קול קורא לפרויקטים בגלריה המקרר 2024

גלריה המקרר מתרגשת להזמין אתכם.ן – אמניות, קולקטיבים, יוצרים, אוצרות ואוצרים – להגיש לנו הצעות לעונת התערוכות של 2024

גלריה המקרר מתרגשת להזמין אתכם.ן – אמניות, קולקטיבים, יוצרים, אוצרות ואוצרים – להגיש לנו הצעות לעונת התערוכות של 2024.

הגלריה מעודדת פעולות המייצרות חיבורים בין אמנות לאחריות חברתית ועשייה קהילתית, משתפות קהלים מגוונים, וחושבות תרבות כמערכת אקולוגית. אנחנו מחפשות הגשות מיוצרים.ות מתחומים שונים הפועלים.ות גם מתוך מחויבות לחברה ולקהילה, ושבאמצעות הפרקטיקה האמנותית שלהם.ן עוסקים בנושאים חברתיים, מאתגרים.ות מערכות שליטה וכוח, ומייצרים.ות הבנה ביקורתית של סוגיות מקומיות תוך עידוד השתתפות ושיח.

חלל הגלריה ובית הקירור כולו מציעים מרחבים מגוונים לתצוגה – ההצעות יכולות להיות ל:

  • תערוכות יחיד או קבוצתיות
  • סדנאות השתתפותיות
  • סמינרים או קבוצות מחקר
  • פרפורמנס
  • או כל הצעה אחרת שעדיין לא עלתה בדמיוננו!

אנו פתוחות לרעיונות חדשים ויצירתיים, כמו גם לשיתופי פעולה עם ארגונים שונים במטרה לשמש כמקום מפגש של אחריות משותפת ופעולה קולקטיבית, וכפלטפורמה לחקירת חברה צודקת דרך יצירה אמנותית, מעורבות ציבורית וחברה אזרחית.

על המקרר

גלריה המקרר, הממוקמת בלב תל-אביב, שואפת לייצר מרחב אמנותי של מפגש ושיח שבמרכזו עומד הקשר בין אמנות ואחריות חברתית וקהילתית והרצון להניע תהליכים חברתיים דרך אמנות.

בלב הפעילות שלנו עומדת האמונה בכוחה של האמנות וביכולתה לייצר דיאלוג, להציע תובנות חדשות על העולם ולעצב את המציאות בה אנו חיים וחיות. הגלריה רואה חשיבות בבניית רשתות קשרים בין אמנים.ות וקהילות, תוך יצירת מרחב לחקירה של חברה צודקת ובאמצעות חשיבה ביקורתית, התנסות אמנותית, מעורבות ציבורית ופרקטיקה מוסדית. זאת לצד מתן תמיכה לאמנים.ות מקומיים.ות, הנגשת התכנים של הגלריה, ויצירת הזדמנויות שוות ללמידה ולביטוי יצירתי, במטרה להסיר את החסמים המרחיקים יחידים.ות וקבוצות ממוקדים של עשייה תרבותית, ולקיים סביבה אינקלוסיבית ופתוחה.

השם ״המקרר״ נגזר משימושו ההיסטורי של החלל בו הוא פועל – מבנה תעשייתי תת קרקעי שהיה בית-קירור לפירות וירקות בשוק הסיטונאי. מאז 2018 פועל המקרר כמרכז אמנות ובו סטודיות לאמנים.ות, גלריה ובר-קפה. כל אחד מאגפי המקרר פועל באופן עצמאי, אך בין האגפים מתקיימים יחסי גומלין. הגלריה פועלת כעמותה ללא מטרות רווח, העמותה הוקמה ב2016 ומאז  יזמה, הפיקה וניהלה פרויקטים חברתיים ואמנותיים שונים כמו פסטיבלים ותערוכות גדולות בהשתתפות עשרות אמניות ואמנים מהארץ ומחו״ל, שזכו להצלחה רבה ולקהל מבקרים.ות רב ומגוון.

מה תקבלו מהמקרר?

המקרר היא גלריה עצמאית – עמותה ללא מטרות רווח, השואפת להיות מרחב השתתפותי ליוצרים.ות, אנשי תרבות וכל מי שחפצה לקחת חלק. לכן, למשתתפים בפעילות ינתן כל סיוע שיהיה באפשרותנו להעניק על מנת להקל על העבודה ולאפשר תהליך יצירתי פורה ומפרה. לצד זאת, לצערנו לא נוכל להשתתף בעלויות ההקמה או בביטוח העבודות המוצגות, ותתבקשו להשתתף בהוצאות הגלריה.

הגלריה תהיה לרשותכם.ן למשך חודש לפחות, ותהיה באפשרותכם.ן לקיים אירועים נלווים במרחבים השונים של בית הקירור כמו גם בקפה המקרר. בנוסף, תקבלו שירותי יח"צ דרך ערוצי השיווק של המקרר (פייסבוק, אינסטגרם, ניוזלטר), והציוד האור-קולי של הגלריה יעמוד לרשותכם.ן (תאורה, מקרנים, מסכים, אוזניות).

עלויות השתתפות בפרויקט:

  • 700 ש״ח לתערוכת יחיד
  • 900 ש״ח לתערוכות זוגיות/קבוצתיות
  • ייתכנו עלויות אחרות לפרויקטים שונים

תוכנית הגלריה מצורפת בהמשך – אך מומלץ לבקר בגלריה לפני הגשת ההצעה.

את ההצעה יש לשלוח למייל – [email protected] ולצרף מסמך PDF אחד שכולל:

  • הצעה לפרויקט – טקסט + דימויים
  • קורות חיים של היוצרים.ות ותיק עבודות (בין אם של האמנים.ות ו/או של האוצרים.ות)
  • סקיצות הצבה בחלל

תאריך אחרון להגשה: 2/09/23

ההצעות ייבחנו על ידי ועדת התערוכות של המקרר

*תשובות ימסרו עד סוף חודש ספטמבר

לינק לקול קורא באתר

 בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *