לא רק יין זול: דור ההמשך, ה-17.3.2011 – המלצות השבוע של דורית פוקץ'

בשבוע הבא עלינו לטובה נחגוג את פורים, ואיתו את ההזדמנות להתחפש ולנסות להיות קצת כמו מישהו אחר. מה קורה כשפורים, מסיבות, תחפושות ואמנות נפגשים? רק השבוע: יום חמישי, ה-17.3: 2 פתיחות במוזאון ר"ג. הראשונה, שנתיים אחרי… מציגה את הישגי השנתיים הראשונות של פרויקט שישי ראשון, ואת מה שקרה לאמנים שהציגו בשנתיים שעברו מאז. אוצרת: יהודית […]

בשבוע הבא עלינו לטובה נחגוג את פורים, ואיתו את ההזדמנות להתחפש ולנסות להיות קצת כמו מישהו אחר. מה קורה כשפורים, מסיבות, תחפושות ואמנות נפגשים? רק השבוע:

יאן ראוכוורגר

יום חמישי, ה-17.3:

2 פתיחות במוזאון ר"ג. הראשונה, שנתיים אחרי… מציגה את הישגי השנתיים הראשונות של פרויקט שישי ראשון, ואת מה שקרה לאמנים שהציגו בשנתיים שעברו מאז. אוצרת: יהודית מצקל. "שישי ראשון, זה השם שבחרתי לפרויקט, שם המכיל בתוכו את כל מה שהפרויקט אמור להיות: ביום השישי הראשון של כל חודש תיפתח תערוכה חדשה של אמן שזו לו הפעם הראשונה בתערוכה מוזיאלית. ככה החלטנו. כמה פשוט. כמה מתבקש … יהודית מצקל, האוצרת של השנתיים הראשונות הציעה לערוך תערוכה שבה נראה את האמנים שהציגו, את התפתחותם ואת המשותף להם ואת המפריד ביניהם". מאיר אהרונסון, האוצר ראשי. התערוכה השנייה, פרחים סגולים, מביאה ציורים של סאלח אלקרא, המתארים באופן נאיבי את נופי ילדותו מהר הכרמל. אוצר: מאיר אהרונסון.

אריאלה פלוטקין מציגה את המלכה עירומה בגלריה שי אריה. בערב הפתיחה יימכרו פרטי לבוש של מעצבי אופנה ישראליים במכירה פומבית, הישר מגופה של פלוטקין. ברגע שפריט או אביזר יימכר על ידי הכרוז, אסיסטנט יפשוט אותו מגופה והפריט ייארז בתוך תיבה שקופה וייתלה על הקיר. התערוכה מלווה בטקסט שנכתב על ידי שרי גולן סריג. אוצרים: שי ואריה. פייסבוק.

ספר צילומים חדש ותערוכה של הצלם גדי דגון בגלריה גבעון, מציעים הצצה ייחודית ונדירה אל תוך עולם הבמה של חנוך לוין.

בגלריה זימאק תפתח התערוכה פסטל על נייר ליאן ראוכוורגר. בתערוכה ציורים עדינים החושפים את האינטימיות שהאמן יוצר כשהוא מזמין את הצופה להכנס לתוך עולמו.

שרי גולן סריג ושחר גולן סריג בתערוכה משותפת בגלריית הראווה של החנות. התערוכה נקראת ראווה, והיא בוחנת את מימדי אפשרות ראוותנותו של אובייקט היופי, בימים בהם הוא מעדיף להשיל מעצמו כל שייר של בארוק ורהב, ועם זאת דורש מחדש את החירות להישאר ספקטקולרי, רעב. אוצר: רני לביא. התערוכה תיפתח עם מסיבת תחפושות לוהטת לרגל תענית אסתר. על העמדה האחד והיחיד די.ג'י: אמיר בוגן.

דוממים אחרים, תערוכה חדשה לאתי אברג'ל בגלריה הקיבוץ, המהווה פרק שלישי המסכם טרילוגיה שהתחילה בשנת 2009. התערוכה מהווה מעין מסמך אוטוביוגרפי, העוסק בדוממים המלווים אותנו בחיי היומיום, המתפתחים לגופים פיסוליים עצמאיים. אוצרת: יעל קיני.

פ"נ ‏(פה נטמן)‏, תערוכה חדשה ואינטימית של סשה סרבר בגלריה מנשר. סרבר קובר מחדש את הוריו, זוג מהגרים, ודרך כך מתמודד עם תחושת האובדן והזרות, כדי להגיע למקום אנושי ואחר.

אמיר שפט עם חמשיר ורקוויאם בפלורנטין 45, באוצרות גילת נדיבי.

עדו בר- אל פותח את התערוכה התמונות נפלו מהקיר בגלריה גורדון, בה הוא מציג ציורים המביאים מציאות ומודל מתערבבים ביחד על מגוון של חומרי חיים  מהנוף העירוני התל אביבי. במציאות לחוצה  ומשתנה. ביום שישי יתקיים בתערוכה שיח גלריה. אוצרים: שרית שפירא ואמון יריב.

ART ATTACK – סיון סבג וניר אופק במתחם התחנה, עם רייב אמנות מטורף ומסיבת פורים עם אופי סוריאליסטי, שיארח אמנים בין לאומיים ועשרות אמנים ישראלים ידועים וסטודנטים לאמנות, בליווי מוזיקה של די.גי עדי ברנדה, פיני סילוק ובר אלכוהול, ועשרות אמנים ישראלים ובין לאומיים המציגים וידאו ארט, מיצג, מייצב ופרפורמנס. יוקרנו מספר רב של עבודות ווידאו ועוד, לאורך כל ליל המסיבה. בנוסף במהלך הערב יציגו אמני פרפורמנס וניו מדיה את עבודותיהם ב"לייב" תוך כדי שיתוף הקהל. גולת הכותרת של המסיבה עבודת מקור של האמנית הבין לאומית היפאנית מוריקו מורי. במיצב הוידיאו Kumano שניתן לאירוע באדיבות אוסף ORS מר דורון סבג. המסיבה פתוחה לקהל הרחב ביום חמישי במתחם התחנה, נווה צדק תל-אביב. מיותר לציין, אבל בכל זאת: בואו מחופשים.

רקפת וינר עומר

יום שישי, ה-18.3:

השתקפויות, תערוכת יחיד לאהרונה ריינר בגלריה גרשטיין, הבוחנת את המושג השתקפות דרך מערך של סמלים שהיא יוצרת לעצמה.

שיח גלריה עם הדר גד ברוטשילד אמנות בתערוכה לא אותו דבר, המציגה ציורים, שצוירו בבית הקברות של קיבוץ עין חרוד, בו קבורים סבה וסבתה.

יום שבת, ה-19.3:

פתיחת תערוכות הזוכים בפרס מירון סימה בבית האמנים בירושלים. רקפת וינר עומר עם I will never forgive you,  "רקפת וינר-עומר מציירת גם בשביל לנקום, מגבירה לווליום גבוה את השנים הארוכות, המושתקות. זהו מרחב הפעולה שלה, והוא מיטלטל בין החיים לאמנות, ובחזרה". ואלדר פרבר, עם ציורי נוף ריאליסטיים. " ציוריו הם מלאכת מחשבת של בניית מערך ציורי מדויק ונאמן למציאות, אך גם רגשי ומלא התפעלות מן הטבע אותו הוא מתאר". (הציטוטים מתוך טקסטים המלווים את התערוכה). אוצר: שגיא רפאל. רוצים עוד? חגית גניני פותחת את התערוכה עקודים, שאוצר אלי פטל, ורותי מתתיהו עם המיצב מעגלי חיים, שאוצר צבי טולקובסקי.

האדם מחפש משמעות, תערוכה לזכרו של מאיר פיצ'חדזה שעורכת גלריה דן במרכז חייק לאמנות עכשווית. התערוכה תכלול עבודות המייצגות את מגוון הסגנונות והנושאים בהם עסק באמנותו, כגון: נופים,דיוקנאות משפחה וחברים, שפת סימנים, ספרים ומזוודות, וכן תורכב מעיזבונו האישי של האמן. אוצרת: אצרה אליה בן דב.

supernormal stimulus, תערוכת יחיד ראשונה ליובל בראל בקונטיינר בנמל יפו, המציג סדרת הדפסים וציורים בטכניקות מגוונות המתארים את התופעה הזו, הלקוחה מעולם הטבע, שמאפיינת בעלי חיים שנמשכים לסביבה זרה, שמדמה ומעצימה את המציאות, עד כדי אבסורד שפוגע בסדר הטבעי של הדברים. בערב הפתיחה מסיבה ומופע של די.ג'יי בושביטס וזמרת האופרה עידית זמיר. אוצרת: מרב זקס.

קו וחומר, תערוכה קבוצתית של קבוצת מגמה, תציג פיסול באבן, ברזל, אדני רכבת, עץ, רשת, אלומיניום, שיש, פלסטיק, חימר, טיח, חוטים, יציקות בחומרים שונים וחומרים ממוחזרים, בגלריה ברישפון. מציגים: אריאלה לייזר, יולי בר דין, מירי פסוב, נילי הר-אבן, פנחס נאור, שושי לרון, שלי רשקס, שרה עזרא, תמי קושניר, תמי קידר. אוצרת : שולי בריסקין.

מופשט בכובע מוחשי – פתיחת תערוכה למרסל ינקו בגלרייה אלקרא, בדלית אל כרמל.

עודד בן חפר

 

יום ראשון, ה-20.3:

עיצוב אירועים בעלמא. תערוכה המתייחסת לסוגי מפגשים שונים היוצרים אירוע נארטיבי, צורני או חומרי, ולאופן תפישה המצריך חיפוש צורה או מבנה לאירועים שונים. בין האמנים המשתתפים: אריאלה אזולאי, גיא בן נר, אופיר דור, אילת השחר כהן, הינדה וייס, רויטל לסיק, אריק מירנדה, אסי משולם, אלעד ערמון, לירז פאנק, יהודה פורבוכראי, אניה קרופיאקוב. אוצרת: הילה נבו.

יום שני, ה-21.3:

ביל דראמונד מגיע לארץ, עם ה-17. מה זה ה-17, אתם שואלים? בואו תבדקו בעצמכם. ההופעה הראשונה תהיה בלבונטין 7, ומשם ימשיכו לירושלים.

יום שלישי, ה-22.3:

שיח גלריה בגלריה אלפרד  בתערוכה מים עומדים, עם האמנים: יואב שביט והילה סלעי. בתערוכה ציורי שמן ואובייקטים, היוצרים סביבה ביתית משובשת, כשהאובייקטים מגלמים משמעויות פיוטיות ומיסטיות מעבר לנוכחותם הקונקרטית. בנוסף- הרצאה מפי האמנית נועה ליברמן בנושא הגוף הנעדר. אוצרת: אפרת גל.

יום רביעי, ה-23.3:

הלוחש לזכוכית, תערוכה חדשה לאמן הזכוכית פיטר ברמרס בגלריה ליטבק, העוסקת באיזון שבין נופים בעלי תכונות גיאולוגיות הפוכות, ובייחוד התייחסות לקרחונים ומדבריות, תוך הדגשת ההוד, השלווה, והשבריריות המשותפים להם.

סאלח אלקרא

ועוד קצת:

אסף בן צבי ומיכאל חלאק הם זוכי פרס רפפורט לשנת 2011. כאן וכאן.

הגרסה המאויירת הוא בלוג מאוייר, המציג איורים מהממים לטקסטים שנכתבו בשפה העברית.

ביקור בסטודיו של דוראר בכרי.

ראיון עם מרב מרודי על סרטי אקשן, סקס ואמנות.

הספר החדש של Know Hope.

פורים שמייח!! 🙂

 

4 תגובות על לא רק יין זול: דור ההמשך, ה-17.3.2011 – המלצות השבוע של דורית פוקץ'

    דורית את חמודה, אבל אפשר להחזיר את הדס?

    יין זול, אתה מבאס לגמרי.
    ארסי, כפוי טובה והכל באנונימיות מכוערת.

    דורית, הרבה קוראים אותך ומעט כותבים לך תודה.

    אז תודה, איתך אני מתכנן את הפתיחות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *