קול קורא להתכנסות מחקרית (כנס) בנושא אוצרות ועבודות האוצר

אנו מזמינים בזאת יוצרים/ות ואוצרות/ים, חוקרות/ים וסטודנטים/ות לתארים מתקדמים, מנהלי ומנהלות מוזיאונים וגלריות בעלות ובעלי טורים, ובעלות ובעלי דעה להציג את מחקריהן/ם ועמדתן/ם ביום עיון שנקיים ב – 9 במאי 2023 (יח' אייר תשפ"ג) באוניברסיטת חיפה

קול קורא להתכנסות מחקרית (כנס) בנושא אוצרות ועבודות האוצר

זהו קול קורא לא שיגרתי. בד"כ כאשר מפרסמים קול קורא לקראת כנס מציגה הוועדה המארגנת תמה. בהמשך לכותרת מעוררת העניין, מתוארים הנושא של הכנס וחשיבותו, ווהוועדה המארגנת חושפת את הנושאים הרצויים להרצאות. המידע על הנושא והרעיונות מיועדים לעודד את החוקרים להוציא לאור את מחקריהם ולעודד חוקרים להיכנס לתחום ולהתחיל ליצור. משילוב זה של מחקר קיים ומחקר מתהווה מתגבש הכנס, העשייה המחקרית יוצאת לאור, ודעות ועמדות מוצגים לקהילה.

בבואנו לנסח את הקול הקורא למפגש חוקרים, יוצרים ובעלי עניין, בנושא אוצרות ועבודת האוצר, התלבטנו רבות מה תהיה התמה המאחדת ומה תהיה רשימת הנושאים האפשריים. חשבנו על הכוונת הדיון להצגת הרבגוניות של התחום, לצד הצגת הדומה והשונה בעבודת האוצר ומעשה האוצרות, בשדה האמנות לעומת שדות אחרים; התלבטנו האם לכוון את הכנס לבחינת סוגיית עתידם של תחומי עשייה אלו במציאות של משבר האקלים ושינויים גלובליים נוספים. כמובן גם התעוררה השאלה, האם לעסוק במקרים המקומיים או להיפתח למקרים מהעולם. משגילינו שהתמות האפשריות הן כל כך מגוונות והנושאים כה רבים, החלטנו לשנות גישה.

החלטנו לקיים כנס שמטרתו למפות את הסוגיות המחקריות והנושאים המרכזים בשיח בנושא אוצרות ועבודת האוצר בפרט בתחומים השונים, בארץ ובעולם. זהו אפוא קול קורא להוציא לאור, לחשוף את העשייה ולשתף במגוון הסוגיות, ההתלבטויות, ההכרעות והשאלות.

בהתאם לכך, אנו מזמינים בזאת יוצרים/ות ואוצרות/ים, חוקרות/ים וסטודנטים/ות לתארים מתקדמים, מנהלי ומנהלות מוזיאונים וגלריות בעלות ובעלי טורים, ובעלות ובעלי דעה להציג את מחקריהן/ם ועמדתן/ם ביום עיון שנקיים ב – 9 במאי 2023 (יח' אייר תשפ"ג) באוניברסיטת חיפה.

יום העיון יתקיים במסגרת פעילותה של קבוצת המחקר "מיהו אוצר? – לחקר מעשי האוצר ועבודות האוצרות במוזיאונים ובאתרים". הקבוצה פועלת במסגרת תכנית 'שאר רוח' בפקולטה למדעי הרוח באוניברסיטת חיפה. בקבוצה שותפים חוקרות/ים ואמנים ממספר חוגים בפקולטה, כמו גםסטודנטיות/ים לתארים מתקדמים.

על ההצעות לכלול את הפרטים הבאים:

שם המציע/ה והשיוך הארגוני/ מקצועי

כותרת ההצעה

תקציר של המחקר או הדעה בהיקף של עד 300 מילים

4 – 6 מילות מפתח

את ההצעות והשאלות יש לשלוח למייל  לד"ר אסף זלצר [email protected]

עד לתאריך 28 בפברואר 2023; תשובות למגישים ימסרו במהלך חודש מרץ.

הוועדה המארגנת (לפי א-ב)

ניסים גל (החוג לתולדות האמנות); אסף זלצר (החוג ללימודי ישראל); אמה מעיין-פנר (החוג לתולדות האומנות); אסי משולם (החוג לאמנות יצירה)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *