קול קורא לתכנית שהות זוגית בגלריית 'הקוביה' וגלריית 'ביתא' בירושלים

בית הספר לאמנות וגלריית 'הקוביה', ומרכז האמנות וגלריית 'ביתא', מזמינים אתכם – אמניות, אמנים ויוצרים מתחומים שונים – להגיש הצעות לפרויקט אמנות בביצוע צמד/זוג אמנים שיפעלו במהלך קיץ 2021 בחודשים אוגוסט-ספטמבר. מועד אחרון להגשה: 1 ביולי 2021.

**שימו לב: עידכון!!**

בעקבות הודעת תמיכה בפרויקט מטעם מועצת הפיס לתרבות ואמנות, פרויקט 'חדר זוגי' מתרחב ואנו מציעים אותו כשיתוף פעולה עם גלריית 'ביתא'

קול קורא לתכנית שהות זוגית בגלריית 'הקוביה' וגלריית 'ביתא' בירושלים

חדר זוגי + דאבל דייט 

בית הספר לאמנות וגלריית 'הקוביה', ומרכז האמנות וגלריית 'ביתא', מזמינים אתכם – אמניות, אמנים ויוצרים מתחומים שונים – להגיש הצעות לפרויקט אמנות בביצוע צמד/זוג אמנים שיפעלו במהלך קיץ 2021 בחודשים אוגוסט-ספטמבר. תכנית השהות תתקיים בחללי מרכזי האמנות ובסביבתם תוך שיתוף פעולה אמנותי בין שתי הגלריות, הפועלות במסגרת המחלקה לאמנות בעיריית י-ם. לתכנית השהות ייבחרו מתוך ההגשות שני פרויקטים של שני זוגות שונים. זוגות אלו יפעלו יחד ולחוד בשני מרכזי האמנות בדיאלוג מתמשך שיכלול הפקת אירועים משותפים תלויי מקום במסגרת אירועי "דאבל דייט".

הגלריות יקצו לטובת האמנים חללי עבודה וסטודיו, חללי התארגנות, ציוד מקצועי ותמיכה טכנית ככל הניתן ובהתאם לצורך. השהות אינה כוללת לינה וארוחות אך תיתכן גמישות ועצמאות בשעות הפעילות.

ההגדרה "זוג אמנים" מתייחסת לכל שני אמנים/אמניות מכל תחום המעוניינים להשתמש בפלטפורמת השהות ליצירת דיאלוג אמנותי ביניהם, בין אם כבר שיתפו פעולה בעבר ובין אם זו הפעם הראשונה.

תינתן עדיפות לזוגות אמנים ביניהם לפחות אחד משני האמנים מגיע מתחום האמנות הפלסטית. הצעות לשיתופי פעולה בין-תחומיים יתקבלו בברכה. צמד האמנים שיבחרו לפרויקט יתחייבו לנוכחות אינטנסיבית במהלך הקמת הפרויקט וביצועו עד להשלמתו, וכן יתחייבו ליצירת אירועים הפתוחים לקהל הרחב.

את ההצעה יש לייעד לאחד ממרכזי האמנות, בהתייחסות לחלל הגלריה המדוברת – ביתא או הקוביה, למרחב העבודה המוצע ולאופי המקום. עדיפות תינתן להצעות שיתייחסו להיסטוריה של המקום, להקשר התרבותי ולמרקם החברתי שמאפיין אותו. כמו כן, תנתן עדיפות לפרויקטים בעלי אופי ניסיוני ומחקרי. ניתן גם להציע הצעה שמתייחסת במקביל לשני מרכזי האמנות. הצעה כזו תתבקש להרחיב על אופן הפעולה הצפוי בכל אחד משני המרכזים.

 

תקציב פרויקט וצוות ליווי

פרויקט החדר הזוגי ימומן על ידי כל אחת מהגלריות בסכום כולל של עד 15 אלף ₪ לכל גלריה. סכום זה כולל את שכר האמנים (עד 60 אחוז מתקציב הפרויקט, לשני האמנים יחד), חומרים, הוצאות הפקה, עיצוב, פירסום והקמת תערוכה בהתאם לצורכי הפרויקט. הוצאות ההפקה השונות ייבחנו בהתאם לצורכי הפרויקט.

האמנים יזכו בליווי אמנותי של האוצרים הראשיים של גלריות הקוביה וביתא, וכן בליווי וסיוע טכני ושיווקי של צוות התוכנית.

למידע על מרכזי האמנות ניתן להכנס לקישורים הבאים: 

אתר הקוביה (כרגע משמש כאתר מידע ללימודים עד הרחבתו לאתר מלא) www.hacubia.co.il

פייסבוק הקוביה בקישור https://www.facebook.com/hacubia.jerusalem

אתר ביתא מתחדש בימים אלה, בינתיים ניתן לקבל מידע מדף הפייסבוק של ביתא: https://www.facebook.com/beitajerusalem

סיור וירטואלי בביתא:

https://my.matterport.com/show/?m=eSb3hJkHfYu&fbclid=IwAR3listdY0YEp9Lx-OprC79qsIZoUF8Ice6dEsQWgRwrdikb4wOnxEo9rH8

 

 

 

על ההגשה לכלול:

  • פסקה ביוגרפית קצרה על כל אחד מזוג האמנים (כולל שנת לידה ומקום מגורים). על קורות החיים לכלול תערוכות מרכזיות וכן אזכורים לפרויקטים תלויי-מקום קודמים במידה ויש.
  • 3-5 דוגמאות / לינקים (לצפייה בגוף הקובץ) לעבודות קודמות של כל אחד מהמציעים. וכן קישור לאתר אישי במידה ויש.
  • פסקת טקסט הממחישה את רוח הפרויקט כהצעה ראשונית, בדגש על אופן שיתוף הפעולה הצפוי בין שני האמנים והתייחסות למרכז בו תרצו לפעול. עד 250 מילים.
  • הערכת תקציב משוערת לפרויקט הכוללת: עלויות חומרים, עלויות הצבה, הגדרת צרכים מיוחדים (אם ישנם) וציוד טכני מיוחד, אם נדרש.
  • פרטי קשר: מייל וטלפון של כל אחד מהמגישים.
  • מומלץ: סקיצות לפרויקט / דימויים להמחשה.

אנא ציינו באיזה מרכז תרצו לפעול – הקוביה / ביתא / או הצעה המיועדת לשני המרכזים.

את ההצעה הזוגית יש לשלוח בקובץ PDF אחד (עד MB 10)

למייל [email protected]

דדליין: 1.07.21

שאלות נוספות לגבי מהות ואופן הגשת הפרויקט, ציוד טכני, חללים, ועוד – ניתן לשלוח לאותו המייל.

הצעות שלא יוגשו באופן מלא לפי המפרט שצויין לא ייבחנו.

תכנית השהות "חדר זוגי" שומרת לעצמה את הזכות לקבל או לדחות הצעות לפי שיקול דעת אוצרותי/אמנותי או כל שיקול אחר. לא יתקבלו הצעות שלא יוגשו לפי המפורט מעלה.

ניתן להגיע לראות את חללי העבודה והגלריה בתיאום מראש (באותה כתובת מייל) במהלך תקופת ההגשה.

+ בואו להיות אמני "חדר זוגי" + דאבל דייט !

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *