לא רק יין זול: דור ההמשך, אוהבים אמנות 2011 – המלצות השבוע של דורית פוקץ'

על רקע האירועים מאתמול, יתקיימו בסופ"ש הקרוב אירועי "אוהבים אמנות – עושים אמנות", ברחבי העיר ת"א. מאות אמנים ועשרות גלריות יחגגו את תחילת עונת התערוכות, בסופ"ש מדהים של אמנות-אמנות-אמנות! הבעיה היחידה עם העניין הזה הוא, שמרוב עצים יפים, קצת קשה לראות את היער.. לכן, ליקטתי עבורכם כמה אירועים, שיעבירו לכם סופ"ש מעניין ומהמם: The Gordon […]

על רקע האירועים מאתמול, יתקיימו בסופ"ש הקרוב אירועי "אוהבים אמנות – עושים אמנות", ברחבי העיר ת"א. מאות אמנים ועשרות גלריות יחגגו את תחילת עונת התערוכות, בסופ"ש מדהים של אמנות-אמנות-אמנות!

הבעיה היחידה עם העניין הזה הוא, שמרוב עצים יפים, קצת קשה לראות את היער.. לכן, ליקטתי עבורכם כמה אירועים, שיעבירו לכם סופ"ש מעניין ומהמם:

סוקי צ'אן בגלריה דן

The Gordon Show, תערוכת רחוב ברחוב גורדון, בהשתתפות אמני הגלריות השונות הפזורות לאורכו, עם עבודות שיתייחסו לנושאים הקשורים לרחוב: שימוש בצמחייה סינתטית ומלאכותית המתכתבת עם הצמחייה הטבעית ברחוב, סוגיות של חידוש מסורת, בשילוב בין ישן לחדש ובמחשבות על העתיד, התייחסות לאספקטים היסטוריים ספציפיים של הרחוב, התייחסות לשיח הפנים-אמנותי המקומי. משתתפים: עינת עריף-גלנטי, שחר מרקוס, דינה שנהב, הילה עמרם, סיגלית לנדאו, רימה ארסלנוב, אניסה אשקר, שחר מרקוס, תמר מאיר, פיליפ רנצר, רועי מרדכי, פיליפ רנצר, ז'אק ז'אנו. אוצרת: רווית הררי.

חינוך אנגלי, תערוכה קבוצתית בגלריה דן, המקבצת אמנים שלמדו בבריטניה, ועוסקת בעקיפין באופן שבו החינוך הבריטי מחלחל אל עבודותיהם או משפיע עליהן, תוך עיסוק בהשתקפויות, בבואות ומראות, הסודקת ומעוותות את הדימוי המטופל. מציגים: אייל ששון, גיא שהם, פיטר יעקב מלץ, סוקי צ'אן (UK). אוצרת: רווית הררי.

אצל אמא, נורית גור לביא (קרני) בגלריה בינט, עם ציורים שצוירו בשנתיים האחרונות מדי יום ראשון בבית של אמא שלה. "לצייר בבית שגדלתי בו זה אומר כניסה לתוך טבור צמיחה. מעבר של חסמים, ביקורות ושיפוטים, תוך מתן אפשרות לעין וליד להתמסר לנראה עם פרשנות אינטואיטיבית. לא בחרתי בבית ממניעים נוסטלגיים, אלא מרצון להתבונן בו – רציתי להתחקות אחרי הכמיהה של אמי ליופי ואחרי תשומת הלב בבית לקומפוזיציה – למחברים של צורות וכתמי צבע שמפעילים אותי בכל פעם מחדש" (גור לביא-קרני).

דורון יהלום עם גופי מים בגלריה הקיבוץ,  תערוכה המשלבת אובייקטים קטנים יצוקים, רישומים ותצלום, המדמים מעין תערוכת טבע, בה המציאות נובעת מתהליכים, או תקריות שבסטודיו, שבחלקם משמרים קלקול ואולי ההרעלה. אוצרת: יעל קיני.

פושטים צורה, תערוכת פיסול קבוצתית בגלריה משרד בתל אביב. אוצרת אורחת: חנה קופלר. ובנוסף גיליון מספר 44 של כתב העת טרמינל יצא לאור, ומוצע למכירה בחנות מוזיאון ת"א ובגלריה.

ET HOMO FACTUS EST התערוכה האנרכיסטית הראשונה, של משה גרשוני. אוצר: איתמר לוי בגלריה גבעון.

פתיחה כפולה בגלריה גורדון: ראה שמש של דליה אמוץ ושירי במערכת השמש של גל ורטמן.

החופש ליצור בגלריה ליטבק, ניצחון היצירה הצ'כית עם פיסול וציור בזכוכית, הממזגים את ההפשטה המודרנית בציור ובפיסול ואת העבר המפואר של הזכוכית הבוהמית.

בלב העיר תתקיים תערוכת הרחוב שיבושים, המבקשת לבחון מחדש את תפישת ההצבה של יצירת אמנות במרחב הציבורי. העבודות המוצגות מבקשות לשבש את המהות, המשמעות והפונקציה של האובייקט או המקום. האמנים המשתתפים: קבוצת "אלף אפס", גיא גולדשטיין, אלונה רודה, הילה לביב, קרן גלר, גיל יפמן, טל פרנק וצחי בוחבוט. אוצרת: סאלי הפטל נוה.

אחרית, ניר עברון במרכז לאמנות עכשווית עם מבחר מעבודותיו, העוסקות בשאלות של זיכרון היסטורי, מקום וייצוג. אוצרת: מעין שלף. בנוסף, זוג האמנים האוסטרים רות אנדרוולד ולאונרד גרונד יציגו מיצב ב-16 מ"מ, המחייב את הצופה להעביר את המבט בדילוגים מן הסרט המוקרן, ממושאיו של המקרן, אל מנורת הלהט, אל סרט הצלולואיד ומשם חזרה למסך. במקביל, תוצג תערוכה חדשה בגלריה של התוכנית הבינלאומית ללימודי אוצרות של סמינר הקיבוצים והמרכז לאמנות עכשווית, עם פרויקטים שאצרו תלמידות ותלמידי התוכנית:  ARTificial LIGHT – אמון יריב, מאיה כהן לוי, יוחאי מטוס, אריאל רייכמן. אוצרות: נעמי פארן ודרורית צ'צ'יק.

דגנית ברסט עם ציורים משנות השמונים + בגלריה ג'ולי מ.

השמינייה הסודית או תעלומת הבית המכושף, תערוכת בוגרי תוכנית התואר השני של בצלאל, הכוללת עבודות ציור, פיסול, קולאז׳ מיצב, אדריכלות, וידאו או אנימציה. (רח' חיסין).

בדיבור ישיר, קיר אמן של עדי סנד בבית תמי בגינת שנקין, שם הוא יוצר אמנות לעם ולא אמנות לאספנים. אוצרת: כרמית בלומנזון.

פתיחה כפולה בגל-און: לפעמים עדיף לבקש סליחה מלבקש רשות של טליה רוזין, תערוכת צילומים הבוחנת את פני השטח ומה שתחתיו, תוך עיון במנגנונים של ביקורת ופיקוח בחללים הציבוריים, ודרך הגבולות הממשיים של האזור הגיאופוליטי במשטרו של הגוף. במקביל יפתח לראשונה 'חלון גל-און לאמנות' – חלל תצוגה אלטרנטיבי בחזית הגלריה – עם מיצב (sightspecific) של ניר אדוני.

סנגרם מג'ומדר ברוטשילד אמנות

סנגרם מג'ומדר ברוטשילד אמנות, עם עבודות פחם ופסטל על נייר לצד ציורי שמן, הנובעים מהתבוננות במוחשי להמצאה, בין אור וצורה ובין חמקמקות הטבע למציאות.

בגלריה מנשר, תפתח התערוכה שירותי ניקיון או בידור קל, של לוסיאנה קפלון ונעמה רונה, המציגה נשים מטאטאות, מתיזות מים, מנקות חלונות – לרוב ברחוב שלפני הכניסה לבית. המטאטא והמגב והצינור הם חוט מוביל, עדין, לא מזיק, אסתטי אפילו בחריגותו בנוף השליו. מדי העבודה הכחולים משתלבים. צילום של ילדה עם תוספת שפם, נקניקיה כפה, ילד מתנחל, רישום של גבר עם זין עומד. מציאות אמיתית ולא אמיתית. עבור מי? (מתוך הקומוניקט). בשאר החללים יציגו בוגרי המחלקות לצילום ואמנות את תערוכות הגמר.

באיזור התחנה המרכזית הישנה, יקיימו את אוהבים אמנות – מדברים על אמנות, עם הרצאות, מופעי מוזיקה, הקרנת סרטים ומיצגים לצד תערוכה קבוצתית בשם דיאלוג עם אמן, במקביל לחללי סטודיו פתוחים לקהל הרחב.

ברוח המחאה: אוהלים אמנות, אירוע מחאת האמנים בשיתוף עם מאהל לוינסקי, יוצאים החוצה למחות כנגד רשות המבקשת לכתור לעצמה כתרים על גב הגורמים היצרנים והיצירתיים בה. הציבור מוזמן לקחת חלק באירוע מחאה שכולו יצירה מקורית ומבעבעת, בועטת בממסד וחוברת לקהילה ולצרכיה. באירוע יוכל הציבור ליהנות ממפגש עם אמנים מגוונים, ועם אמנות שנעשית סימולטנית במקום, עבור המקום, ובשיתוף עם אנשיו, תוך קיום שיח אסטטי ואתי על תרבות של הזנחה ואפשרויות השיקום. בנוסף, יוצגו תהליך עבודה ופירות של אירוח האמנים במאהל לוינסקי, לצד הרצאות, דיונים,פאנלים ומופעים.

במת מיצג פתוחה לאמנים ולקהל בתחנה המרכזית, תוך הקרנת עבודות פרפורמנס ופעולות של אמנים.

דרך – התרחשות קבוצתית: תערוכה רב-תחומית ואירוע מוזיקלי, שיתקיים במתחם סמטת אבולעפיה 25 והרצל 146, תערוכה רב-תחומית לאורך הסמטה שתכלול ציור, פיסול ומיצג ותעסוק במושג "דרך" כביטוי של מעבר ממקום למקום, ממצב למצב, ממהות למהות.

חנינא בתערוכה של יגאל תומרקין בגלריה חזי כהן, עבודות וידאו ומיצב המתייחסים לתערוכה.

RORO, יואב אפרתי עם הדפסי רשת היוצרים עולם טעון בחלל ובמקביל מאפשרים קיום שונה למדיום.

תא ערפל, עודד ורטש בחלל הפנימי של החנות, עם מיצב קופסאות אור וניתוחי לייזר הבוחן סוגיות של מירכוז, הפרה וחוק בעקבות המיתוס הפרוידיאני על "טוטם וטאבו". ובויטרינת הראווה, וולקן של רועי כרמלי, עם דיאלוג של משחקי שליטה ושיעבוד בין החומר ליוצר.

נייר עבודה בעיניים בגלריה 121, תריסר אמנים חושפים ראיות, את כתב היד ואת מה שנרשם, צויר, נטבע, והורכב בסדנאות, במפגש מתוך אמונה וביטחון בניירות העבודה כבניירות ערך.

קדושה-קדשה-קדישא – נשים בחטא ובטומאה בגלריה קונטמפוררי. מציגות: מרים גמבורד, רעיה ברוקנטל, חנה אשורי, נחמה גולן, מור בר, היידי שטרן ומירית כהן-כספי. אוצר ליאב מזרחי.

יעל עצמוני בבית בנימיני

תערוכות מחווה לאמנית מוד פרידלנד בבית בנימיני המרכז לקרמיקה עכשווית, המציגות אמנית קרמיקה טוטאלית, דמות רבת ידע ומעמיקה המסתמכת ביצירתה על מקורות קלאסיים, ויחד עם זאת חוקרת, מתנסה ופורצת גבולות.  א-לה-מוד, אוצרת: טולה עמיר. שבילי יער, אוצרת: רונית צור. בנוסף, יושק ספר אמן שהגה והפיק אספן- האמנות וידידה הקרוב של מוד פרידלנד – יורם רוזנהיימר ז"ל, בשיתוף אגודת אמני הקרמיקה.

בניין הפעיל – web/site specific, אמנים מתערבים בחלל של קיבוץ גלויות 45, לצד סטודיו פתוח של אמני המתחם. מציגים: האמנים מציגים: מישל פלטניק, שי שניידר, שני שמש, אלדד מנוחין, ירון שטיינברג, יואב אדמוני, רונן ימין, אסנת שחם, פלג דישון, "בנות טיורינג":בת-גירל, ערן הדס, דגנית אלייקים. אוצרת: רות עמידרור.

אש בין ערביים בגלריה P8, הופעת תסכית מיוחדת בהפקת דן אלון ושני ברנר, המשלבת הופעה מוסיקלית של רוק וג'אז עכשוויים עם סיפור ואיורים של דן אלון,  וקריינות של אלכס אנסקי, על רקע תערוכת האיור להזיע כמו חמור.

גיל מועלם ביהודה הימית

נמל יפו:

מוסיקה חיה לדימוי נע, אירוע משותף לבית הספר לאמנות המדרשה ובית הספר Muzik, עם ווידאו ארט פרי יצירתם של הסטודנטים במחלקה לקולנוע כשברקע תנוגן מוסיקה חיה.

חלומות, תערוכה קבוצתית המציגה חלומות המשקפים את הדמיונות, הזיכרונות, הגעגועים, הפחדים, הסיוטים וגם השאיפות והמאוויים הנסתרים, של הסטודנטים של בית הספר לצילום סטודיו גברא. אוצרות: שגית זלוף-נמיר וריטה לונדון.

בבל, תערוכה הכוללת סדרה של עבודות המציגות את ההתמודדות הביקורתית של האמן עם סיפור בבל התנ"כי, דרך חומרים מגוונים: אקריליק, צבע ספרי, מלט, חול, חוטי תיל ועוד.

בין הפרקים 2000-2001 – שיח גלריה עם אתי אברג'ל.

מחוץ למקום, רובא סלאמה בסלון יפו לאמנות פלסטינית. אוסף עבודות העוסקות בשאלות על זהות, על תופעת הצורך לזהות בתוך החברה והיחס בין האינדיבידואל לקולקטיב. אוצר: אחמד כנעאן.

קונצרט מכונות עירוני, מיצג סאונד המשתמש במשאית זבל, מנופים ומפוחי עלים יוצרים קונצרט לא שגרתי, המשמיע פעולות יום יומיות, רחשי הרחוב שאנו רגילים אליהם המבטאים קיום עירוני. יוצרים: שרון גלזברג, עידו גוברין ואמנון וולמן.

Service Station, תערוכת רחוב ביהודה הימית, יצביע על נושא השימושיות של המרחב הציבורי, שהופך לערב אחד לחלל לאמנות עכשווית. חלק מהאמנים המשתתפים חיים ופועלים ביפו ויציגו בערב זה עבודות ווידיאו, ציור, איור, פיסול, סאונד, פרפורמנס ומחול. אוצרת: דנה תגר הלר.

רדיו אמנות של סמינר הקיבוצים – מרכזי השידור יוצבו בשלושת מוקדי תערוכות הרחוב: רחוב יהודה הימית ביפו, רחוב גורדון, ורחוב רוטשילד ובהם יושמעו תכניות רדיו בנושאי אמנות, אוצרות, עבודות סאונד ושיחות עם אמנים. את התוכניות אצרו וערכו ליאורה בלפורד, גילי זיידמן, נעמי פארן וכילי קורן, בוגרות התוכנית הבינלאומית לאוצרות בקלישר. כל התוכניות משודרות און-ליין.

נעמה רונה במנשר

ישנם, כמובן, עוד המווווון המון המון אירועים ברחבי העיר.

את הפירוט המלא אתם יכולים למצוא כאן.

ועד השבוע הבא, שיהיה לכולם סופ"ש אמנות שמייח 🙂

 

1 תגובות על “לא רק יין זול: דור ההמשך, אוהבים אמנות 2011 – המלצות השבוע של דורית פוקץ'”

    שתי עבודות הוידאו של שני שמש, במתחם קיבוץ גלויות 45 – מצויינות. עשויות טוב, הפקה מוקפדת. האמנית עושה שימוש מעניין בבניין עצמו, ומפיחה בו קסם ומסתורין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *