קול קורא למעצבות ולמעצבים בתחומי הטקסטיל והאופנה

התערוכה שתפתח בחודש אפריל 2022, תציג עבודות חדשות של כ-12 יוצרות ויוצרים המתכתבות עם ממצאי אשדוד הארכיאולוגים. התערוכה תציג דרך עבודות טקסטיל ואופנה את מפגש התרבויות הייחודי לאיזור אשדוד

קול קורא למעצבות ולמעצבים בתחומי הטקסטיל והאופנה

יצירה עכשווית המתכתבת עם ממצאי אשדוד
המוזאון לתרבות הפלשתים באשדוד והסוכנות – גלית גאון ותום כהן
מזמינים יוצרות ויוצרים לתערוכה חדשה

התערוכה שתפתח בחודש אפריל 2022, תציג עבודות חדשות של כ-12 יוצרות ויוצרים המתכתבות עם ממצאי אשדוד הארכיאולוגים. התערוכה תציג דרך עבודות טקסטיל ואופנה את מפגש התרבויות הייחודי לאיזור אשדוד. התערוכה מבקשת להציג ביטויים עכשווים למרקם הזהויות, החומרים, הצורות והסמלים של חפירות אשדוד תוך שימוש בחומר הגלם הנעדר בדרך כלל מחפירות אלה – הטקסטיל. יריעות הטקסטיל, בין אם הן עוטפות את הגוף ובין אם משמשות בתפקידים אחרים, מייצגות את החומר האינטימי ביותר לאדם – תהליך הפקתו, עיבודו, עיצובו וקישוטו של הטקסטיל בימי קדם היה ארוך, מורכב ומקומי.

העבודות בתערוכה יתייחסו לנושאים אלה דרך חומרי הגלם, תהליכי הייצור, השפה הסימבולית, הנרטיב החזותי ועד לשאלת השימושיות.
"טקסטיל פשוט , שהיה עד ללידה וגם למוות, השתתף בכל השלבים של אבולוציית החיים ובאנונימיות תרם את חלקו בכל האספקטים של התיאטרון האנושי – הוא אולי חומר אצילי הראוי לכך שנחשיב אותו ונכבד אותו" שילה היקס 1987

המוזאון לתרבות הפלשתים באשדוד הינו המוזאון הארכיאולוגי היחיד בארץ ובעולם המיוחד לתרבות הפלשתית, תרבות קדומה שחיה בערי כנען וביניהן באשדוד. תצוגת הקבע במוזאון מעניקה זווית מרתקת על התרבות הפלשתית, על מסעותיהם, כלי הפולחן שלהם וצורות החיים שלהם.

יוצרים ויוצרות מוזמנות להציע עבודות חדשות בתחומי הטקסטיל והאופנה המתכתבות עם התרבות החומרית המאפיינת את אשדוד הקדומה, השפה הסימבולית, הרעיונות החומריים, טכניקת העבודה או המסר שטוו יוצרות ויוצרים בחפצים שיצרו. במסגרת התערוכה יוזמנו מעצבות ומעצבים ליצור עבודות חדשות שיפותחו בתהליך משותף, במסגרתו יערכו סיורים באתרים ארכיאולוגיים באשדוד, מפגשים במוזאון לתרבות הפלשתים ומפגשי עבודה בסטודיו.

העבודות יוצגו במשך כשנה במוזאון לתרבות הפלשתים באשדוד.

הגשת הצעות לתערוכה

הגשת ההצעות תיעשה דרך הטופס בלינק הזה >>
ותכלול את הפרטים הבאים:

  • פרטי המגיש/ה – כולל שם מלא, מספר טלפון, כתובת מייל, אתר
  • טקסט אודות קצר על המעצב/ת ודוגמאות לעבודות קודמות
  • תיאור העבודה המוצעת, תיאור הקונספט או המדיום המתוכנן. ניתן לשלב צילומים, הדמיות או סקיצות.
  • הערכה לתקציב ולוח זמנים לביצוע העבודה וכל הקשור בהובלתה והצבתה במוזאון.
  • תאריך אחרון להגשת הצעות: 30.09.2021

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *