קול קורא – מיפוי: תערוכת אומנות הבוחנת מולדת, זהות וקולוניאליזם בריטי בישראל-פלסטין.

מיפוי: תערוכת אומנות הבוחנת מולדת, זהות וקולוניאליזם בריטי בישראל-פלסטין. המארגן: פרוייקט בלפור, עמותה רשומה בממלכה המאוחדת. אנו נרגשים להזמין אתכן לשלוח יצירות אומנות לתערוכת האומנות הווירטואלית הראשונה של פרוייקט בלפור, בנושא מיפוי בישראל-פלסטין. זוהי הזדמנות להציג את עבודתכן במסגרת בינלאומית, וכן להשתתף בפרוייקט המקדם מודעות לזכויות אדם באזורנו. אם הינכם אמנים ואמניות ישראלים או פלסטינים, […]

מיפוי: תערוכת אומנות הבוחנת מולדת, זהות וקולוניאליזם בריטי בישראל-פלסטין.

המארגן: פרוייקט בלפור, עמותה רשומה בממלכה המאוחדת.

אנו נרגשים להזמין אתכן לשלוח יצירות אומנות לתערוכת האומנות הווירטואלית הראשונה של פרוייקט בלפור, בנושא מיפוי בישראל-פלסטין.

זוהי הזדמנות להציג את עבודתכן במסגרת בינלאומית, וכן להשתתף בפרוייקט המקדם מודעות לזכויות אדם באזורנו.

אם הינכם אמנים ואמניות ישראלים או פלסטינים, ומעוניינים שעבודותיכם תהיינה מוצגות בתערוכה זאת במאי 2021, אנא קראו קול קורא זה.

אם יש לכן שאלות, אנא אל תהססו לפנות אלינו, ואנו מצפים לקבל את הגשותיכם עד ה-1.4.2021.

  1. תיאור פרוייקט

סקירה

אנו נקיים את תערוכת אומנות וירטואלית בנושא מיפוי: מולדת, זהות וקולוניאליזם בריטי בישראל-פלסטין. התערוכה תכלול יצירות אומנות שיישלחו על ידי אמנים ואמניות ישראלים ופלסטינים. אורחי התערוכה יוכלו להסתובב באופן וירטואלי בין היצירות, ללחוץ על יצירה המעניינת אותם, לקרוא עליה ולרכוש אותה אם ירצו. אנו נערוך ערב השקה של התערוכה לפני תחילתה, אליו נזמין אקדמאים, אקטיביסטים ואמנים.

מהי חשיבות הפרוייקט הזה?

הסכסוך הישראלי-פלסטיני נתפס לרוב כבלתי-פתיר ומעבר לתפיסתנו. אנו מאמינות שזוהי אחת הסיבות שבגללו אנשים מחליטים לא ללמוד ולהבין את הנושא לעומק. אנו מעוניינות להעלות מודעות לנושא הסכסוך בפורמט מרגש וקל-לגישה, ולכן החלטנו להשיק את התערוכה הזאת.

מטרותינו:

  1. חינוך עממי:

אנו מעוניינות להעלות מודעות ציבורית על הנושא הישראלי-פלסטיני, בעיקר בקרב קהל בריטי. זהו שלב הכרחי לפני כל שינוי מדיניות בריטית בעניין זה.

  1. העלאת מודעות:

אנו מעוניינות להדגיש את הקשר בין תפקידה הקולוניאלי של בריטניה בפלסטין והמציאות הנוכחית. חשוב לנו להדגיש את מחויבותה ההיסטורית והעכשווית של בריטניה.

  1. קידום שוויון באומנות:

ברצוננו להציג יצירות אומנות הן של אמנים ישראלים והן של פלסטינים, כביטוי של קריאתו של פרוייקט בלפור לקידום שוויון זכויות בין העם הישראלי והעם הפלסטיני.

  1. הנושא: מיפוי

אנו מבקשות מהאמנים והאמניות שישתתפו בפרוייקט לשלוח אומנות בעוסקת בנושא 'מיפוי'. לנושא זה יש קשר ישיר לקולוניאליזם הבריטי ולאופן בו שטחים חולקו מאז תקופת המנדט. בהסכמי סייקס-פיקו, בשנת 1916 החליטו בריטניה וצרפת באופן סמוי לבתר את שטחי האימפריה העות'ומנית ללא הסגמה של העמים שחיו שם, וקבעו גבולות שרירותיים ללא התייחסות לקבוצות הדתיות והאתניות של האזור. מפות מגדירות שטחים והם מטבען פוליטיות ומותרות במחלוקת. הן יוצרות עולמות ומעצבות מציאות, ונותנות לגיטימציה, ודה-לגיטימציה לאוכלוסיות. העובדה שאין נראות של פלסטין במפת העולם ההגמונית משמעותה הכחשה של קיום פלסטיני וכתוצאה מכך יש חוסר מודעות לגבי פלסטין, המסורת וההיסטוריה שלה.

אנא חשבו על השאלות הבאות כשאתם שוקלים אילו יצירות לשלוח:

  • כיצד מפות משקפות ומעצבות זהות?
  • מהו הקשר בין קולניאליזם ומיפוי (קרטוגרפיה)?
  • כיצד ניתן למפות מחדש את הזהות העצמית בהעדר הכרה גלובלית במדינת פלסטין לצד ישראל?
  • מהו הפוטנציאל הגלום במפות לעצב מחדש את האקלים הפוליטי בישראל?

אנא שימו לב שהשאלות הללו אינן מרשם, והינכן מוזמנות לפרש את הנושא בדרך הנכונה לכן. אנא קחו בחשבון שבעוד שבכוונתנו לכלול את כל עבודות האומנות שנקבל בתערוכה, אין ביכולתינו להתחייב לכך והדבר יהיה תלוי במספר ההגשות שנקבל.

  1. לוגיסטיקה
  1. הגשה:

אנא שלחו תמונת\תמונות JPEG של יצירת\יצירות האומנות שלכן לכתובת הדוא"ל [email protected] עד ה-1.4.2021. בנוסף, שלחו ביוגרפיה קצרה שלכן (100-200 מילים) והסבר כיצד החלטתן לפרש את הנושא, והיכן שניתן, את הרלוונטיות של היצירה להיסטוריה קולוניאלית בריטית.

  1. פלטפורמה:

ברצוננו להשתמש בפלטפורמה ArtSteps לתערוכה, שהימה אינטראקטיבית לצופה להסתובב בגלריה. היא מאפשרת לנו לכלול מחירים של היצירות כך שכל אמן ואמנית יכולים לבחור למכור את יצירתם אם זהו רצונם. אנו נכלול את פרטי ההתקשרות שלכם על היצירה, אם זהו רצונכם, ואנשים יוכלו ליצור איתכם קשר אם ברצונם לרכוש את היצירה. אנא ציינו אם היצירה למכירה, כשאתם שולחים אותה, וכן מחיר ופרטים ליצירת קשר.

  1. כרטיסים:

אנו לא נגבה כסף על כרטיסי כניסה לתערוכה, כי ברצוננו שתהיה אליה גישה נרחבת ככל האפשר והעלאת המודעות תהיה מקסימלית. יחד עם זאת, נבקש תרומה מינימאלית על כל כניסה של 3 פאונד, וכל ההכנסות הללו יחולקו באופן שווה בין האמנים והאמניות שישתתפו בתערוכה.

לסיכום:

  • שלחו את היצירה ל[email protected], עד ה-1.4.2021, ודאו שקובץ ה-JPEG גבוה ככל האפשר.
  • כתבו את שמכם, ביוגרפיה קצרה והסבר על היצירה. ניתן לשלוח את הטקסטים הללו באנגלית, עברית או ערבית ואנו נדאג לתרגום.
  • ציינו האם היצירה מוצעת למכירה וכתבו את המחיר ופרטי ההתקשרות אם כן.
  • ניתן לשלוח כמה יצירות שתרצו, אך אנו לא נוכל לכלול את כולן בתערוכה. אם אתם שולחים יותר מיצירה אחת, אנא ציינו את סדר התעדוף שלם.
  • אנא שתפו את קול קורא זה עם עוד אמנים ואמניות שיהיו מעוניינים ומעוניינות להשתתף בפרוייקט זה.
  • אמנם אין ביכולתנו לשלם על השתתפותכם, אך ההכנסה מכניסות לתערוכה יתחלקו באופן שווה בין האמנים והאמניות אשר ישתתפו בתערוכה.

על פרוייקט בלפור:

פרוייקט בלפור מחוייב להעלות לסדר היום הבריטי את המחויבות ההיסטורית של בריטניה כלפי פתרון צודק לסכסוך הישראלי-פלסטיני, על ידי חינוך ואדבוקציה, ופועלת לקדם הכרה בריטית במדינת פלסטין לצד מדינת ישראל. אנו מודעים להיסטוריה של רדיפת היהודים באירופה וכן למצב המתמשך של העם הפלסטיני, ויש לנו שלוש מטרות יסוד. פרוייקט בלפור מזמין את ממשלת בריטניה ואת העם הבריטי ללמוד מהי משמעותה של הצהרת בלפור ליהודים ולערבים, להודות בכך שבעוד מדינה יהודית הינה מטרה שהושגה, ההבטחה להגן על זכויות הפלסטינים טרם הוגשמה. כמו כן, אנו מאיצים בנבחרי הציבור הבריטי לפעול לקידום צדק, בטחון ושלום לשני העמים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *