצושיבה, וונג פאופניט, שהזיה סיקנדר ורירקריט טיראווניחה. 

מפגש במוזאון חיפה עם אלי שמיר, בעקבות התערוכה מה לעשות עם ציור במאה ה-21? באוצרותה של רותי דירקטור. במסגרת המפגש יעלו שאלות הנוגעות לציור מסורתי, וציור בן זמננו.

מחוץ לבוידעם (פנימה), תערוכה המנסה לבחון את הבוידעם בשלושה רבדים שונים: הפיזי, האישי והתרבותי, עד שהוא הופך ממאובק ולא רלוונטי למסקרן שופע ודינאמי, עם חפצים יוצאים וחפצים נכנסים. אוצרים: נטלי פורטונה באור ויניב יור. מציגים: שי פרסיל, נעם דרור, צליל צמת, שלמית יעקב, יבין בן רשף, יניב יור, אריק פוטרמן, אמיר בולצמן, מרסלו לאובר, אסף אלבוחר, איוון מלטין, אלי שבדרון, נעה היינה, שניר קציר, שרון ברויר, שי פרסיל, איתמר מנדס פלור.

בועז ארד

יום שישי, ה-4.11:

שיח גלריה בגלריה חזי כהן, בתערוכות בלי נדר של של עמית קבסה, ותיבת פנדורה של יונתן טויאטו.

 יום שבת, ה-5.11:

תשמישים, תערוכת יחיד של אסתר שניידר בחנות, עם מיצב שבמרכזו תשמישים של יודאיקה סוריאליסטית בהשראת רח' העליה. אוצר: עודד ורטש.

פוגה, ליהי חן ואורלי סבר בדנה גלריה לאמנות בקיבוץ יד מרדכי, עם תערוכה משותפת המטפלת בסביבת המגורים הקיבוצית ומטענים הסמויים המפעפעים מתחת לפני השטח. מיצב וידאו ורישום. אוצרת: רווית הררי.

קטעי נוף – סדרי צורה, רן הדרי בגלריה לאמנות בגבעת חיים איחוד, בתערוכה המציגה את ציור של הנוף הנשקף מבית-הקברות של הקיבוץ.

שיח גלריה עם גדעון עפרת במסגרת התערוכה הנמרודים החדשים, בבית האמנים בירושלים.

מפגש עם האוצרת טלי תמיר והאמנית הילה בן ארי במוזיאון פ"ת, על הפרויקט המשותף שלהן "אמרתי והחלטתי בנפשי" – במסגרת התערוכה אוצרים בע"מ.

שיח גלריה בתערוכה קוד פסיפס  בגלריה על הצוק בנתניה, המציגה אינטרפרטציה עכשווית של אמנים צעירים לטכניקה הקלאסית.

יום שלישי, ה-8.11:

הפצ'ה קוצ'ה ה-12  יוצא לדרך, והוא יתקיים בנמל תל אביב, בערב אחד שיכלול שני סבבים. הפורמט של הפצ'ה קוצ'ה נולד ביפן לפני שמונה שנים ויובא לישראל על ידי ענת ספרן. בכל ערב מציגים תשעה אמנים מדיסציפלינות שונות של עולם האומנות, כשלכל אחד מהם רק שש דקות וארבעים שניות להעביר את תפיסת עולמו היצירתית והויזואלית. השנה ישתתפו: ד"ר גיא הופמן (רובוטיקה עכשווית), יאנק יונטף (טיפוגרפיה), יריב בש (כיבוש החלל), אסי "המורדים" חיים (צילום וטקסט), פילהרמונית רחוב של ZE.ZE  (תזמורת המורכבת כולה מנגני רחובות תל אביב), תומר אשד (אנימציה), ניר ביטון (תיווי גרפי), גבריאלה ברוך (איור) ואילן גריבי (אוריגאמי אקטיבי). פייסבוק.

אל-פיסול, לאו קונטיני למפרונטי בגלריה גרשטיין, עם אובייקטים המבוססים על הרובד החזותי והרובד הרציונאלי.

שיח גלריה בתערוכה שעון חול של מיכה אולמן במוזיאון ישראל, עם תערוכה רטרוספקטיבית רחבת היקף לעבודתו. אוצר: יגאל צלמונה.

 

דים יוז

ועוד קצת:

בהתחשב בעובדה שבשנה שעברה הכרטיסים נמכרו בערך 5 דקות אחרי שהתחילה המכירה, חשבתי שתרצו לדעת שאתמול נפתחה מכירת הכרטיסים לפצ'ה קוצ'ה. אתם יכולים לרכוש כרטיסים דרך האתר, דרך סניף האוזן השלישית או דרך ארבעת סניפי בית הקפה לאבאיט.

ולסיום: 

…"אני נטמע בציור. חוויית ההצפה היא הכרחית. כשאני שומע סונטה של בטהובן אני מוצף לגמרי, למשל. אמנות אינה יכולה להיות אירוע אינטלקטואלי בלבד, בלי ההצפה הרגשית. וזה בסדר. האדם אמור להרגיש קטן, זה אמור להיות חלק אינטגרלי מהחוויה. זה נורמלי"… (אנסלם קיפר).

רוצים להיות איתי בקשר? [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *