קול קורא – אמן בקמפוס: מחקר, הוראה, ויצירה

הטכניון – מכון טכנולוגי לישראל, משיק תכנית חדשה אמן בקמפוס: מחקר, הוראה, ויצירה.
התכנית תנוהל על-ידי המחלקה ללימודים הומניסטיים ואמנויות. התכנית תאפשר לאמניות ואמנים לפתח פרויקט בשיתוף-פעולה עם חברות הסגל והסטודנטיות של קהילת המחקר בטכניון. התכנית תתמוך באמנים ואמניות שעבודתם מערבת מחקר וניסוי, ומשלבת את מדעי הרוח, המדעים, הטכנולוגיה ומקצועות ההנדסה

פברואר 2022

אמן בקמפוס: מחקר, הוראה, ויצירה

הטכניון – מכון טכנולוגי לישראל

המחלקה ללימודים הומניסטיים ואמנויות

הטכניון – מכון טכנולוגי לישראל, משיק תכנית חדשה אמן בקמפוס: מחקר, הוראה, ויצירה.

התכנית תנוהל על-ידי המחלקה ללימודים הומניסטיים ואמנויות. התכנית תאפשר לאמניות ואמנים לפתח פרויקט בשיתוף-פעולה עם חברות הסגל והסטודנטיות של קהילת המחקר בטכניון. התכנית תתמוך באמנים ואמניות שעבודתם מערבת מחקר וניסוי, ומשלבת את מדעי הרוח, המדעים, הטכנולוגיה ומקצועות ההנדסה. העדפה מיוחדת תינתן למי שעבודתם מייצרת שיח ושיתוף-פעולה סביב הממשקים שבין אמנות, מדע והנדסה, עם חברי וחברות הסגל, הסטודנטים  והסטודנטיות בטכניון.

משך השהות והתאריכים: 4-6 חודשים, משרה מלאה או חלקית, בשנת הלימודים האקדמית 2022-23 (אוקטובר 2022 – ספטמבר 2023).

מימון: המימון לתכנית ניתן הודות למענק נדיב של סוניה מרשק. התמיכה לכל תקופת השהות תהיה מלגה של 25,000 דולר. האמן או האמנית הנבחרים יידרשו לשהות בקמפוס הטכניון לפחות יומיים בשבוע, רצוי יותר. מגורים אינם כלולים בתכנית, אבל האמנית או האמן יוכלו לשכור יחידת דיור של הטכניון (בהתאם להיצע). מימון נרחב יותר ייתכן במקרה שהאמן או האמנית יגיעו מחוץ לארץ, וישהו בטכניון במשך רוב ימי השבוע.

חלל עבודה: האמן או האמנית שייבחרו יקבלו משרד בקמפוס וכן סטודיו. הסטודיו המרווח נתרם על-ידי סוניה מרשק, ומשמש גם לסדנאות ציור שבועיות. איננו מבטיחים חלל עבודה נוסף, אולם אם מועמד זקוק לחלל כזה יש לציין זאת, וייתכן שהטכניון יוכל לספק זאת.

מחויבויות:

כחלק מתכנית השהות, האמן או האמנית ילמדו קורס לתואר ראשון בו סטודנטים ילמדו מחקר, כתיבה ופרקטיקה אמנותית. הסטודנטים יציג את עבודתם במגוון דרכים, כולל הרצאות, מייצבים, אירועים וכו׳. האמן או האמנית יעבדו עם הקהילה המקצועית והתרבותית של הטכניון, ישתתפו בהרצאות ובאירועים חברתיים, ויפתחו שיתופי פעולה מחקריים.

דרישות:

העדפה תינתן למי שמחזיקים ב-mfa או דוקטורט.

על המועמדים להציג את המסמכים הבאים:

  1. קורות חיים, כולל השכלה, ניסיון, פרסומים (אם יש), פרסים, וכו׳.
  2. סילבוס של קורס בנושא לבחירתכם. הקורס טעון אישור הוועדות הרלבנטיות בטכניון.
  3. תיק עבודות הכולל דימויים של עד 25mb (בקבצי jpg) ורשימת דימויים (קובץ pdf); ניתן לכלול ברשימת הדימויים קישורים לעבודות ברשת;
  4. שמות של שני ממליצים, כולל שיוך אקדמי, טלפון, וכתובת דוא״ל (מכתבי המלצה יידרשו רק עבור מי שיגיעו לשלב הסופי).
  5. הצהרת כוונות (3-5 עמודים) הכוללת:

– תיאור של פרויקט השהות. כיצד תנצלו את השהות בטכניון? אילו נושאים, ארטיפקטים, ואירועים בכוונתך ליצור? הפרויקט עשוי כמובן להתפתח ולהשתנות בעתיד, אבל חשוב לנו להבין מה הם הנושאים והשאלות שתחקרו, מה הגישה שלכם למחקר, וכיצד אתם מתכננים לבצע אותו.

– תיאור של האופן בו הפרויקט ישתלב במחלקה ללימודים הומניסטיים ואמנויות בטכניון. התיאור הזה צריך להיות מפורט ככל האפשר. חישבו על עבודתכם, המחקר, המקורות והסטודנטיות בטכניון. כיצד הפרויקט מתחבר לתכניות בטכניון ומקדם שיתופי-פעולה בין אמנות, מדע, טכנולוגיה, ומדעי הרוח? האם הפרויקט יהיה כרוך בשיתוף פעולה עם גורמים נוספים? פרטו ככל הניתן.

– לוח זמנים משוער לפרויקט, לתקופה של ארבעה עד שישה חודשים בשנה״ל האקדמית 2022-2023.

 

מועד אחרון להגשה: 30.4.2022. את החומרים יש לשלוח לענת גלס בכתובת:

[email protected]

ההודעה על המועמד.ת הזוכה תהיה במהלך יוני 2022.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *