קול קורא- מוזיאון ג'סי כהן השלם

מוזיאון ג׳סי כהן השלם הוא פרויקט מתמשך של האמנים אפי ואמיר יחד עם יגאל אופיר, יעקב ארליך, חביבה ברקול, פנינה ברקול, דבורה הראל, מלכה כהן, רותי מזרחי, תקוה סדס, רחל פולט, מימי רוזנברג, עדה רחמים ועוד רבים מתושבי ג׳סי כהן. זהו מוזיאון-מקום בהתהוות תמידית, אשר מנסה ללכוד את ה"מקום" במשמעותו הרחבה, מעבר לקונקרטי-גיאוגרפי. השלב הראשון […]

מוזיאון ג׳סי כהן השלם הוא פרויקט מתמשך של האמנים אפי ואמיר יחד עם יגאל אופיר, יעקב ארליך, חביבה ברקול, פנינה ברקול, דבורה הראל, מלכה כהן, רותי מזרחי, תקוה סדס, רחל פולט, מימי רוזנברג, עדה רחמים ועוד רבים מתושבי ג׳סי כהן.

זהו מוזיאון-מקום בהתהוות תמידית, אשר מנסה ללכוד את ה"מקום" במשמעותו הרחבה, מעבר לקונקרטי-גיאוגרפי.

השלב הראשון של הפרויקט, שמסתיים בימים אלו, מורכב משני חלקים מרכזיים. הראשון הוא ציר זמן של שכונת ג׳סי כהן, המתאר, מנקודות מבט שונות, את האירועים המרכזיים שהתרחשו בה החל משנות ה-50 ועד ימינו. חלק זה מוצג בקומת הכניסה של המרכז לאמנות דיגיטלית והוא צפוי להישאר כתצוגת קבע.

החלק השני מציע התייחסות מרחבית ובמרכזו מפה של ג׳סי כהן כפי שהיא נתפסת על ידי תושביה, כלומר לא בחפיפה לגבולותיה הרשמיים של השכונה. בחלק זה מוצגים חומרים שונים המתייחסים לאזורים ממוקדים בשכונה. חלק זה מוצג כתערוכה זמנית שתסתיים בחודש הבא.

בכוונתנו להמשיך ולפתח את המוזיאון, על בסיס שלב ראשון זה ותוך כדי הרחבת מעגל המעורבים בו – אמנים ותושבי שכונה כאחד.

אנו מזמינים אתכם להגיש הצעות לפרויקט אמנות חדש במסגרת שנת הפעילות 2017 במוזיאון ג׳סי כהן השלם.

בשנת הפעילות הקרובה המוזיאון יעסוק באחד מהמוסדות המרכזיים בשכונת ג׳סי כהן – בי״ס וייצמן – שפעל בשכונה במשך כמעט 60 שנה עד לסגירתו בשנת 2012. כיום פועל במבנה המרכז לאמנות דיגיטלית ובו מוזיאון ג׳סי כהן השלם. בי״ס וייצמן, בי״ס יסודי ממלכתי, שהוקם בסוף שנות החמישים משקף במובנים מסוימים את ההיסטוריה של השכונה, תהליכים מקומיים, עירוניים ולאומיים מזמן הקמתו ועד סגירתו.

הנכם מוזמנים להציע הצעות לפרויקט בשיתוף התושבים, שיהיה כרוך בשהייה במקום, בדיאלוג עם צוות המוזיאון ובסופו תתקיים תצוגה (תערוכה או אחרת).

כיוונים אפשריים אך לא מחייבים:

ההיסטוריה המסוימת של ביה״ס

ביה״ס כאתר, כסביבה

היבטים חברתיים וחינוכיים

תפקיד ביה״ס בתוך קהילה ושכונה

שאלות בדבר מערכת החינוך, תפקידה, מקומה בחברה העכשווית

למעוניינים להציע הצעות: יתקיים מפגש במוזיאון ג׳סי כהן השלם הכולל ביקור במוזיאון ובשכונה והכרות עם צוות המוזיאון. המפגש יתקיים ב- 2.3.17, במרכז לאמנות דיגיטלית, ניתן להגיע בין השעות 14:00-18:00.

לרשותכם יעמדו:

  • חלל עבודה
  • כל חומרי המחקר שנאספו עד כה ע״י מוזיאון ג׳סי כהן השלם הכוללים גם דמויות מפתח בשכונה היום ובעבר.
  • תמיכה אוצרותית והפקתית של צוות המרכז לאמנות דיגיטלית
  • ייעוץ של אפי ואמיר – יוזמי ומקימי מוזיאון ג׳סי כהן השלם
  • תקציב הפקה
  • שכר אמן

ההצעות יעברו סינון ראשוני על ידי צוות המוזיאון הכולל את הצוות האוצרותי של המרכז לאמנות דיגיטלית, האמנים אפי ואמיר וקבוצת האוצרות של תושבי השכונה. מועמדים שימצאו מתאימים יוזמנו לפגישה עם צוות המוזיאון. הבחירה תתקיים לאחר הפגישה.

מועד אחרון לשליחת הצעות: 30.3.17

את ההצעות יש לשלוח בפורמט של עמוד A4 לכל היותר, בצירוף קורות חיים רלוונטיים,
למייל: [email protected]

טלפון לברורים: 03-5568792

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *