לא רק יין זול: דור ההמשך, ה-7.4.11 – המלצות השבוע של דורית פוקץ'

מאז שקיים יריד צבע טרי, קיימות גם ביקורות נגדו. זה אירוע מסחרי מדי, זה נראה כמו שוק, ככה אי אפשר לחוות אמנות, ועוד, הן רק חלק מהטענות המועלות. ועדיין, כל שנה נוהרים אליו אלפי סקרנים, כי בכל זאת, זה לא אירוע שכדאי לפספס כ"כ מהר. מה כבר יכול להיות כ"כ רע בחגיגה של צבע, דימויים […]

מאז שקיים יריד צבע טרי, קיימות גם ביקורות נגדו. זה אירוע מסחרי מדי, זה נראה כמו שוק, ככה אי אפשר לחוות אמנות, ועוד, הן רק חלק מהטענות המועלות. ועדיין, כל שנה נוהרים אליו אלפי סקרנים, כי בכל זאת, זה לא אירוע שכדאי לפספס כ"כ מהר.

מה כבר יכול להיות כ"כ רע בחגיגה של צבע, דימויים וכישרון אינסופי, המאוגדים יחד? וחוץ מזה, אם הקהל הרחב צמא לאמנות (כפי שהוא מוכיח כל פעם מחדש), כאמנים, זו לא אחריותנו לספק את הצמא הזה? האלטרנטיבה היא להשאיר את האמנות רק לאמנים, ולמה זה טוב??

אז אם עוד לא הייתם, נצלו את הסופ"ש הקרוב וצאו לחגוג את האמנות.

תהנו!

מיכל בקי

הערב, יום חמישי, ה-7.4:

נוי פורר פותחת תערוכת יחיד ראשונה בשם אקסוסקלטון בגלריית המדרשה, באוצרותו של בועז ארד. אקסוסקלטון הוא שלד חיצוני אשר עוטף את גופם של בעלי חיים מסוימים ומספק להם בידוד, תמיכה והגנה. "באקסוסקלטון היחס בין הפנים לחוץ מסתבך. השלד החיצוני מייצר סביבה מוגדרת שהיא ה'פנים', ועל כן מתיר אותה לבחינה חיצונית, לנקודת מבט עבורה אותו פנים הוא למעשה חוץ" (פורר, מתוך טקסט התערוכה).

אפור אש בגלריה יאיר, תערוכת יחיד של מיכל בקי, זוכת פרס שרת התרבות לשנת 2010, של עבודות על נייר מהשנתיים האחרונות שבמרכזן אופני מבט שונים על דמויות ופרטי גוף במצבי תנועה כביטוי להלכי נפש הנעים בין האקספרסיבי לפואטי.

מה קורה כשמוציאים זוגות אמנים מסלון ביתם החמים ומניחים אותם על במה אחת? ערב זוגיות חד פעמי בחנות בעליה. בזה אחר זה יעלו אל הבמה זוגות אמנים ולצידם מופיענים בודדים העוסקים בזוגיות. מנחי הערב: משה פרסטר ויפעת גלעדי. בין המשתתפים: דניאל לנדאו ומיכל אופנהיים, נדב רוגל ויערה ניראל, מוטי ברכר ומקס. בנוסף, נעילת תערוכתם המשותפת של שרי גולן סריג ושחר גולן סריג – ראווה.

נוף בחדר עם 27 חלונות – מייקל ג'ונס מקיין פותח תערוכה בגלריית שנקר, המסכמת שהייה של כחודש בארץ, במהלכה קיים כיתות אמן. לפני הפתיחה יתקיים שיח גלריה עם האמן.

דוח מעבדה היא תערוכה קבוצתית במפעל השפד"ן, באוצרותה של גליה יהב, הבוחנת את הזיקה בין המעבדה הכימית לאמנותית. מציגים: איתן בוגנים, יפתח בלסקי, ענת בצר, דופראס (ליאורה בלפורד ועידו גוברין), דרור דאום, איתי זיו,  שחר פרדי כסלו, עמית לוינגר, רועי מנחם מרקוביץ, שירה נפתלי, יורם קופרמינץ, קבוצת גפרור (גלי חכמון, אורי לוינסון, רופינה מורביובה לין), מוראג יהודית רובננקו. פייסבוק.

יום ראשון, ה-10.4:

במדרשה יתקיים המסמדיה (Mess Media) 5, ערב אמנות שנתי באוריינטציה דיגיטלית, שהציבה לעצמה מטרה לשלב בין המדיה החדשה לאמנות הפלאסטית. המסמדיה הוא בעצם תערוכה המשלבת מייצבים אינטראקטיביים, עבודות סאונד, וידאו, קולנוע, משחקי מחשב, מופעים, ציורים ועוד, מעשה ידי הסטודנטים. כמו כן יתקיימו במקום סדנאות פתוחות באווירה דיגיטלית משוחררת. "השילוב בין מדיה חדשה לשדה האמנות הפלסטית, מרחיב לאין שיעור את תחומי העיסוק המסורתיים של שדה האמנות כגון ציור, פיסול, צילום וידאו וכו', זאת בנוסף לאופני הביטוי החדשים שהוא מוסיף עליהם. הרחבה זו עדיין בהתהוות והגדרה. אחד היתרונות של פעולה במרחב מתגבש, הוא חוסר במתווים קודמים, חופש להתנסות, לחפש ולעצב גבולות, תוך תנועת הלוך ושוב בין השדה הדיגיטלי הפתייני, לבין השדה המסורתי של האמנות הפלסטית. אריגתם האפשרית או הבלתי אפשרית של המדיה הישנה לזו החדשה, היא ליבתו של ערב זה." (אלונה פרידברג, . מנית ומרכזת אירועי המס מדיה במדרשה).

נוי פורר

יום שני, ה-11.4:

אמנות בתנועה, מסורת חדשה בה יוצגו מדי חודש תערוכות מתחלפות ביוזמת חברת מאיר, יבואנית וולוו ויגואר בישראל. העבודות יוצגו באולמות התצוגה. "התנועה שבעבודות מרמזת על התנועה שבזמן הנהיגה ולכן קיימת סינרגיה בין ערכי עולם האומנות ומותגי הרכב … שניהם פונים אל עולם הרגש והחוויה העוצמתית ומגלמים עולם שלם של ערכים כאינדיבידואליות, אסתטיקה, עוצמה וריגוש" (בשמת ניראון, האוצרת).

יום שלישי, ה-12.4:

מסיבת השקה לגיליון ה-11 של מגזין A5 בקונטיינר בנמל. הפעם יעסוק הגליון בנושא בית, ויצא במארז במהדורה מוגבלת, הכולל 45 גלויות, 2 פוסטרים וחוברת בצבע מלא. בין המציגים: גלעד אפרת, דוד עדיקא, נדב וייסמן, גיל יפמן, אלדד רפאלי ועוד.

ועוד קצת,

.."אם את העורכים מעניין דיווח על תערוכה רק אם במרכזה ניצבים קרוואג'ו או לאונרדו, הרי אנחנו שבויים במעגל קסמים. נחש הנושך את זנבו. ואת הדבר הזה חייבים לעצור".. (מתוך ראיון עם אנטוניו נטאלי, מנהל מוזיאון אופיצי).

6 תגובות על לא רק יין זול: דור ההמשך, ה-7.4.11 – המלצות השבוע של דורית פוקץ'

    "קיימת סינרגיה בין ערכי עולם האומנות ומותגי הרכב"?!?!?!
    "חוויה עוצמתית"?!?!?
    "מגלמים עולם שלם של ערכים כאינדיבידואליות, אסתטיקה, עוצמה וריגוש"?!?!

    i rest my case

    מסמדיה זה האירוע הכי מעניין כאילו שיש בסצינה, באמת
    בערב הזה יש עבודות שלא נחשפים לזה ביומיום, וגם לא בעיר

    גאון מי שהמציא את המים,,, בחלל אלטרנטיבי , במבנה "הנטוש" של התחנה המרכזית הישנה , מתקיימת תערוכה בשם הסלון העצמאי,, כמה עבודות פיוטיות שמומלץ לראות, מעל 60 אומנים עצמאיים ושלוש גלריות שיתופיות ,, באחד מהמקומות המרתקים כיום בישראל 2011,, hard core לפנים,, רוך מתפרץ ,, בנות מפנקות ועוד פרחים צמחים שמש ואומנות,,
    שישי 8,4,11 בשעה 12:00 מסיבת פתיחה לכל חובבי היין, + בשבת הופעות ועוד,,
    כולם מוזמנים ,, הכניסה חופשית

    מוסיפה על רועי-
    "התנועה שבעבודות מרמזת על התנועה שבזמן הנהיגה ולכן קיימת סינרגיה בין ערכי עולם האומנות ומותגי הרכב …" ?!?!?!?!!?

    אני באמת לא מבינה למה אין שום איזכור של הסלון העצמאי????? מאוד מוזר.
    "אמנים, זו לא אחריותנו לספק את הצמא הזה? האלטרנטיבה היא להשאיר את האמנות רק לאמנים, ולמה זה טוב??"
    מה נהיה פה…? צבע טרי זה יריד מסחרי נטו. אמנים רוכשים קיר שעליו שמים את מרכולתם,חלק מהמוצרים איכותיים ומעולים ורלוונטים ופועמים בשדה האמנות וחלק פשוט מסחריים נטו וקליטים לעין ויכולים להתאים מעל הספה. בדיוק.

    מי שכל כך צמא שילך אל הבאר

    זו שטות גמורה להתייחס אל הצמא הזה כאל משהו שצריך למלא ולספק, אנשים אוהבים הפנינג ושאפשר הכל במקום אחד, עניין לילדים, חטיף קל, ומשהו לחזור איתו לבית, אהה ושכחתי חניה.
    לכן צריך לשים את צבע טרי במקומו (יריד מבורך שמעוררר עניין באמנות, אך מסחרי להחריד) ולתת לגיטימציה לאקספרימנטים נוספים כמו הסלון העצמאי או כל תערוכה אחרת שמתרחשת.

    הסלון העצמאי הוזכר בטור של שבוע שעבר , נא לקרוא לפני שמתרעמים
    וזועקים חמאס.
    חוץ מזה , תודה על השיתוף דורית 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *