לא רק יין זול: דור ההמשך

ה-24.2.2011 – המלצות השבוע של דורית פוקץ' __

אני מניחה שכבר נתקלתם בפרסום החדש של שלמור אבנון עמיחי לשנת הלימודים הקרובה

אני מניחה שכבר נתקלתם בפרסומת החדשה לשנת הלימודים הקרובה בבצלאל. אתם יודעים לאיזו פרסומת אני מתכוונת, זו שמציגה עבודות של בוגרים בשלטי חוצות, זו שהכותרת שלה היא "בוא להפוך לבוגר בצלאל", זו שהסבטקסט שלה הוא שאם אתה רוצה להיות אמן אתה צריך רק להיות בוגר בצלאל. הפרסומת הזו קצת עצבנה אותי (מסתבר שלא רק הפרסומת הזו, ולא רק אותי), כי היא מבטלת את חשיבות הלימודים עצמם. ואם בסופו של דבר הלימודים לא באמת חשובים, למה בכלל לבזבז 4 שנים? אז תעיז, תתקבל, תהפוך לבוגר בצלאל.

הדר גד

הערב, יום חמישי, ה-24.2:

מראה שחורה – תערוכה לצבי טולקובסקי בגלריה אינדי. בתערוכה יוצגו צילומים שיעסקו בהסטוריה של הצילום, תוך פירוק הצילום כדימוי וליקוט האובייקטים לשפה רחבה ומורכבת יותר. הצילמים נעשו בטכניקות מעניינות ומגוונות, כמו: דאגרוטיפ, אמברוטיפ, טינטיפ, ועוד. אוצרת: סמדר שינדלר.

קשת לבנה, תערוכה חדשה לאתי יעקובי בגלריה נגא.  "את הציורים האלו ציירתי לפי תמונה. התמונה הזו נמצאת בתוכי. היא עשויה מצבעים שאינם תלוים או כפופים לדברים. האור שוטף בה כנהר לנבוע. גלגל העין מתלכד בה עם גלגל החמה. אני קיימת בה כצבע שצובע את הכל" אתי יעקובי, מתוך טקסט התערוכה. פייסבוק.

יומיומי, תערוכה רב תחומית בהשתתפות אמני הגלרייה האינטרנטית יוצרים,  בגלריה זהזה בנמל ת"א.

הכל ב- 100$ במלון ארטפלוס. בתערוכה יוצגו עבודות למכירה במחירים מגוחכים למדי. בין המציגים: יעל אפרתי, איילת בן דור, עדן בנט, שי יחזקאלי, הילה לביב, אלעד לרום, ליאב מזרחי, עידו מיכאלי, הרן מנדל, עדי נחשון, להלי פרילינג, יואב שביט. נכון שלהנגיש מחירים של אמנות זה ממש ממש נחמד? אני חייבת להודות שבעיני זה טיפה מטריד, כי בין הכל ב-100 ל-3 ב-100, המרחק לא רב.

שוורצע וילדע חייה – תערוכת השקה לכתב העת הכיוון מזרח בגלריה זימק, באוצרותו של ליאב מזרחי ובליווי אוצרותי של דר' קציעה עלון, שאף עורכת את כתב העת, יחד עם יצחק גורמזאנו גורן. התערוכה באה לשאול שאלות על רלוונטיות, ייצוגיות האמן, ייצוגיות האיקונוגרפיה המזרחית, מקום ומקומיות ושאלות על צבע: שחור, לבן וזהב. מציגים: רוית משלי, אורטל בן דיין, אבי סבח, אלין אלג'ם, מתן בן כנען, דנה דרויש, עילית אזולאי, ז'וזף דדון, יעקב ישראל, איציק בדש, שגית זלוף-נמיר, ורד ניסים, איתן בוגנים, אורן פנחסי, שולה קשת, נטע אלקיים, סיגל נפתלי, מיכה שמחון, יפה עמר, רז גמא, נעה בן שלום ומרב מרודי.

צבי טולקובסקי

יום שישי, ה-25.2:

מה זה מוסללה? שיטוט ומחקר עם חברי הקבוצה, תוך שיח פתוח עם אמנים ויוצרים הפועלים במסגרת הפרוייקט הירושלמי. נקודת יציאה – בניין לב-רם \ רח' הנביאים פינת שבטי ישראל. בתוכנית שוק החלפות, ציור רב משתתפים, מוזיקה, והמון אמנות. בין המשתתפים : צבי טולקובסקי, יותם דביר, תמי מנור פרידמן, גיא ברילר , יובל יאירי, סימון קרנץ, מתן ישראלי ועוד.

שיח גלריה בקלישר, בתערוכות עבודות על נייר של סיל פלוייר באוצרותו של סרג'יו אדלשטיין, ובפני עיוור לא תשים מכשול של עוז מלול, באוצרותה של מעין שלף, בהשתתפות האמנים והאוצרים.

יום שבת, ה-26.2:

פוטוסקייפ 2.0, תערוכת יחיד ראשונה לגלעד ברעם בגלריה טבי. במרכז התערוכה תעמוד מדפסת שתשלח אות בכל כמה דקות למנוע החיפוש של גוגל, באמצעות אלגוריתם שנוצר מאותיות אקראיות. הדימויים שיאותרו יודפסו על גליל נייר הפועל כסרט מחזורי. בנוסף, יוצגו תצלומים של פורטרטים וסביבות מגורים של גולשי אינטרנט מרחבי העולם, שתועדו דרך המצלמה בסקייפ. אוצרים: שגיא רפאל ודנה גילרמן.

לא אותו דבר, תערוכת יחיד להדר גד ברוטשילד אמנות. בתערוכה יוצגו ציורים, שצוירו בבית הקברות של קיבוץ עין חרוד, בו קבורים סבה וסבתה. "העבודות פורשות מבט המופנה על פי רוב כלפי מטה, כלפי האדמה. הוא תר אחרי הנגיעה בחומר עצמו … עד להפשטה כמעט של כתם ומקצב … אולם החומר אינו מאבד מאחיזתו ומאינסופיותו. הוא איננו יכול, שכן טמונים בו תחושות של ייאוש וחורבן לצד חיות רוחשת" (מתוך טקסט התערוכה, מאת אירנה גורדון).

שיח גלריה בתערוכה אינברט של בן הררי בגלריה רוזנפלד.

מסיבת נעילה בזומר לציון נעילת התחנה הראשונה בפרוייקט אפשרות של ספר, והוצאתם לאור של ספרי אמן חדשים, פרי יוזמתם של לאה אביר, רן קסמי אילן, אריה רוזן ואביגיל ריינר.

יום ראשון, ה-27.2:

לא יודעת מה אתכם, אבל לי תמיד הייתה חולשה לצבע. הערב יתקיים כנס רב משתתפים בשנקר, תחת הכותרת "חגיגה של צבע", בו חוקרים מכל העולם יציגו את החידושים האחרונים בתחומי המדע והאמנות של הצבע. את הפרטים המלים אתם יכולים למצוא כאן.

יום שלישי, ה-1.3:

פתיחת התערוכה אסתטיקוס בגלריה ע"ש פ.ק. הניך בטכניון, חיפה. בתערוכה יוצגו עבודות וידאו שיביעו פירושים שונים לאסתטיקה של הרגש. מציגים: אבי מוגרבי, נדב בן נון, רותי סלע, נירה פרג, רועי רוזן, ליאור ווטרמן ואריאל קליינר, קרן רוסו. אוצרת: מעין אמיר. כארוע מקדים לתערוכה יושק הבלוג "פועלות Word " אודות אמנות עכשווית ואסטיקה של רגשות. במסגרתו יתקיים מרתון של החלפת רעיונות של חוקרים, סטודנטים ואמנים מתחומים שונים על הקשר בין רגש למחקר ואמנות.

מתוך: חיבוק

ועוד קצת:

חיבוק, ספר משותף למיכל רובנר ולדויד גרוסמן.

דנה גילרמן על אריאלה פלוטקין.

פרומו משעשע לריאלטי art idol.

פרס ישראל לאמנות ליעקב דורצ'ין. כאן, כאן, וכאן.

10 תגובות על לא רק יין זול: דור ההמשך

    אחותי, זה רק פרסומת.. (לא משהו)

    ליוסי ברגר יש פתיחה במוזיאון

    אולי הכוונה היא שמי שעבר את משוכת בצלאל
    בוודאות בעל פוטנציאל גבוה להיות אמן ? אבל, בעצם מזה פוטנציאל גבוה להיות אמן ? קצת מזכיר לי את : "לילד שלכם יש פוטנציאל לא ממומש "
    (בית ספר יסודי)

    שיח גלריה עם בן הגרי בתערוכתו אינברט יתקיים ביום שישי, 25/2 בשעה 12:00 ולא בשבת. נשמח לראותכם

    בקשר לכנס בשנקר-הכניסה חופשית? אם לא, יש הגבלת גיל/מחיר?
    ואת יודעת באיזה שעות הכנס מתקיים?
    נ.ב: תודה על הכתיבה, בזכותך הכרתי כל מיני גלריות, תערוכות ואמנים חדשים

    תודה אדוה 🙂

    ההרצאות יתקיימו באנגלית, ולפרטים נוספים את יכולה לפנות לדוברות שנקר, במספר 03-6110101

    סתם פרומת לא צריך לקחת ללב. בייחוד אם את בוגרת בצלאל (סתם צחקתי)

    הבעיה העיקרית עם הפרסומת של בצלאל – היא העבודות עצמן

    נכנסתי למחלקת בוגרי מחלקת הצילום, האמת ?
    לא היה נעים לגלות שהמלך הוא עירום כביום היוולדו..

    והפרסומות ברחוב – היות ויש מגוון רב, זה תמיד נחמד לגלות עבודה חדשה.
    ולי לא מפריע שלא מתייחסים במפורש למשך שנות הלימוד, הרי זה ברור שכדי להיות בוגר עליך לעבור אי אלו שנים..

    התערוכה של בן הגרי נפלאה!
    ראש טוב, צילום שמשתמש ביסודות הציור בחכמה.
    חוויה מעשירה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *