קול קורא: פיקציה 6 – בתוך ומחוץ לקופסא

הכנס השישי ללימודי טלוויזיה בישראל של החוג לקולנוע וטלוויזיה, אוניברסיטת תל-אביב. ימים ג'-ד', 23-24 בפברואר, 2016 כנס פיקציה השישי ללימודי טלוויזיה של החוג לקולנוע וטלוויזיה באוניברסיטת תל-אביב, מבקש להציג תמונה רחבה של מצב מחקר הטלוויזיה בישראל כיום. אנו מזמינים חוקרות וחוקרים להתבונן ולחשוב בתוך הקופסא ומחוצה לה: לפרש תכני טלוויזיה אך גם להציב אותם בהקשרים […]

הכנס השישי ללימודי טלוויזיה בישראל של החוג לקולנוע וטלוויזיה, אוניברסיטת תל-אביב.

ימים ג'-ד', 23-24 בפברואר, 2016

כנס פיקציה השישי ללימודי טלוויזיה של החוג לקולנוע וטלוויזיה באוניברסיטת תל-אביב, מבקש להציג תמונה רחבה של מצב מחקר הטלוויזיה בישראל כיום. אנו מזמינים חוקרות וחוקרים להתבונן ולחשוב בתוך הקופסא ומחוצה לה: לפרש תכני טלוויזיה אך גם להציב אותם בהקשרים שונים; ליישם כלים פרשניים מוכרים אך גם להציע כלים ומושגים חדשים; להתבונן בטלוויזיה אך גם בריבוי המסכים המלווים אותה כיום.

אנו מזמינים פרשנויות וקריאות ביקורתיות של תכני טלוויזיה מכל הסוגים (גם מהסוג שכלל לא מופיע על מסך הטלוויזיה, אלא על מסכים אחרים, ממסך המחשב ועד הסמארטפון), לצד קריאות המציבות תכני טלוויזיה בהקשרים פוליטיים, כלכליים וחברתיים, וקריאות שיחניות, הבוחנות את דרכי ההתקבלות של התוכניות אצל הביקורת והקהל.

אנו קוראים להצעות המיישמות כלים פרשניים מוכרים בלימודי הטלוויזיה, לצד הצעות המציעות כלים חדשים למחקר ופרשנות. נבקש להציג מחקרים השואבים ממסורת חקר הקולנוע, הטלוויזיה והתקשורת, לצד מחקרים המיישמים על הטקסט והקונטקסט הטלוויזיוני כלים ומושגים מדיסציפלינות אחרות: פילוסופיה, חקר הספרות, לימודי תרבות, לימודי מגדר, אנתרופולוגיה ועוד.

נושא מיוחד: בעשור האחרון אנו עדים לריבוי יחסי של תכנים טלוויזיוניים המתכתבים בצורות שונות, ולעיתים אף סותרות, עם המזרחיות. פיקציה 6 מזמין חוקרות וחוקרים וכן אנשי/נשות רוח ותרבות להציע הרצאות ו/או הצעות למושב מיוחד, שיוקדשו למופעים החדשים של מזרחיות בטלוויזיה הישראלית. אנו מעוניינים לבחון במיוחד את השאלות הבאות: האם המופעים המזרחיים העכשוויים בטלוויזיה הם "חדשים"? אם לא, כיצד הם משתמעים ביחס ל"קיים", ואם כן , מהו "החדש"? מהן הזיקות התיאורטיות, הפוליטיות, האסתטיות והתרבותיות של מופעים אלו עם השיח המזרחי החוץ טלוויזיוני? האם היצירה המזרחית העכשווית בטלוויזיה קוראת לנו הצופים/ות והחוקרים/ות לצאת מחוץ לקופסא? למשל, האם היא מציעה אפיסטמולוגיה חדשה לחקר המזרחיות?

כנס פיקציה מבקש לפתוח מרחב לדיון בטלוויזיה ישראלית, אולם יתקבלו גם הצעות בנושאים שאינם קשורים לישראל. חוקרים וחוקרות מוזמנים לשלוח הצעות הקשורות, בין השאר, לנושאים הבאים:

  • פרשנויות טקסטואליות לתוכניות טלוויזיה
  • חקר השיח סביב טקסטים טלוויזיוניים
  • טלוויזיה בהקשרים פוליטיים, כלכליים וחברתיים
  • טלוויזיה, אינטרנט ומסכים אחרים
  • חקר הממסד הטלוויזיוני ורגולציה בטלוויזיה
  • חקר קהלים בישראל
  • מבטים על טלוויזיה מדיסציפלינות שכנות
  • מושגים חדשים במחקר טלוויזיה

את ההצעות יש לשלוח עד ה – 30.11.2015 לתיבת הדואר של הכנס: [email protected]

על ההצעות לכלול את שם המרצה, כותרת ההרצאה, שיוך אקדמי ותקציר בן 200 מילה. משך כל הרצאה יהיה 20 דקות.

בברכה,

מירב אלוש לברון, נועם יורן, דן ערב ואיתי חרל"פ, חברי ועדת הכנס, ואריאל אבישר, מפיק הכנס.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *