קול קורא: מחבוא/ים – תערוכה קבוצתית בגלריה החדשה לאמנות חזותית ע"ש ג'ינוגלי, ירושלים 

אנו פונים ליוצרים, אמנים, וסטודנטים להגיש הצעות לעבודות לתערוכה "מחבוא/ים" שתתקיים בקיץ 2018 בגלריה החדשה לאמנות חזותית ע"ש ג'ינוגלי. אנו מחפשים עבודות שמזהות את המתח והדואליות העולים מתוך הנושא מחבואים, עבודות שמצליחות להעמיק את תפיסת תת המודע האוניברסלי של המחבוא.

אנו פונים ליוצרים, אמנים, וסטודנטים להגיש הצעות לעבודות לתערוכה "מחבוא/ים" שתתקיים בקיץ 2018 בגלריה החדשה לאמנות חזותית ע"ש ג'ינוגלי.

אנו מחפשים עבודות שמזהות את המתח והדואליות העולים מתוך הנושא מחבואים, עבודות שמצליחות להעמיק את תפיסת תת המודע האוניברסלי של המחבוא.

ניתן להגיש הצעה לפרויקט אחד או למספר פרויקטים שונים, ניתן להגיש עבודות קיימות שנוצרו בשנים האחרונות, או להציע עבודות חדשות עבור התערוכה. העבודות יכולות להיות בכל פורמט ומדיום, ומכל תחומי היצירה. פרויקטים נבחרים יזכו למימון חלקי או מלא.

תאריך סופי להגשה: 22.4.2018 כולל.
כתובת מיל: [email protected]

בהצעת עבודה יש לציין: שם היוצר, שם הפרויקט, עד 5 דימויים/הדמיות, טקסט הסבר קצר, האם הפרויקט הוצג בעבר והיכן ופרטי תקשורת. התערוכה מיועדת לכל המשפחה , ילדים ומבוגרים כאחד.

"מי שעומד מאחוריי או מלפניי או מצדדיי הוא העומד…״ אין כמעט ילד שלא מכיר את המשפט. משחק המחבואים הוא אחד המשחקים האלמותיים, פופולרי בקרב ילדים היום כפי שהיה במשך דורות רבים. המשחק מתחיל בחיפוש אחר המחבוא המושלם, מחבוא שיתאים למידות הגוף, יסתיר אותו לחלוטין ויספק תצפית במתרחש בחוץ ללא חשש. המחבוא הטוב מאפשר להיות רואה ואינו נראה. כמו במצלמה נסתרת המציאות נגלית בלי ההפרעות שבמודעות לצופה.  בתוך המחבוא ההתרגשות גוברת, לצד דריכות וציפייה במתרחש מסביב, השהייה במקום מסתור מאפשרת התכנסות, ריכוז ושקט. במחבוא מתקיימת מציאות חדשה, הנוכחות היא בעולם מוכר אך החוויה משתנה. הארון הוא כבר לא מקום לאחסון בגדים אלא חלל שעוטף מכיל ושומר. השהייה במחבוא מלווה בציפייה לצאת. היציאה ממנו היא חזרה מאי-נוכחות אל החשיפה, אל ההכרה.

צורה נוספת של מחבוא בילדות היא המחנה. בקרב ילדים, המחנה ממלא צורך במרחב ניסתר  רחוק מעיני המבוגרים. גרוטאות שהובאו אל המחבוא שינו תפקיד, כך למשל גלגל אופניים ישן הפך להגה של ספינה ומקל מטאטא לתורן. בעזרתם הפליגו הילדים לעולמות אחרים והגשימו את הרצונות שלהם. הילדים תכננו את המרחב בקפידה והיו מודעים לארעיות שלו. המחבוא בילדות היה עולם זמני וחולף, מרחב מומצא לזמן מוגבל.

לצד ההרפתקאות והגילויים שמזמן המחבוא הוא גם מפלט המעניק ביטחון הגנה ונחת לשוהים בו. בעולם החי, החזות של החיה וממדיה מאפשרים לה להיטמע בסביבה ולהסוות את עצמה. היכולת של החיה להיות אך לא להיראות היא מנגנון הישרדותי חשוב שמקנה לה ביטחון והגנה מפני אויבים.  באופן דומה זקוק האדם לרגעים בהם הוא נוכח אך אינו חשוף.

חווית ההיעלמות-התגלות, הצורך להיות נסתר ולהיחשף טמון באדם עוד מהיוולדו. המחבוא הוא צורך קדמון שקיים במסורות עתיקות יומין. כבר בסיפור גן העדן, אדם וחווה מחפשים מחבוא מפני האל לאחר שאכלו מפרי עץ הדעת. במיתולוגיות, בסיפורי האגדות והפנטזיה, יצורים פלאיים נסתרים מהעין ובכך מייצרים קסם כשדמותם נותרת חבויה ובלתי מושגת. המחבוא משמש דיאלוג בין עולמות שמתקיימים במקביל, בין הסתרה וגילוי, פנים וחוץ, נוכחות ואי נוכחות, אשליה ואמת.

https://www.facebook.com/ginogly/

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *