קול קורא: אוסף תערוכות עיצוב

המרכז מזמין אוצרים ואוצרות, מעצבים ומעצבות לשלוח אלינו מידע אודות תערוכות עיצוב מכל התקופות, שאצרו, היו שותפים בבניתן או הציגו בהן, לטובת הקמת אוסף מחקרי חדש וייחודי. אנו מאמינות כי תערוכות הן אחד הכלים המרכזיים להבנת שדה העיצוב המקומי ולשם כך אנו מקדישות את שנת תשפ"ג ליצירת מפת תערוכות על ציר הזמן

אוסף תערוכות עיצוב

המרכז לחקר העיצוב בישראל, מחזיק באוסף נרחב וייחודי המייצג תקופות, תחומים וגישות מגוונות בעיצוב המקומי. ב-17 שנות פעילותו, התמקד המרכז באיסוף, אירכוב והנגשה דיגיטלית של אוספי עיצוב מקומיים. למרכז ארכיון דיגיטלי פתוח לקהל, בו מוצגים כיום כ-50,000 פריטים משדה העיצוב. בשנים הקרובות יבקש המרכז לקדם כתיבה ומחקר אודות עיצוב, מעצבות ומעצבים, תהליכי עבודה ויצירה ולעודד דיונים ושיתופי פעולה אקדמיים וחוץ אקדמיים מנקודת מבט רחבה על ציר הזמן התרבותי – מקומי.

 לינק לאתר המרכז – כאן

המרכז מזמין אוצרים ואוצרות, מעצבים ומעצבות לשלוח אלינו מידע אודות תערוכות עיצוב מכל התקופות, שאצרו, היו שותפים בבניתן או הציגו בהן, לטובת הקמת אוסף מחקרי חדש וייחודי. אנו מאמינות כי תערוכות הן אחד הכלים המרכזיים להבנת שדה העיצוב המקומי ולשם כך אנו מקדישות את שנת תשפ"ג ליצירת מפת תערוכות על ציר הזמן. תערוכות עיצוב מלמדות אותנו על הלך הרוח על תשוקות וחיי יומיום, על שאיפות ודמיון על תפיסת ההווה והעתיד בשדה העיצוב, הן משמשות כרגש מקצועי-חברתי-יצירתי וייחודי. כל תערוכה מאפשרת הכרות עם חללי תצוגה ותפיסות הצבה, עם שפה וטקסט בחלל, עם תנועה ומבנה ובעיקר על הבניית הדיאלוג שבין יוצרות-אוצרות וקהל רחב.

נשמח לקבל מידע, גם אם הוא חלקי, וכמובן, דימויים, טקסטים, סרטים, הזמנות, כרזות מניפסטים ועוד.

יש לצרף:

  1. מידע: שם התערוכה, שנה, איפה הוצגה התערוכה , שמות מציגים, שם האוצר.ת ועוד
  2. דימויים מתוך התערוכה (נודה לשמירת הקבצים בשם השולח או התערוכה)
  3. טקסטים, במידה וקיימים
  4. פרטי הקשר של השולח.ת (שם מלא, מספר טלפון, כתובת מייל, אתר וטקסט המתאר בקצרה את הקשר לתערוכה (או הסיפור אישי, אם רלוונטי לתערוכה)
  5. כל מידע נוסף אודות התערוכה

את המידע יש לשלוח בטופס הבא

ניתן לפנות גם במייל – [email protected]

או באינסטגרם – shenkar.design.archive

בתודה

המרכז לחקר העיצוב בישראל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *