קול קורא לפרפורמרים, אמנים ואקטיביסטים

קול קורא לקבוצת מחקר ופעולה חדשה בירושלים לקראת מתחת להר: פסטיבל לאמנות ציבורית חדשה 2015, במסגרת עונת התרבות בירושלים. מתחת להר: פסטיבל לאמנות ציבורית חדשה מזמין פרפורמרים, אמנים וחוקרים בעלי עניין פוליטי וחברתי להצטרף לקבוצת עבודה חדשה שתפעל בחודשים הקרובים בירושלים, לקראת פסטיבל מתחת להר 15, שיתמקד השנה בהר הבית/חראם אל-שריף, על סביבותיו הפיזיות והרעיוניות. מתחת להר […]

קול קורא לקבוצת מחקר ופעולה חדשה בירושלים לקראת מתחת להר: פסטיבל לאמנות ציבורית חדשה 2015, במסגרת עונת התרבות בירושלים.

מתחת להר: פסטיבל לאמנות ציבורית חדשה מזמין פרפורמרים, אמנים וחוקרים בעלי עניין פוליטי וחברתי להצטרף לקבוצת עבודה חדשה שתפעל בחודשים הקרובים בירושלים, לקראת פסטיבל מתחת להר 15, שיתמקד השנה בהר הבית/חראם אל-שריף, על סביבותיו הפיזיות והרעיוניות.

מתחת להר היא פלטפורמה עכשווית לאמנות ופוליטיקה חיה, המתרחשת במרחב הציבורי בירושלים. הפסטיבל, שנוסד ב-2011 כחלק מעונת התרבות בירושלים, הוא אוסף של פעולות ואירועי שיח, עבודות אמנות שעשויות מאנשים, זמן ומקום.

בחודש יולי נתחיל סדנת קיץ מתמשכת שתכלול 6 מפגשים שבועיים, במסגרתם יתקיימו מחקר עיוני ופרפורמטיבי, חזרות, וסיורים בעיר, שיובילו למרתון של שלושה ימי הכנה לקראת הפסטיבל – ארבעה ימי פעולות והתכנסויות במרחב הציבורי של ירושלים. את הסדנה יוביל עומר קריגר, המנהל האמנותי של הפסטיבל, יתארחו בה אמני הפסטיבל, מרצות ומרצים נוספים.

מוזמנים לקבוצה אנשים סקרנים עם ראש פתוח, המכירים את שדות האמנות והמופע העכשוויים ובעלי תודעה פוליטית ואזרחית. רצוי שהמשתתפים יהיו בעלי ניסיון בפרפורמנס, מופע, אמנות או מחקר, עם יכולת התחייבות לפרויקט מתמשך של עבודה, למידה ומחקר קבוצתי. הסדנאות והמרתון יכללו קריאה, דיון, הכנה להשתתפות בפעולות השונות של הפסטיבל, מחקר אודות פעולות אמנות במרחב ציבורי, מן העבר, ההווה והעתיד.

חברי הקבוצה יהוו את הגרעין של קהילת מתחת להר, יחקרו יחד את המושג והפרקטיקה של 'אמנות ציבורית חדשה' וסוגיות בין אמנות לפוליטיקה, ובין פרפורמנס והמרחב הציבורי. הקבוצה תלווה את ההכנות והמחקר האמנותי והפוליטי לקראת הפסטיבל, ותקח חלק פעיל באירועי ועבודות הפסטיבל כפרפורמרים, מתווכים, פרשנים, אמנים ואזרחי העיר.

נשמח לפגוש מועמדות/ים מתחומי המופע, אמנות, מחול, אקטיביזם, תיאטרון, אדריכלות, פוליטיקה, היסטוריה, סוציולוגיה, פילוסופיה, גיאוגרפיה, מחקר הדתות, ותחומים דומים ושונים. עדיפות לדוברי ערבית ושפות נוספות, אנשים שאוהבים להופיע בציבור, ניחנו בתקשורת טובה, בעלי מזג נוח, אמיצים ושוחרי שלום.

כל המפגשים והפעולות יתקיימו בירושלים. המשתתפים שייבחרו יזכו במלגת השתתפות צנועה.

תקופת העבודה

1.7.15-28.8.15

פגישות שבועיות

מ-1 ביולי בכל יום שני נקיים מפגש של 3 שעות בין השעות 18:30 עד 21:30

מרתון

בין ה-17-20 באוגוסט נקיים מרתון של 5 שעות ביום.

מתחת להר: פסטיבל לאמנות ציבורית חדשה יתקיים בתאריכים 25-28 באוגוסט 2015

על המעוניינים לשלוח עד לתאריך 28.6.15 קורות חיים מקוצרים, תמונה, ומכתב מוטיבציה קצר (עד 300 מלים) שבו יספרו על הענין שהם מוצאים בקבוצה ובפסטיבל. את החומרים יש לשלוח לכתובת

[email protected]

מפגש היכרות ראשון יתקיים ב-1 ביולי, אחריו נודיע אם התקבלתם לקבוצה.

למידע נוסף ניתן ליצור קשר ב [email protected]

אתר מתחת להר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *