קול קורא לתערוכה: מהי העיר הלבנה?

חדר הפרויקטים בבית ליבלינג המארח תערוכות ופרויקטים מתחלפים העוסקים בשאלה "מהי העיר הלבנה?". אנו מזמינים אתכם: אדריכלים, מתכננים, אורבניסטים, גיאוגרפים, מעצבים, אמנים, חוקרים ויוצרים באשר אתם להגיש הצעות לתערוכה בחדר הפרויקטים. למידע נוסף : https://www.lieblinghaus.org/opencall/Exhibition-Open-Call-What-is-the-White-City רקע:  חדר הפרויקטים הוא חלל לתערוכות ופרויקטים מתחלפים העוסקים בשאלה "מהי העיר הלבנה?". במסגרת זו אנו מזמינים יוצרות ויוצרים מתחומים […]

חדר הפרויקטים בבית ליבלינג המארח תערוכות ופרויקטים מתחלפים העוסקים בשאלה "מהי העיר הלבנה?". אנו מזמינים אתכם: אדריכלים, מתכננים, אורבניסטים, גיאוגרפים, מעצבים, אמנים, חוקרים ויוצרים באשר אתם להגיש הצעות לתערוכה בחדר הפרויקטים.

למידע נוסף : https://www.lieblinghaus.org/opencall/Exhibition-Open-Call-What-is-the-White-City

רקע: 

חדר הפרויקטים הוא חלל לתערוכות ופרויקטים מתחלפים העוסקים בשאלה "מהי העיר הלבנה?". במסגרת זו אנו מזמינים יוצרות ויוצרים מתחומים שונים לקחת חלק פעיל בחקירה, בפרשנות ובביקורת של המושג. העיר הלבנה משמשת כפלטפורמה למחקר ולדיון אלטרנטיבי, פתוח ודינמי מתוך רצון להרחיב ולפתח את מושג השימור העירוני באמצעות חשיבה על העיר הלבנה כעל אתר מורשת עולמית וכחלק מעיר מתפתחת. חדר הפרויקטים משמש כמרחב לדיון עכשווי על שימור, עירוניות, זהות ותרבות בתל אביב. 

״העיר הלבנה״ הוא רעיון, מושג, מותג וחלק מן הנוף הבנוי של תל אביב. זהו מרחב עירוני שהתפתח בשנות השלושים והארבעים של המאה הקודמת, ובו מבנים בסגנון הבינלאומי, והוא הפך לליבה של תל אביב הצעירה. לאחר עשורים של בלייה ושינויים, הציבור והרשויות העירוניות גילו מחדש את איכויותיה של העיר הלבנה, הפעם כחלק ממורשת וסיפור שיש לשמר, התפתחות שהובילה להכרזת אונסקו על מרחב זה כאתר מורשת עולמית. העיר הלבנה מתגאה במספר יוצא דופן של לא פחות מ־4,000 מבנים היסטוריים, אולם היא ממשיכה להיות בית לחיים עירוניים הנמצאים בהתפתחות מתמדת.

בשנים האחרונות החלו להתעורר שאלות סביב המורשת הבנויה וכיצד אפשר להרחיב את שימורה מעבר לחידוש ולשיקום מבנים; כיצד שימור יכול להשתלב במגוון פעילויות מתווכות, שרואות בעיר הלבנה מרקם תרבותי והיסטורי חי המציג את סיפורן של כלל הקהילות שחלקו וחולקות מרחב זה. ברוח הגישה ״נופים עירוניים היסטוריים״ (HUL) של אונסקו נבקש לחשוב ביחד אתכם באיזה אופן ניתן לחזק את תחושת המקום, את שימור הזהות הקהילתית, את תפקודיות הרקמה העירונית ואת ערכיה ההיסטוריים לאור ההתפתחות המואצת של העיר, מה משמעות העבר של העיר להווה ולעתיד שלה ומהו הנרטיב של העיר? 

מה אנחנו אנחנו מחפשים?

הצעות לתערוכות בחלל המשלבות גם פעולות מתמשכות או מחקר אלטרנטיבי. תערוכות המשלבות בין מדיומים שונים מתוך התייחסות למושג ״העיר הלבנה״. תערוכות היוצאות מבית ליבלינג אל העיר ומייצרות דיאלוג בין שימור להתחדשות. הצעות לתערוכות העוסקות בטיפוח מורשת תרבותית וקהילתית, ועוסקות בעידוד פעילות חברתית ומעורבות אזרחית. כחלק מההצעה נבקש לכלול סדרת מפגשים/סדנאות/פעולות עם הקהל הרחב במהלך חודשי התערוכה (שלושה מפגשים).

מה אנחנו נותנים?

  • תערוכה שתוצג שלושה חודשים
  • מענק של 20,000 ש"ח הכולל את שכר האמן ואת הפקת התערוכה
  • ליווי אוצרותי אישי בתהליך העבודה על התערוכה עם אוצרת הפרויקט סברינה צגלה
  • אפשרות למפגש ושיח עם צוות התוכן של בית ליבלינג הכולל אדריכלי שימור, מתכנני ערים, אנשי חינוך ומעצבים 
  • חשיפת הפרויקט בפלטפורמות השונות של בית ליבלינג
  • תיעוד התערוכה כחלק ממחקר מתמשך ומתאסף: "מהי העיר הלבנה?"

איך להגיש?

הגשה בקובץ אחד בפורמט PDF שמשקלו לא יעלה על mb10. בשם הקובץ יש לציין באנגלית את שמו המלא של המגיש. על הקובץ לכלול:

  1. פרטי הקשר של היוצרים (שם, מייל, טלפון, כתובת)
  2. קורות חיים 
  3. תקציר רזומה – ביו (חצי עמוד)
  4. תיק עבודות (עד 10 עבודות, עבודות וידאו או תיעוד יש לצרף בלינק)
  5. טקסט המתאר את ההצעה לתערוכה (עד עמוד)
  6. המחשה של ההצעה וסקיצה של ההצבה בחלל 
  7. תקציב להצעה 

מועד אחרון להגשה: 7/4/2021

תשובות לזוכים: 21/4/2021

מועד פתיחת התערוכה: 15/7/2021

לשאלות ניתן לפנות: [email protected]

חבר השופטים יכלול נציגים מצוות בית ליבלינג, מנהל הנדסה, ראש מחלקת השימור ונציגי התרבות בעיריית תל־אביב–יפו.

אוצרת חדר הפרויקטים: אדר׳ סברינה צגלה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *