קול קורא- האקתון ננו מדע-אמנות לקראת מוזיאון ננו חדש באוניברסיטת בר אילן

במהלך האקתון יכירו המדענים את עבודותיהם של האומנים, והאומנים את נושא המחקר של המדענים. קבוצות של שיתופי פעולה אפשריים יתגבשו במהלך כל היום, כדי להכין סקיצות ראשוניות למייצבים שיוקמו בחלל המוזיאון.

 מטרת ההאקתון שיתוף פעולה של חוקרים מאוניברסיטת בר אילן עם אומנים מעצבים ומייקרים שיש להם זיקה למדע. ההאקתון יפגיש למשך יום שלם אנשי מדע אומנות ועיצוב סקרניים על מנת לחלום יחד ולהתחיל לרקום את מוזיאון הננו העתידי.

המכון לננוטכנולוגיה וחומרים מתקדמים באוניברסיטת בר אילן (BINA) הוא קהילה מדעית שוקקת, הגדלה משנה לשנה, עם צוות מדענים העוסקים בפיתוח גישות מבוססות ננו לתחומי האנרגיה, המגנטיות, האופטיקה, הקלינטק והביורפואה.

במהלך האקתון יכירו המדענים את עבודותיהם של האומנים, והאומנים את נושא המחקר של המדענים. קבוצות של שיתופי פעולה אפשריים יתגבשו במהלך כל היום, כדי להכין סקיצות ראשוניות למייצבים שיוקמו בחלל המוזיאון.

מוזיאון הננו החדש של אוניברסיטת בר אילן, הינו רעיון חדשני להנגשה של מדע וטכנולוגיה.

לא מדובר במוזיאון מדע שגרתי, אלא במוזיאון השוכן בלב מכון מחקר חי ונושם שישקף את חזונם של מדענים וחוקרים אשר עוסקים בחזית המדע באופן יום יומי.

בין כותלי המוזיאון יוצגו תערוכות שיכללו מייצבים פרי שיתוף פעולה מתמשך בין חוקרים לאמנים. הביקור במוזיאון יאפשר חוויה רב חושית, תלת ממדית, מעודדת סקרנות, ולמידה.
תחום הננוטכנולוגיה משנה את פני החברה ומשפיע על רוב תחומי חיינו.

 ביקור במוזיאון יחשוף את הקהל הרחב לאפשרויות הבינתחומיות הגלומות במדע ויאפשר לציבור מפגש עם רעיונות עכשוויים וחדשניים מן התחום ומעבר לו,

 

הגדרת העבודות המיועדות למוזיאון הננו:

  1. העבודות שיבחרו למוזיאון יהיו בעלות יכולת תקשורת עם קהל מגוון ואם זאת מפתיעות ומחדשות בנראות שלהן וברעיון העומד בבסיסן.
  2. על העבודות להציג ולהדגים עיקרון מדעי באופן בו המדען שהיה שותף לתהליך יוכל לשוחח על מחקרו באמצעות העבודה.
  3. העבודה צריכה להיות מותאמת לצפייה/הפעלה על ידי קבוצה גדולה של מבקרים (25-30 איש)
  4. העבודות יכולות להיות בעלות מנגנון נסתר או שמעשה האמנות ואופן הכנתן יוותר פלאי או אניגמטי, אך הן יכולות להיות גם עבדות שיחשפו את המנגנון/ המהלך הטכני של עשייתן, כך שתחום דעת נוסף – הנדסי, כימי, פיסיקלי וכיו"ב ייחשף לקהל.
  5. רצוי ומומלץ שלעבודות יהיו גם רבדים רעיוניים מעמיקים נוספים מדיסציפלינות אחרות. רעיונות הדורשים זמן קליטה כך שיתגלו למבקר מיטיב הלכת ולמעמיק הדעת או למבקר השוהה זמן ממושך בסמוך לעבודה.
  6. כמו כן, למוזיאון יש עניין רב גם בעבודות ורסטיליות אשר יוכלו לשנות את מהותן ונראותן על פי נושאי ההדרכה השונים או שיראו שונות ממקומות צפייה שונים בבניין.

הצטרפו ליום שלם של סיעור מוחות שבמהלכו נהגה יחד רעיונות יישומיים למוזיאון הננו העתידי.

לפרטים והרשמה כאן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *