קול קורא לבתים מארחים ביאפא

לקראת התערוכה: "בתים מֵעֵבֶר למקף" (שם זמני), המעבדה למחקר חזותי של עמותת זוכרות מבקשת לאתר בתים/חללים אורבנים ביאפא שבעליהם הפלסטינים אולצו לעזוב ב- 1948, שיסכימו לפתוח את שעריהם לקהל במסגרת התערוכה "בתים מֵעֵבֶר למקף" (שם זמני), שתתקיים בין התאריכים 14-16 למאי, 2015, לציון יום הנכבה ה-67. התערוכה תבקש לאתגר את הייצוג ההגמוני של ההיסטוריה(ות) של יאפא […]

לקראת התערוכה: "בתים מֵעֵבֶר למקף" (שם זמני), המעבדה למחקר חזותי של עמותת זוכרות מבקשת לאתר בתים/חללים אורבנים ביאפא שבעליהם הפלסטינים אולצו לעזוב ב- 1948, שיסכימו לפתוח את שעריהם לקהל במסגרת התערוכה "בתים מֵעֵבֶר למקף" (שם זמני), שתתקיים בין התאריכים 14-16 למאי, 2015, לציון יום הנכבה ה-67. התערוכה תבקש לאתגר את הייצוג ההגמוני של ההיסטוריה(ות) של יאפא כפי שהינו מונכח על ידי הפסטיבל העירוני הפופולארי "בתים מבפנים" (שמתקיים באותם תאריכים).

במסגרת הפסטיבל האדריכלי העירוני "בתים מבפנים" המתקיים מידי שנה בחודש מאי, נפתחים עשרות מבנים בתל אביב וביאפא לביקורים, דיונים וסיורים. הפסטיבל יוצא לדרך תחת הסיסמה "לפתוח את העיניים והראש לסביבה, לארכיטקטורה ולעיצוב", ועל אף ההבטחה, עיני המשתתפים באירועי הפסטיבל נפתחות באופן סלקטיבי בלבד. יאפא בעיקר, נדמית כעיר מדומיינת א־מדינית וא־טריטוריאלית המתקיימת מחוץ לחלל ולזמן, שבה דרים זה לצד זה ישן וחדש, התחדשות ושימור, זכוכית ואבן, באידיליה כוזבת ונטולת כוח כבידה פוליטי.

האמנים שייקחו חלק בפרויקט יוזמנו לחשוף, לשחזר, לתעד ולהעלות מודעות לחשיבותם של הנכבה הפלסטינית והנכבה המתמשכת, לזיכרון ולהיסטוריות המחוקות של יאפא, אשר במשך שנים מוכחשים או מעוותים, דחוקים לשולי הסיפר הציוני ההגמוני.

התערוכה תכלול התרחשויות אמנותיות בבתים ובחללים שייפתחו לקהל במהלך הסופשבוע (בשעות מוגדרות ומוגבלות), יום עיון וסיורים אלטרנטיביים ביאפא. נשמח לקבל הצעות לבתים או חללים רלוונטיים.

לפרטים נוספים ניתן לפנות לדבי פרבר, אוצרת התערוכה,

במייל [email protected] או בטלפון 03-6953155

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *