קול קורא לתערוכה קבוצתית  "העדר" / "וְאַתֵּ֥ן צֹאנִ֛י צֹ֥אן מַרְעִיתִ֖י אָדָ֣ם אַתֶּ֑ם"

התערוכה תבקש לבדוק את תופעת "העדר" בחברה הישראלית – מה גורם לאנשים לחבור לקבוצה אחת ,לדבוק בדעות והתנהגויות דומות?חסרות ויתרונות בתופעת "העדר". האמנים מתבקשים להתייחס לשלוש קטגוריות של "העדר" – תרבות, פוליטיקה, אתיקה

קול קורא לתערוכה קבוצתית  "העדר" / "וְאַתֵּ֥ן צֹאנִ֛י צֹ֥אן מַרְעִיתִ֖י אָדָ֣ם אַתֶּ֑ם"

התערוכה תתקיים בגלריה מרכזית בתל אביב בחודש אוגוסט 15.08.19

התערוכה תבקש לבדוק את תופעת "העדר" בחברה הישראלית – מה גורם לאנשים לחבור לקבוצה אחת ,לדבוק בדעות והתנהגויות דומות?חסרות ויתרונות בתופעת "העדר". האמנים מתבקשים להתייחס לשלוש קטגוריות של "העדר" – תרבות, פוליטיקה, אתיקה.
ד"ר לב מוצ'ניק מהאוניברסיטה העברית בשיתוף עם פרופ' סינאן אראל מ-MIT וד"ר שון טיילור מחברת פייסבוק ערכו מחקר וכך אומר ד"ר לב מוצ'ניק בעקבות המחקר- "המחקר מראה כי אנחנו פחות עצמאיים בקבלת ההחלטות שלנו ממה שהיינו רוצים להאמין וכי חוכמת ההמונים היא לא באמת אוסף העמדות האינדיבידואליות של כל חברי הקבוצה, משום שהעמדה הפרטית שלנו מעוצבת בין היתר על ידי העמדות של אחרים בקבוצה ומשפיעה עליהן".
עוד אומר מוצ'ניק: "ככל שטכנולוגיות לעיבוד מידע ותקשורת נעשות נפוצות יותר כך הן תופסות תפקיד יותר דומיננטי בתהליכי קבלת ההחלטות שלנו. לממצאי המחקר שלנו יש השפעות במגוון תחומים שבהם אנשים נחשפים לעמדות של אנשים אחרים ועלולים להיות מושפעים מהם, כגון הצבעה בבחירות, חיזוי שוק מניות והמלצת מוצרים. לכן אנחנו צריכים לגרום לדירוגים ברשת ולטכנולוגיות המשקללות ביקורות, להתחשב בהטיית ההשפעה החברתית, כדי שנוכל לפרש שיפוט קולקטיבי באופן איכותי ולעשות שימוש טוב יותר באינטליגנציה קולקטיבית בעתיד".
יש לשלוח את הצעות לתערוכה לאוצר התערוכה, יהודה רחנייב  [email protected] בכל מדיום- ציור, צילום, פיסול, וידאו ארט, מיצב. בפורמט PDF עד MGB 1 עם הסבר קצר על העבודה. התערוכה תפתח בגלריה מרכזית בתא, 15.08.19 ביום חמישי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *