לא רק יין זול: דור ההמשך, ה-14.4.2011 – המלצות השבוע של דורית פוקץ'

שמחה רבה, שמחה רבה, פסח הגיע ואיתו האביב. יש משהו שאני ממש אוהבת בעונה הזו. לאט ובהדרגה מתחמם בחוץ, פרחים פורחים וצובעים את כל הארץ באדום, צהוב וירוק, באוויר יש ריח של ציפייה למשהו חדש שאוטוטו יתחיל, ואני אפילו לא אכנס לכל עניין ה"מעבדות לחירות", שמהווה (לעיתים) מטאפורה די מדוייקת לחיים. אז מה יכול להיות […]

שמחה רבה, שמחה רבה, פסח הגיע ואיתו האביב. יש משהו שאני ממש אוהבת בעונה הזו. לאט ובהדרגה מתחמם בחוץ, פרחים פורחים וצובעים את כל הארץ באדום, צהוב וירוק, באוויר יש ריח של ציפייה למשהו חדש שאוטוטו יתחיל, ואני אפילו לא אכנס לכל עניין ה"מעבדות לחירות", שמהווה (לעיתים) מטאפורה די מדוייקת לחיים. אז מה יכול להיות רע בתקופה הזו?

נכון, שומדבר! בטח ובטח עם כ"כ הרבה אמנות מגוונת מסביב. אז ללא שהיות מיותרות, קבלו את המלצות השבוע.

אפרת גל-נור

הערב, יום חמישי ה-14.4:

אל לה למכונת העבודה לרצות לנגן בכינור, גיא בר אמוץ  ברוטשילד 12, במופע ללא הגדרות, המשלב פיסול, סאונד, רובוטיקה, מרכיבים תיאטרליים ואלמנטים טכנולוגיים מתקדמים. הפרויקט יאתגר את מקומו של הצופה כמתבונן פאסיבי, כמשתתף או כצרכן, ויזמינו לחוויה חד פעמית באירוע ייחודי.

אפרת גל-נור עם יונייטד טורס ברוזנפלד, שם היא מציגה את נקודת המבט של התייר המזדמן דרך ציורים של ציורי נוף מצילומים, ובכך מאפשרת התבוננות מזוית חדשה על ציורי הנוף הקלאסיים.

לאה אביטל עם התערוכה Daily News בגלריה נגא,  בתערוכה המציגה אובייקטים, הדפסים וצילומים שנעשו מתוך חיפוש אחר יציבות, איזון ועירנות מתוך נסיון להבין את העולם.

תיקוני נוף 2 בגלריה P8. חיים קריגל נולד בכפר סבא וגדל במלבורן ובסינגפור. בסינגפור הפך לחיים יגיל, אחרי ששינה אביו את שם המשפחה בשליחות מטעם מדינת ישראל. כשנישא, אימץ את שם משפחתה של רעייתו והוא מאז יגיל נטע. יגיל נטע מצייר את חיים קריגל, בעודו מתבונן אל שורשיו המשפחתיים והאמנותיים.

בגלריה זומר פתיחת תערוכת יחיד של TAL-R בשם פיג'מות, עם עבודות שעוסקות במוזיקה, קולנוע, ציטוטים מעולם האמנות, ודימויים אורבאניים של חיי לילה וגרפיטי. ביום שישי יתקיים שיח גלריה עם האמן. במקביל, תערוכה בשם Liberte באוצרותו של אבי סבח בחדר הפרוייקטים S2, הנשענת עך שירה של ברברה "ליברטה" – חופש/חירות, מתוך עבודת וידאו של הנס שטוצר, כשהאפשרות לחופש נתקלת במציאות המרסקת אותה.

ישראל קבלה בהשתלטות ממיסה על החנות עם המסות, פרפורמנס  ומיצב בערב  חד פעמי בחלונות הראווה ובחנות כולה. שרידי המסות ימכרו במהלך הערב במחיר שווה לכל נפש וכיס.

פרשיית ידע מקומי , תערוכה חדשה בגלריה גרוס של בוריס אויחרמן, מדען צבע בינתחומי הפועל על קו התפר בין מדע לאמנות, העוסק במיצבים תלויי מקום. כאן, הוא יוצר חלל בה נבחנים יחסי צופה חלל, והיחסים בין צבע, אור, חום וקור, על התודעה האנושית.

2 תערוכות בגלריית קיימא ביפו – נינה מרידור עם ציור ורישום וריקרדו רויסטשר עם צילום, מיצב ווידאו. אוצרים: פיליפ ברנדס ויונתן טואיטו.

שי לי עוזיאל ממשיך את ביקור סטודיו בתערוכה "סטודיו במוזאון" במוזאון נחום גוטמן, ומציג דיוקן עצמי בדוי שאינו מחויב למציאות, ובכך מסתייג מהצורך, הרצון או האפשרות להציג את עצמו בסביבת העבודה הטבעית לו.

יאיר גרבוז יתארח בסטודיו של דרך צילום, שם ירצה על יצירה וחינוך ליצירה.

שיח גלריה עם יאן ראוכוורגר בתערוכה פסטל על נייר בהשתתפות האוצרת עדי פוטרמן.

 

יום שישי, ה-15.4:

T.MIX – יריד אביב בסדנת ההדפס  בעלי המלאכה. דפסי הסדנא יעבדו יחד ובזמן אמת ימקססו הדפסות משי על טי שירטס ספונטנית, כדי ליצור חולצות T ייחודיות. בנוסף תתקיים מכירת הדפסי משי שהודפסו בסדנת ההדפס של המעצבים, יחד עם שמש, בירות ומוזיקה טובה.

שיבולת, תערוכה של המחלקה לתקשורת חזותית שתוצג ברחבי נמל יפו. .." קו גבול בין ים ליבשה, בין תל אביב ליפו, בין יהודים לערבים, בין בעלי הזכויות למקופחים; אך גם נקודת מפגש מרתקת בין שפות, תרבויות, ריחות ומראות, בין עבר, הווה ועתיד".. (מתוך ההודעה לעיתונות).

ישראל קבלה, אסי משולם ואורי קצנשטיין בגלריה בבית הלבן בקיבוץ ניר עוז, בתערוכת עבודות פיסול ווידאוארט, שהמכנה המשותף ביניהם הוא הרצון ליצור יחד, בשיתוף פעולה.

שיח גלריה בתערוכה אובריינט של אילן כרמי באינדי גלרייה לצילום, בתערוכה שצולמה בבתי מלון במהלך נסיעות, ומהווה סוג של יומן. עם האוצרת יהודית מצקל, והאמן.

שיח גלריה בתערוכה בקרוב אגיע לפסטורליה בגלריה טבי, עם דנה גילרמן ושגיא רפאל האוצרים, ועם האמנים המשתתפים, בתערוכה המציגה את הפסטורליה כחוויה מתקנת.

שיח גלריה בתערוכה דוממים אחרים של אתי אברג'יל בגלריה הקיבוץ ביום נעילת התערוכה, שהיא הפרק המסכם בטרילוגייה המהווה מעין מסמך אוטוביוגרפי.

שיח גלריה במוזיאון בר דוד לאמנות ויודאיקה בקיבוץ ברעם,  בתערוכה של שמעון המאירי דיאלוג, המציגה דו שיח בין הולוגרפיה וצילום. אוצרת: סול לנזיני.

אורי קצנשטיין

יום שבת, ה-16.4:

נשמט יהודי, תערוכה של יאיר גרבוז ומיכאל גדליוביץ בגלריה בכברי.

יום רביעי, ה-20.4:

סימפוזיון הפיסול הבינלאומי אבן בגליל החוגג 21 שנות יצירה בגליל, כשהנושא המוביל הוא "אבן בתנועה. במסגרת הסימפוזיון מתארחים פסלים מישראל ומרחבי העולם במעלות-תרחישא, מפסלים במשך כשבועיים-שלושה ויוצרים פסלים מגושי אבן ענקיים לתערוכה, כשהפסלים מקיימים דיאלוג בינם לבין עצמם ובין המבקרים.

בגלריה ע"ש אפטר במרכז האמנויות  במעלות תפתח התערוכה: פיסול באבן – שפה אמנותית בעידן הדיגיטלי. .."האבן שמשה מאז שחר בריאתו של העולם כחפץ בסיסי איתו היו הקדמונים משתמשים בכל אורחות חייהם וברבות השנים הפכה לשמש גם כחומר גלם לפיסול. בעשורים האחרונים ניתן להבחין בשינוי ובהתפתחות שחלה בהתגבשותו של פיסול חדשני, בעל ערכים אסתטיים אחרים, אמירות לא שגרתיות שחורגות מהפיסול הקונבנציונאלי, מייצבים וסביבות עבודה חדשות. מסקרן ומפעים לראות כיוונים חדשים בתחום זה".. (מתוך הקומוניקט). האמנים המשתתפים: אבי שפרבר, איגור בראון, ג'מאל חסן, גניה גנדלמן,  דינה מרחב, דוד פיין, דגן שקולניק, ורדה גבעולי ואילן גלבר, זאב קרישר, טניה פרמינגר, יגאל מירון, יורם אפק, משה פרלמן, נובויה ימגוצ'י, ראניה עאקל, רמי גביש.

בוריס אויחרמן

ועוד קצת:

גליה יהב מתראיינת כאן וכאן על התערוכה דו"ח מעבדה שאצרה בשפד"ן.

יוני דנציגר בתערוכה ישויות.

על כדורגל ואמנות.

איך השפיע המעבר מבולשביזם לקפיטליזם על מוזיאון הרמיטאז' בסנט פטרבורג?

חג אביב שמח! 🙂

 

2 תגובות על לא רק יין זול: דור ההמשך, ה-14.4.2011 – המלצות השבוע של דורית פוקץ'

    אוי אוי
    אורי ניר פותח תערוכת ענק בהלנה ואין זכר לכך
    טל אר אי שם באמצע הפוסט (טל אר!)
    חג שמח

    תודה על המידע והתמונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *