• מערכת ערב רב
  • 15/02/2024

הדס מאור היא הזוכה בפרס האוצר של משרד התרבות והספורט

הדס מאור היא זוכת פרס האוצר של משרד התרבות והספורט לשנת 2023. הפרס נועד להביע הערכה והוקרה לעבודת האוצר המקצועי, שפועל לבניית שימור וטיוב האוסף עליו הוא ממונה, מקדם את המחקר ומעודד את חשיפת האוסף והצגתו לציבור.
ועדת השיפוט של הפרס כללה את יושב ראש הוועדה אלן גינתון, פרופ' דור גז, תמי כץ פריימן, יו"ר ועד הנאמנים יגאל בן שלום, משקיף, מנהל המחלקה למוזיאונים ואמנות פלסטית במשרד התרבות והספורט זהר זפרני ונציגת חברת ההפקה אורנית בן דרור. הוועדה בחנה את 16 תיקי המועמדים ולאחר דיון משותף בוועדת השיפוט, החליטה פה אחד להעניק את פרס האוצר לשנת 2023 להדס מאור.
מנימוקי השופטים:
הדס מאור, אוצרת ומרצה בכירה, פועלת בתחום האמנות מעל 30 שנה ונחשבת לאחת מהאוצרות המוערכות והבולטות בישראל ומחוצה לה. במהלך עבודתה כאוצרת הציגה קו תמטי מובהק המאופיין בקריאה אינטלקטואלית ופואטית של שדה האמנות הישראלי, תוך זיהוי והצגת הקשרים בין אמנים.יות צעירים.ות לזו של אמנים.יות מוכרים.ות ומבוססות.ים.
בעבודתה האוצרותית מאור נוגעת בנושאים טעונים הקשורים בממשי ובפוליטי, כמו גם במושגים תיאורטיים הנוגעים לקיום העכשווי, מבלי להיות תיאורית או קונקרטית. בעבודתה עם אוספים פרטיים ומוזיאליים כאחד, קיים אצלה דגש מובחן על הצבה בחלל והיא בונה באופן מדויק ומסקרן הקשרים, זיקות ואפשרויות קריאה ומחקר חדשים. מוקד עיקרי בעבודתה מוקדש לליווי ופיתוח של עבודות הצבה גדולות מימדים וספציפיות לחלל ולהקשר.
מאור מזוהה עם קו מינימליסטי מזוקק ומזוכך, הן באוצרות והן בכתיבה. תערוכתה “כוכב שחור” (2023) מבוססת על אוסף “הארץ”, אחד מאוספי האמנות הישראלית הגדולים והחשובים ביותר. מאור אצרה את הביתן הישראלי בוונציה בביאנלה לאמנות (2015) והייתה אוצרת שותפה בביאנלה לאדריכלות (2023). זכורה במיוחד תערוכתה “קו פעולה”, הביאנלה השביעית לרישום בירושלים שאצרה באופן מופתי ב-2019.