לא רק יין זול: דור ההמשך

10.3.11 – המלצות השבוע של דורית פוקץ'

מחקר חדש שפורסם השבוע, ביום האישה – אם לדייק,  קובע שבהייה ממושכת בציצים טובה לבריאות. האם יכול להיות שזו בעצם הסיבה האמיתי שבגללה דנה אינטרנשיונל שוב תייצג את ישראל בארוויזיון? ובכלל, אתם מאמינים שהאינטרנשיונלית הצליחה לגבור אפילו על בוגרי כוכב נולד לדורותיהם, כשהרי ידוע שכ"נ בכלל קיימת רק כדי לייצר כוכבים לאירוע עטור הפאייטים הזה? מדהים. באמת. כמעט מדהים כמו הסטטוסים השוביניסטיים במיוחד שהוצגו בפייסבוק ע"י נשים דווקא.

אז דינג דונג, סיי נו מור, ויאללה.. אמנות!

ליאור ווטרמן

הערב, יום חמישי ה-10.3:

הילולה ב-P8. אלעד רוזן אוצר חגיגה חילונית הנוגעת בחוויה האקסטאטית של ההילולה בהר מירון. מציגים: ליאור אופיר, ליאור ווטרמן, אסי משולם, אלעד רוזן.

רעש בבעלי המלאכה. אורי גרשוני, דוד עדיקא ורמי מימון מציגים את צילומיהם שהודפסו במיוחד עבור התערוכה בטכניקת דפוס הרשת, על רקע הפעילות של הסדנה. מימון בוחן הקשרים בין אייקונים מעולם המוזיקה לרעש צילומי, עדיקא מפריע ומשבש את שלבי ההדפס, וגרשוני יוצא מלודייה שקטה המופרעת ע"י חשיפת אובייקטים לאור.

איפה נולד הירוק? קטיה לוהר בתערוכת יחיד בברוורמן. עבודות וידאו המוקרנות על משטח חלק של בלון גדול, שנוצרו בשיתוף עם רקדנים, כוריאוגרפים, מוזיקאים ומעצבים, המאפשרות הצצה לעולם החדש, המשקף את המצב האנושי בעולם, תוך הצהרה כי חייבים להציל את כדור הארץ.

רק היום, תערוכה קבוצתית של סטודנטים בתוכנית ללימודי אוצרות בקלישר, הבודקת כיצד אפשר לשבור (או לפחות לסדוק) את הקובייה הלבנה. מציגים: עילית אזולאי, הילה בן ארי, אניסה אשקר, דוריאן גוטליב ובת אל אמה דיין, גיא גולדשטיין, נועה גרוס, סיון גרוס, לני דינר דותן ושאשא דותן, ענבל דרו, קרן זלץ, פהד חלבי, דנה לב לבנת, רוית משלי, דורון סולומונס, תומר ספיר, שי לי עוזיאל, שוקי פוגל ונגה ענבר, לירז פאנק, מישל פלטניק, תמר רודד. אוצרים: דורון אדר, סופי ברזון, דבורה בוצ'מן, נעמי יפה, הילה כהן שניידרמן, ליאורה מנדלסון, איילת נוימן, גיא סילברמן, יפעת פרל, הגר ציגלר, רות ששונקין. מנחת הפרויקט: מעין שלף. במקביל, הקרנה חד פעמית ברחבה, לפרויקט מציירים: על הספים, הבוחן את נושא המים בישראל. אוצרת: הילה כהן שניידרמן.

השקה לספר השני של Know Hope: Bound By The Ties . הספר יצא במהדורה מוגבלת של 1000 עותקים השונים אחד מהשני, הכוללים ציורים ציורים וקולאז'ים שנכרכו יחד בעבודת יד. בהשקה יימכרו, בנוסף לספר כמובן, עבודות מקוריות שנוצרו בתהליך הכנת הספר.

יום שישי, ה-11.3:

בגלריה שטרן תפתח התערוכה רקע דומה, תערוכה משותפת לאביגיל יורש ולאביגיל בוזגלו יורש, אם ובת, המציגות את יחסי הגומלין ביניהן. אוצרת: אורנה אורן יזרעאלי.

בגלריה קישון יתקיים אירוע הפתיחה לתערוכה הקבוצתית סטורי סלאם ("Story Slam"), בה יחקרו האמנים את הקשר בין הויזואלי למילולי, ואת הנרטיב שדימוי מייצר. מציגים: מיכל אורגיל, רימה ארסלנוב, מלי דה-קאלו, הינדה וייס, נטליה זורבובה, אום כל טוב, איליה מדבדב, רועי מרדכי, מישל פלטניק, נעמה קפון, נעמה רבינרזון, אילת ריזה דורון, אברהם שמחי, קרן שפילשר, נועה תבורי, ארנון תוסיה-כהן. אוצרות: רננה קישון וטלי לכיש.

במוזיאון ע"ש יצחק רבין, תום היימן יפתח את תערוכת הצילומים "יום כיפור, 6 באוקטובר 1973", המציגה רגעים אנושיים של החיילים הנתונים במצבים בלתי אפשריים.

אלחוף, מיצב של בלהה אהרוני בגלריה של המרכז האקדמי ויצו חיפה, העוסקת בעולם דימויים הלקוח מהרפרטואר הימי, המשמשים כמטאפורה לשאלות של הקיום האנושי.

שיח גלריה בתערוכה מראה שחורה של צבי טולקובסקי בגלריית אינדי, באוצרותה של סמדר שינדלר. התערוכה משתמשת בצילום כחומר גלם ומציגה בין השאר פירטי צילום מלפני 100 שנה לצד עבודות מקוריות העוסקות בצילום.

ועוד אירוע מדליק לפני שבת: פרוייקט מילה מדוברת 2.0 מתארח בבית העיר, במסגרת סדרת המפגשים בגלריה המרכזית בימי שישי. תוצג הופעת מילים שנונה ומשובחת. בין המדברים: פדרו גראס, טאבו+, לירון תאני, גון בן ארי, אלינור שריקי, אבי אשכנזי, אודי שרבני, הדרה לוין, דנה ידלין ועוד.., שיחלקו את משנתם על גבי ביטים בסיסיים כשבידם מיקרופון בלבד.

רמי מימון

יום שבת, ה-12.3:

התפרצות מדומה בחללית. מיזם משותף לשלושה זוגות של אמנים ישראלים והולנדים, החוקר את השפעת התקשורת הווירטואלית על התהליך האמנותי, ואת יכולתה להוות גשר בן תרבויות. ומעלה שאלות הנוגעות לאופציות החדשות שפותחת התקשורת הוירטואלית. אמנים: ברק ברינקר, עידית ימיני, לירן טל, מאוריטס דה בראון, ויקטוריה מנדוודבה, פניוטיס פניוטקופולוס. אוצרים: ראם אהרוני ושרון תובל. חסויות: שגרירות הולנד בישראל, שגרירות ישראל בהאג, חברת קל אוטו, מלון ארט +, Modern Art Israel.

שיח גלריה בתערוכה של אורית ליבנה עם האוצרת אמילי ד. בילסקי, בבית האמנים בירושלים, בתערוכה המנסה לתפוס את המקבילה החזותית של הזכרון.

יום ראשון ושני, ה-13-14.3:

כנס בשנקר על תרבות הצעירים העכשווית בישראל.יומיים של דיונים, הרצאות, מוזיקה ואמנות.

ועוד קצת:

הסקר הגדול על פרס גוטסדינר.

ויליאם קנטרידג' מבקר במוזאון ישראל. כאן, כאן וכאן.

ג'ון ג'וסט בארץ, עם תערוכה חדשה במוסררה.

שוורצע וילדע חייה, ורות.

"אני מאמין גם בתרבות וגם באמנות, אך בדרך מאוד עקיפה. אני משוכנע בכך שהדרך שלנו להבנות את עצמנו כאינדיבידואלים בעולם מעוגנת בדברים שאנחנו רואים, באופן שאנחנו מתעמתים עם עצמנו ומגדירים את עצמנו דרך קריאה בספרים, צפייה בסרטים וכן הלאה. על כן אני מאמין בחיוניות ובחשיבות של עשייה יצירתית בחברה. אמנות היא לא רק דקורציה". (קנטרידג')

קרן שפילשר

 

3 תגובות על לא רק יין זול: דור ההמשך

    ההקשר לדנה אינטרנשיונל פוגע בכבודם של הציצים האמיתיים 😀

    הרבה ארועי אמנות מעניינים השבוע ..

    דורית, בעניין דנה אינטרנשונל, הרשי לי לחלוק עליך, אני חושבת שהיא הדבר האמיתי, בעוד שהמחקר על הציצי נראה מפוברק לגמרי.

    בגלריה אינדי שיח הגלריה הוא בשעה 12:00 ביום שישי ה-11.3 תודה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *